Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche má svoji X6. Cayenne Coupé nabízí výběr mezi šestiválcem a osmiválcem

David Bureš
Diskuze (15)

Zájemci o novou karosářskou verzi Cayennu mohou vybírat mezi šestiválcem s 250 kW a osmiválcem s 404 kW. Později dorazí i plug-in hybrid.

Porsche nastoupilo na módu SUV velice brzy, první generaci Cayennu uvedlo již v roce 2002. Až dosud mu však v nabídce chybělo SUV kupé, tedy model kategorie, která je od dob příchodu první BMW X6 také stále žádanější. Zákazníci Porsche se ale konečně dočkali a „X6 ze Züffenhausenu“ dostali.

Jmenuje se Porsche Cayenne Coupé a je to přesně automobil, který byste už podle názvu očekávali. Zkrátka nová karosářská verze Cayennu s dynamičtější siluetou karoserie ve stylu kupé. Dokonce tvar zadních partií lehce evokuje 911.

*Včetně sklopených vnějších zpětných zrcátek
Porsche Cayenne Coupé – srovnání rozměrů s konkurencí
Model Porsche Cayenne Coupé Audi Q8 BMW X6 Mercedes-Benz GLE kupé Range Rover Sport
Délka (mm) 4931 4986 4909 4900 4879
Šířka (mm) 1983 1995 1989 2003 2073*
Výška (mm) 1676 1705 1702 1700 1803
Rozvor (mm) 2895 2995 2933 2915 2923
Zavazadlový prostor (l) 625/1540 605/1755 580/1525 650/1750 780/1686

Přepracovaná záď se střešním spoilerem a v nárazníku umístěnou poznávací značkou ale není jedinou úpravou. Jiné už jsou A-sloupky karoserie, a to kvůli střeše usazené asi o 20 milimetrů níže než u výchozího auta. Upravené zadní dveře i blatníky pak auto rozšiřují o 18 mm.

Video se připravuje ...

Jiná je též střecha. Standardem je panoramatická střecha s fixním sklem, kterou za příplatek může nahradit karbonová střecha. Ta jednak pomůže snížit těžiště autu a navíc mu dodá sportovnější výraz.

Kabina je čtyřmístná. Standardem jsou elektricky ovládaná sedadla v osmi směrech vpředu a lavice s dvěma oddělenými sedadly vzadu. Na přání bez dodatečného příplatku ale lze dozadu objednat komfortní sedačky podobné těm z výchozího Cayennu. Navzdory nižší siluetě automobilka slibuje vzadu dostatek prostoru, jedním dechem ale dodává, že tomu pomohlo usazení zadní lavice o 30 mm níže než v Cayennu.

Zavazadlový prostor nabízí objem 625 litrů, který sklopením zadních sedadel lze zvětšit až na 1.540 litrů. U Cayennu Turbo Coupé je však o něco menší, s rovnými 600 litry.

Tato osmiválcová varianta se navíc dále liší systémem aktivní aerodynamiky. Jeho zadní spoiler se v rychlosti nad 90 km/h roztáhne o 135 mm pro zvýšení přítlaku na zadní nápravě.  

Právě Cayenne Turbo Coupé je jedna z dvou nabízených variant. Poháněn je dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem s filtrem pevných částic, který je naladěn na 404 kW a 770 N.m. To výchozí Cayenne Coupé využívá přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, který poskytuje 250 kW a 450 N.m. Později podle všeho dorazí také plug-in hybrid, s naftovým motorem se naopak nepočítá, Porsche se tohoto druhu pohonu zcela zbavilo.

Porsche Cayenne Coupé mohou zákazníci objednávat už nyní, první kusy se u prodejců objeví na konci května. 

Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant
Model Cayenne Coupé Cayenne Turbo Coupé
Motor 3.0 V6 turbo 4.0 V8 twin-turbo
Zdvihový objem [cm3] 2995 3996
Válce/ventily 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5300-6400 404/5750-6000
Točivý moment [N.m/min]  450/1340-5300 770/2000-4500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 243 286
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,0 3,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,3 11,3
David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - white_labels
24. 3. 2019 16:46
Re: Za mňa dobré
Černá barva na střeše umí pěkně maskovat střešní "hrb" (a to i při pohledu zepředu) a dokáže auto opticky až překvapivě snížit. Jinak, ale to, co prezentuje na Porsche na některých fotkách, nelze podle konfigurátoru vůbec nakonfigurovat. Např. ten horní spojler (na přechodu střechy a pátých dveří) lze mít jen v barvě laku karoserie, nikoli v černém lesku na oranžovém voze (viz titulka). Dále se nedá kombinovat sportpaket a offroad paket, což lze překvapivě na některých fotkách také vidět, opět viz titulka, např. kola která nejsou možná k offroad paketu a k nim plastové lemy, které jsou naopak možné jen k offroad paketu.
Avatar - white_labels
24. 3. 2019 16:31
Re: Za mňa dobré
Zrovna ta cena bude u top verze Cayenneu velmi podobná.
Avatar - Ham.
23. 3. 2019 08:46
Re: Za mňa dobré
oprava Urus začíná na 5,4 mega.
Avatar - Ham.
23. 3. 2019 08:43
Re: Za mňa dobré
Úplně jinde? Cayenne Turbo S E-hybrid má 500kW/680hp, ten určitě srovnatelný je a cena bude v ČR možná ještě vyšší než u Urusu. Panamera se stejným pohonem začíná na 5,5 mega, Urus začíná na 4,4 mega.
Avatar - iudex
22. 3. 2019 15:12
Re: Za mňa dobré
Keď už spomíname Urus, Rasťo Chvála ho testoval: http://www.youtube.com/watch?v=kZOPTXJU5F0