Porsche Cayenne Junior je na cestě, malé SUV bude pátou modelovou řadou

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
23 Fotogalerie
Diskuze (47)
Ještě před několika lety takovou myšlenku management Porsche zamítal, nyní se o menším SUV hovoří jako o jisté věci.

První Cayenne možná pobouřil fanouškovské jádro značky Porsche, ale automobilce přinesl potřebné zvýšení objemu prodaných vozů a příjmy, které by čistě sportovní produkce vygenerovat nedokázala.

Druhá generace se začala prodávat nedávno, rovnou včetně naftového třílitru původem od Audi, připravena ke startu je taky hybridní verze, která pro změnu taky využívá zážehový přeplňovaný šestiválec, vyvinutý v rámci VW Group. Loni představené Cayenne vydrží ve výrobě s obvyklými technickými a stylistickými vylepšeními nejméně do roku 2016.

Co bude dál? Nejbližší velkou novinkou je zcela nová generace řady 911, jejíž premiéra je naplánovaná na rok 2011, zřejmě na podzimní autosalon IAA ve Frankurtu. Trh sportovních vozů je poměrně konstantní a relativně nezávislý na průběhu ekonomického cyklu, a tak od tohoto segmentu nelze čekat ani velký růst prodeje. Dlouhodobá prognóza je spíše opačná, konkurentů, kteří by rádi oslovili klientelu Porsche, je čím dál více.

Velkým impulsem pro odbyt vozů značky Porsche v příštích letech se má stát nové menší SUV, nasměrované o třídu níže než Cayenne. Automobilka o něm zatím mlčí, ale německý odborný a ekonomicky zaměřený tisk o novince, naplánované zřejmě už na rok 2012, píše jako o jisté věci.

Vývojový proces, nastavený při navrhování obou generací Cayenne, by se měl duplikovat, s tím, že vše by mělo jít nyní snáze a rychleji, neboť Porsche se stalo integrální součástí VW Group a synergie budou hledány intenzivněji než kdy jindy. Malé Cayenne bude nejen o třídu menším, ale i o řád jednodušším automobilem.

Výchozí komponenty by tentokrát mělo darovat Audi Q5, přičemž se počítá s tím, že Porsche navrhne vlastní karoserii i interiér, jako v případě Cayenne. Pod kapotou by se měly objevovat čtyřválce a šestiválce.

Doporučujeme
Porsche Cayenne S: První jízdní dojmy

Vstoupit do diskuze (47)