Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Coupé prozrazuje české ceny. Za Turbo dáte bezmála čtyři miliony

David Bureš
Diskuze (4)

Nová karosářská verze Cayennu přichází na trh s dvěma motory, třílitrovým šestiválcem a čtyřlitrovým osmiválcem.

Porsche minulý měsíc odhalilo novou karosářskou verzi SUV Cayenne, Coupé, a jen krátce na to odhaluje jeho české ceny. První exempláře „X6 ze Zuffenhausenu“ se u prodejců mají objevit na konci letošního května.

Automobil je v tuto chvíli dostupný se dvěma motory. Základ je nazván jednoduše Cayenne Coupé. V útrobách má přeplňovaný třílitrový šestiválec do V o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m, který spolupracuje s pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Stojí 2.258.000 korun, což znamená, že je o 271.229 Kč dražší než výchozí Cayenne s tím samým ústrojím.

Video se připravuje ...

To druhá nabízená verze je notně silnější, o čemž vypovídá už její jméno, Cayenne Turbo Coupé. Osmistupňový automat a pohon všech kol sice zůstává, pod kapotou ale pracuje dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s 404 kW a 770 N.m. S ním vůz přijde na 3.955.000 korun, ve srovnání s výchozím Cayenne Turbo je tudíž o 310.325 korun dražší.

Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant
Model Cayenne Coupé Cayenne Turbo Coupé
Motor 3.0 V6 turbo 4.0 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3] 2995 3996
Válce/ventily 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5300-6400 404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]  450/1340-5300 770/2000-4500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 286
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,0 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,3 11,3
Základní cena [Kč] 2.258.000 3.955.000

Porsche Cayenne Coupé se od výchozího provedení nejvíce liší ve své zadní části, která svou siluetou chce evokovat legendární sporťák 911. Vedle jiných tvarů tu nechybí výrazný střešní spoiler, poznávací značka se přesunula do zadního nárazníku. Konstruktérských změn je ale vícero, jiné jsou už A-sloupky a také střecha, která je za příplatek dostupná v karbonovém provedení pro snížení těžiště. Takové řešení v závislosti na verzi sníží hmotnost auta až o 22 kilogramů. Upravené zadní dveře i blatníky pak auto rozšiřují o 18 mm.

Kabina je čtyřmístná. Navzdory nižší siluetě automobilka slibuje vzadu dostatek prostoru, jedním dechem ale dodává, že tomu pomohlo usazení zadní lavice o 30 mm níže než v Cayennu.

Zavazadlový prostor nabízí objem 625 litrů, který sklopením zadních sedadel lze zvětšit až na 1.540 litrů. U Cayennu Turbo Coupé je však o něco menší, s rovnými 600 litry.

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - JohnST
7. 4. 2019 18:35
Redakcia
Jebe vam podte k nam redakcia cz
Avatar - JohnST
7. 4. 2019 18:34
Redakcia
Auto cz redakcii uz asi prca!!!!
Avatar - pradeda777
7. 4. 2019 15:54
Re: Autore....něco tady nesedí.........
...aha, už to vidím....srovnáni se týkalo Cayenne Turbo a Cayenne Coupé Turbo.....sorry jako.....
Avatar - pradeda777
7. 4. 2019 15:50
Autore....něco tady nesedí.........
....mě cenový rozdíl mezi Coupé a Coupé Turbo vychází podle tabulky na 1.697.000..... :-! V textu je řeč o 310.325.....?