Porsche Cayman a Boxster prý žijí díky čtyřválcům
Tradičním fanouškům značky se sice čtyřválcová motorizace příliš nelíbí, díky jejím úspěchům na zahraničních trzích však může modelová řada nadále existovat.
Pravověrní fanoušci značky Porsche nad čtyřválcovými motorizacemi často ohrnují nos, protože správné Porsche by mělo být poháněno šestiválcem. Někteří kvůli tomu dokonce nevnímají modely Boxster a Cayman jako „pravověrná“ Porsche a nemohou jim od roku 2016 přijít na jméno.
Frank-Steffen Walliser, šéf produktové linie modelů 718, ovšem v rozhovoru pro australské kolegy z Whichcar nastínil, proč byly přeplňované čtyřválce pro řadu 718 tak důležité. A z jeho slov je patrné, že právě díky nim mohou oba modely i nadále existovat.
„Byl to jeden z nejdůležitějších strategických kroků v této modelové linii. Zkontroloval jsem data prodejů za posledních dvacet let a zjistil jsem, že když jsme představili dvoulitrový motor, otevřeli jsme si čínský trh. Díky jejich nařízením o osvobození od daně z nákupu a luxusní dani nás dvoulitr přivedl do úplně jiného příběhu,“ vysvětloval Walliser.
I když ale Walliser své rozhodnutí obhajuje, přiznává, že úspěch v Číně nebyl zadarmo. „S čtyřválcem jsme ovšem ztratili část prodejů na, řekněme, tradičnějších trzích. A všichni víme, že motor je to sice kvalitní a auto s ním jezdí velice pěkně, ale pro některé zákazníky je zkrátka málo emotivní,“ dodává Walliser.
Jenže ani tak rozhodnutí nelituje. „Co se týče objemu, jsme na trhu v Číně jedničkou a to kompenzovalo všechny prodeje ve světě. Prodejní čísla v Číně jsou navíc neuvěřitelně dobrá již delší dobu. Takže co se týče strategie, výrazně to pomohlo autu přežít. Je to dobrý byznys a o pokračování tohoto příběhu není pochyb.“
Automobilce se navíc daří v Číně oslovovat i výrazně mladší zákazníky, kterými jsou navíc často ženy. Typickým zájemcem o model Boxster tak prý v Číně bývá žena ve věku okolo 30 let, což automobilce pochopitelně vyhovuje. Jakmile si totiž jednou zvolí Porsche, existuje velká pravděpodobnost, že u značky zůstane.
Po rozšíření nabídky o šestiválcové modely GTS a GT4 ale Walliser očekává i nárůst objednávek z tradičnějších trhů, tedy evropského, britského, australského a amerického. Do budoucna se ovšem stále více spekuluje o možné elektrifikaci modelů Boxster a Cayman. K tomu ovšem Walliser dodal pouze: „Ještě chvíli počkáme, než se rozhodneme, jakou cestou se vydat.“