Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman a Boxster prý žijí díky čtyřválcům

Ondřej Mára Ondřej Mára 1. 6. 2020 • 22:31
34
16
Zobrazit náhledy (34)
Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Boxster S Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S Porsche 718 Cayman S

Tradičním fanouškům značky se sice čtyřválcová motorizace příliš nelíbí, díky jejím úspěchům na zahraničních trzích však může modelová řada nadále existovat.

Pravověrní fanoušci značky Porsche nad čtyřválcovými motorizacemi často ohrnují nos, protože správné Porsche by mělo být poháněno šestiválcem. Někteří kvůli tomu dokonce nevnímají modely Boxster a Cayman jako „pravověrná“ Porsche a nemohou jim od roku 2016 přijít na jméno.

Frank-Steffen Walliser, šéf produktové linie modelů 718, ovšem v rozhovoru pro australské kolegy z Whichcar nastínil, proč byly přeplňované čtyřválce pro řadu 718 tak důležité. A z jeho slov je patrné, že právě díky nim mohou oba modely i nadále existovat.

Byl to jeden z nejdůležitějších strategických kroků v této modelové linii. Zkontroloval jsem data prodejů za posledních dvacet let a zjistil jsem, že když jsme představili dvoulitrový motor, otevřeli jsme si čínský trh. Díky jejich nařízením o osvobození od daně z nákupu a luxusní dani nás dvoulitr přivedl do úplně jiného příběhu,“ vysvětloval Walliser.

I když ale Walliser své rozhodnutí obhajuje, přiznává, že úspěch v Číně nebyl zadarmo. „S čtyřválcem jsme ovšem ztratili část prodejů na, řekněme, tradičnějších trzích. A všichni víme, že motor je to sice kvalitní a auto s ním jezdí velice pěkně, ale pro některé zákazníky je zkrátka málo emotivní,“ dodává Walliser.

Jenže ani tak rozhodnutí nelituje. „Co se týče objemu, jsme na trhu v Číně jedničkou a to kompenzovalo všechny prodeje ve světě. Prodejní čísla v Číně jsou navíc neuvěřitelně dobrá již delší dobu. Takže co se týče strategie, výrazně to pomohlo autu přežít. Je to dobrý byznys a o pokračování tohoto příběhu není pochyb.

Automobilce se navíc daří v Číně oslovovat i výrazně mladší zákazníky, kterými jsou navíc často ženy. Typickým zájemcem o model Boxster tak prý v Číně bývá žena ve věku okolo 30 let, což automobilce pochopitelně vyhovuje. Jakmile si totiž jednou zvolí Porsche, existuje velká pravděpodobnost, že u značky zůstane.

Po rozšíření nabídky o šestiválcové modely GTS a GT4 ale Walliser očekává i nárůst objednávek z tradičnějších trhů, tedy evropského, britského, australského a amerického. Do budoucna se ovšem stále více spekuluje o možné elektrifikaci modelů Boxster a Cayman. K tomu ovšem Walliser dodal pouze: „Ještě chvíli počkáme, než se rozhodneme, jakou cestou se vydat.

Související články

Témata
3. 6. 2020 08:41
Re: Čína
V tych realnejsich disciplinach to dopadne rovnako, co by si ako citatel motoristickeho serveru mal vediet. Tebe nevadi auto ako take aj ked sa ho snazis degradovat pouzitim velmi chabych a nespravnych zdvovodneni. Tebe jednoducho vadi, ze si ho niekto kupi pre iny dovod ako sam uznavas.
3. 6. 2020 07:26
Re: Čína
Nebavím se ale přeci o disciplíně 0-100, to bude také trochu závislé na způsobu pohonu, ne? Dobrá, Cayman na semaforu hothatchům ujede, protože zadek / předek. Já myslel spíše takové ty reálnější disciplíny.
Ano, nelíbí se mi způsob myšlení koupím si Porsche, ať všichni vidí, že na to mám. Ale postavte mi to prosím na základech Fabie, ať to moc nestojí, stejně to nikdo nepozná. A nedokážu akceptovat, že to má nikdo jinak. To máš opravdu pravdu :-) Ale prostě na motoristickém serveru bych očekával takové podobnější smýšlení. Ale v pohodě, nemá cenu se dohadovat. :-)
3. 6. 2020 07:07
Re: Čína
Ano posobi a je to len prijemny bonus naviac. Mne ide o styl nie o nahananie sekund na okruhu, ale aj keby sme sa k tomu dostali, tak potrebujes TOP level HH na to aby si bol vobec porovnatelny so zakladnym caymanom. Speedfred este zmienil techniku viac. Az megane RS trophy ma porovnatelny vykon, ale stale je pomalsi o takmer sekundu. Golf GTI TCR je tiez pomalsi, A AMG 35 je porovnatelne len hrubym vykonom naviac uz je cenovy rozdiel je cca 15% nie 50. Coz z tvojho overeneho faktu robi slusne zavadzanie. Ani harley si nekupujes preto ze chces najrychlejsiu motorku a ani preto aby susedia zavideli (aspon teda to nemusi byt zamer). Poznamka o SUV znamena, ze nedokazes akceptovat iny pohlad na vec ako mas sam.
3. 6. 2020 00:11
Re: Čína
Vždyť jsi to tu tak napsal, že to auto na okolí působí lepším dojmem, než ten HH, a o to jde. To auto je reálně pomalejší než HH za polovinu, to není věc k diskuzi, to je ověřený fakt.
Mně jen prostě vadí, že lidi přemýšlí nejprve o tom, co si pomyslí okolí. Ale je pravda, že nebýt tohoto argumentu, SUV se neprodávají, takže je to asi běžné :-)
2. 6. 2020 23:38
Re: Čína
Smutne je, ze to posudzujes podla seba. A v kontexte technickych parametrov toho obycajneho zakladu spojenie "moc to nejede" skor ukazuje ako malo vies.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku