Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 718 Boxster GTS 4.0
Porsche 718 Boxster GTS 4.0
Porsche 718 Cayman GTS 4.0
Porsche 718 Cayman GTS 4.0
6 Fotogalerie

Porsche představuje nové 718 Boxster & Cayman GTS 4.0 s atmosférickým šestiválcem

Obě novinky z řady 718 GTS dostaly lehce podladěnou verzi 4.0 litrového šestiválce z modelů Cayman & Spyder GT4.

Pod kapotou nových sporťáků je ukryt stejný atmosférický 4.0 litrový šestiválec, jaký se ukrývá pod kapotou vrcholných modelů 718 Spyder a Cayman GT4. Ovšem zatímco dvojice s označením GT4 nabízí výkon 309 kW (420 k) a točivý moment 420 Nm, níže postavená dvojice GTS 4.0 nabídne maximální výkon 294 kW (400 k) a 419 Nm točivého momentu.

Nový motor točí až 7.800 ot./min a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 4,5 sekundy. Oproti vrcholným GT4, na které ztrácí GTS rovných 20 koní, je tak rozdíl pouze 0,1 sekundy. Maximální rychlost pak dosahuje 293 km/h, zatímco GTS se dostane i lehce přes 300 km/h.

Oproti svému předchůdci, Porsche 718 GTS s 2.5 litrovým přeplňovaným čtyřválcem (269 kW/365 k), si tak novinka s atmosférickým šestiválcem polepšila o 25 kW. O 3 km/h se také zlepšila maximální rychlost (290 vs. 293 km/h) i akcelerace z 0 na 100 km/h (4,6 vs. 4,5).

Nové GTS však není zajímavé jen motorem, ale i podvozkem. Ten je totiž oproti standardu o 20 mm nižší a díky výbavě kombinující Porsche Active Suspension Management, Porsche Torque Vectoring a mechanický samosvorný diferenciál by měl nabídnout vynikající vyvážení mezi dynamickým svezením a komfortem pro každodenní použití.

Video placeholder
Nové Porsche 718 Boxster & Cayman GTS 4.0 • Zdroj: Porsche

Po stránce designu došlo k úpravám masky, nechybí černé lízátko vpředu a úpravě se nevyhnula ani spodní část zadního nárazníku. V podbězích jsou pak ukryty 20 palcové disky v odstínu černě saténové, za kterými jsou ukryty vrtané kotouče o průměru 350 mm vpředu a 330 vzadu. V seznamu volitelné výbavy pak samozřejmě nechybí ani karbon-keramické kompozitní brzdové kotouče.

Interiéru dominuje čalounění černou Alcantarou, která se objevuje například na středové části standardních sedadel Sport Seats plus, volantu, středové konzole, voliči převodovky nebo dveřních loketních opěrkách. U modelu Cayman pak Alcantara pokrývá i A-sloupky a čalounění stropnice.

Volitelně lze však do interiéru objednat barevné doplňky v odstínu Carmine Red nebo Chalk, ke kterým patří například bezpečnostní pásy nebo dekorativní prošívání emblému GTS a Porsche na hlavových opěrkách sedadel. Obložení středové konzole pak může být vyrobeno i z karbonu.

Modely GTS 4.0 jsou navíc již v základu vybaveny paketem Sport Chrono, za příplatek lze však interiér vylepšit ještě o prémiové audio-systémy Bose a Burmester nebo interiérový balíček GTS.

Dvojice nových modelů by měla do německých dealerství dorazit koncem března tohoto roku. Cenu však oficiální tisková zpráva bohužel nezmiňuje.