Porsche má svoji X6. Cayenne Coupé nabízí výběr mezi šestiválcem a osmiválcem
Zájemci o novou karosářskou verzi Cayennu mohou vybírat mezi šestiválcem s 250 kW a osmiválcem s 404 kW. Později dorazí i plug-in hybrid.
Porsche nastoupilo na módu SUV velice brzy, první generaci Cayennu uvedlo již v roce 2002. Až dosud mu však v nabídce chybělo SUV kupé, tedy model kategorie, která je od dob příchodu první BMW X6 také stále žádanější. Zákazníci Porsche se ale konečně dočkali a „X6 ze Züffenhausenu“ dostali.
Jmenuje se Porsche Cayenne Coupé a je to přesně automobil, který byste už podle názvu očekávali. Zkrátka nová karosářská verze Cayennu s dynamičtější siluetou karoserie ve stylu kupé. Dokonce tvar zadních partií lehce evokuje 911.
*Včetně sklopených vnějších zpětných zrcátek | |||||
Porsche Cayenne Coupé – srovnání rozměrů s konkurencí | |||||
Model | Porsche Cayenne Coupé | Audi Q8 | BMW X6 | Mercedes-Benz GLE kupé | Range Rover Sport |
Délka (mm) | 4931 | 4986 | 4909 | 4900 | 4879 |
Šířka (mm) | 1983 | 1995 | 1989 | 2003 | 2073* |
Výška (mm) | 1676 | 1705 | 1702 | 1700 | 1803 |
Rozvor (mm) | 2895 | 2995 | 2933 | 2915 | 2923 |
Zavazadlový prostor (l) | 625/1540 | 605/1755 | 580/1525 | 650/1750 | 780/1686 |
Přepracovaná záď se střešním spoilerem a v nárazníku umístěnou poznávací značkou ale není jedinou úpravou. Jiné už jsou A-sloupky karoserie, a to kvůli střeše usazené asi o 20 milimetrů níže než u výchozího auta. Upravené zadní dveře i blatníky pak auto rozšiřují o 18 mm.
Jiná je též střecha. Standardem je panoramatická střecha s fixním sklem, kterou za příplatek může nahradit karbonová střecha. Ta jednak pomůže snížit těžiště autu a navíc mu dodá sportovnější výraz.
Kabina je čtyřmístná. Standardem jsou elektricky ovládaná sedadla v osmi směrech vpředu a lavice s dvěma oddělenými sedadly vzadu. Na přání bez dodatečného příplatku ale lze dozadu objednat komfortní sedačky podobné těm z výchozího Cayennu. Navzdory nižší siluetě automobilka slibuje vzadu dostatek prostoru, jedním dechem ale dodává, že tomu pomohlo usazení zadní lavice o 30 mm níže než v Cayennu.
Zavazadlový prostor nabízí objem 625 litrů, který sklopením zadních sedadel lze zvětšit až na 1.540 litrů. U Cayennu Turbo Coupé je však o něco menší, s rovnými 600 litry.
Tato osmiválcová varianta se navíc dále liší systémem aktivní aerodynamiky. Jeho zadní spoiler se v rychlosti nad 90 km/h roztáhne o 135 mm pro zvýšení přítlaku na zadní nápravě.
Právě Cayenne Turbo Coupé je jedna z dvou nabízených variant. Poháněn je dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem s filtrem pevných částic, který je naladěn na 404 kW a 770 N.m. To výchozí Cayenne Coupé využívá přeplňovaný šestiválec o objemu tří litrů, který poskytuje 250 kW a 450 N.m. Později podle všeho dorazí také plug-in hybrid, s naftovým motorem se naopak nepočítá, Porsche se tohoto druhu pohonu zcela zbavilo.
Porsche Cayenne Coupé mohou zákazníci objednávat už nyní, první kusy se u prodejců objeví na konci května.
Porsche Cayenne Coupé – technická data nabízených variant | ||
Model | Cayenne Coupé | Cayenne Turbo Coupé |
Motor | 3.0 V6 turbo | 4.0 V8 twin-turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2995 | 3996 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 250/5300-6400 | 404/5750-6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 450/1340-5300 | 770/2000-4500 |
Převodovka | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 243 | 286 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,0 | 3,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,3 | 11,3 |