Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má svoji X6. Cayenne Coupé nabízí výběr mezi šestiválcem a osmiválcem

David Bureš David Bureš 22. 3. 2019
27
15
Zobrazit náhledy (27)
Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé Porsche Cayenne Coupé

Zájemci o novou karosářskou verzi Cayennu mohou vybírat mezi šestiválcem s 250 kW a osmiválcem s 404 kW. Později dorazí i plug-in hybrid.

Porsche nastoupilo na módu SUV velice brzy, první generaci Cayennu uvedlo již v roce 2002. Až dosud mu však v nabídce chybělo SUV kupé, tedy model kategorie, která je od dob příchodu první BMW X6 také stále žádanější. Zákazníci Porsche se ale konečně dočkali a „X6 ze Züffenhausenu“ dostali.

Jmenuje se Porsche Cayenne Coupé a je to přesně automobil, který byste už podle názvu očekávali. Zkrátka nová karosářská verze Cayennu s dynamičtější siluetou karoserie ve stylu kupé. Dokonce tvar zadních partií lehce evokuje 911.

*Včetně sklopených vnějších zpětných zrcátek
Porsche Cayenne Coupé – srovnání rozměrů s konkurencí
Model Porsche Cayenne Coupé Audi Q8 BMW X6 Mercedes-Benz GLE kupé Range Rover Sport
Délka (mm) 4931 4986 4909 4900 4879
Šířka (mm) 1983 1995 1989 2003 2073*
Výška (mm) 1676 1705 1702 1700 1803
Rozvor (mm) 2895 2995 2933 2915 2923
Zavazadlový prostor (l) 625/1540 605/1755 580/1525 650/1750 780/1686

Přepracovaná záď se střešním spoilerem a v nárazníku umístěnou poznávací značkou ale není jedinou úpravou. Jiné už jsou A-sloupky karoserie, a to kvůli střeše usazené asi o 20 milimetrů níže než u výchozího auta. Upravené zadní dveře i blatníky pak auto rozšiřují o 18 mm.

360p720p

Jiná je též střecha. Standardem je panoramatická střecha s fixním sklem, kterou za příplatek může nahradit karbonová střecha. Ta jednak pomůže snížit těžiště autu a navíc mu dodá sportovnější výraz.

Kabina je čtyřmístná. Standardem jsou elektricky ovládaná sedadla v osmi směrech vpředu a lavice s dvěma oddělenými sedadly vzadu. Na přání bez dodatečného příplatku ale lze dozadu objednat komfortní sedačky podobné těm z výchozího Cayennu. Navzdory nižší siluetě automobilka slibuje vzadu dostatek prostoru, jedním dechem ale dodává, že tomu pomohlo usazení zadní lavice o 30 mm níže než v Cayennu.

Zavazadlový prostor nabízí objem 625 litrů, který sklopením zadních sedadel lze zvětšit až na 1.540 litrů. U Cayennu Turbo Coupé je však o něco menší, s rovnými 600 litry.

Tato osmiválcová varianta se navíc dále liší systémem aktivní aerodynamiky. Jeho zadní spoiler se v rychlosti nad 90 km/h roztáhne o 135 mm pro zvýšení přítlaku na zadní nápravě.  

Právě Cayenne Turbo Coupé je jedna z dvou nabízených variant. Poháněn je dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem s filtrem pevných částic, který je naladěn na 404 kW a 770 N.m. To výchozí Cayenne Coupé využívá přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, který poskytuje 250 kW a 450 N.m. Později podle všeho dorazí také plug-in hybrid, s naftovým motorem se naopak nepočítá, Porsche se tohoto druhu pohonu zcela zbavilo.

Porsche Cayenne Coupé mohou zákazníci objednávat už nyní, první kusy se u prodejců objeví na konci května. 

Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant
Model Cayenne Coupé Cayenne Turbo Coupé
Motor 3.0 V6 turbo 4.0 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3] 2995 3996
Válce/ventily 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5300-6400 404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]  450/1340-5300 770/2000-4500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 286
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,0 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,3 11,3

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white_labels
Re: Za mňa dobré
white_labels
| 24. 3. 2019
Černá barva na střeše umí pěkně maskovat střešní "hrb" (a to i při pohledu zepředu) a dokáže auto opticky až překvapivě snížit. Jinak, ale to, co prezentuje na Porsche na některých fotkách, nelze podle konfigurátoru vůbec nakonfigurovat. Např. ten horní spojler (na přechodu střechy a pátých dveří) lze mít jen v barvě laku karoserie, nikoli v černém lesku na oranžovém voze (viz titulka). Dále se nedá kombinovat sportpaket a offroad paket, což lze překvapivě na některých fotkách také vidět, opět viz titulka, např. kola která nejsou možná k offroad paketu a k nim plastové lemy, které jsou naopak možné jen k offroad paketu.
Avatar - white_labels
Re: Re: Re: Re: Za mňa dobré
white_labels
| 24. 3. 2019
Zrovna ta cena bude u top verze Cayenneu velmi podobná.
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa dobré
Ham.
| 23. 3. 2019
oprava Urus začíná na 5,4 mega.
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa dobré
Ham.
| 23. 3. 2019
Úplně jinde? Cayenne Turbo S E-hybrid má 500kW/680hp, ten určitě srovnatelný je a cena bude v ČR možná ještě vyšší než u Urusu. Panamera se stejným pohonem začíná na 5,5 mega, Urus začíná na 4,4 mega.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za mňa dobré
iudex
| 22. 3. 2019
Keď už spomíname Urus, Rasťo Chvála ho testoval: http://www.youtube.com/watch?v=kZOPTXJU5F0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku