Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje nové 718 Boxster & Cayman GTS 4.0 s atmosférickým šestiválcem

Ondřej Mára
Diskuze (107)

Obě novinky z řady 718 GTS dostaly lehce podladěnou verzi 4.0 litrového šestiválce z modelů Cayman & Spyder GT4.

Pod kapotou nových sporťáků je ukryt stejný atmosférický 4.0 litrový šestiválec, jaký se ukrývá pod kapotou vrcholných modelů 718 Spyder a Cayman GT4. Ovšem zatímco dvojice s označením GT4 nabízí výkon 309 kW (420 k) a točivý moment 420 Nm, níže postavená dvojice GTS 4.0 nabídne maximální výkon 294 kW (400 k) a 419 Nm točivého momentu.

Nový motor točí až 7.800 ot./min a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 4,5 sekundy. Oproti vrcholným GT4, na které ztrácí GTS rovných 20 koní, je tak rozdíl pouze 0,1 sekundy. Maximální rychlost pak dosahuje 293 km/h, zatímco GTS se dostane i lehce přes 300 km/h.

Oproti svému předchůdci, Porsche 718 GTS s 2.5 litrovým přeplňovaným čtyřválcem (269 kW/365 k), si tak novinka s atmosférickým šestiválcem polepšila o 25 kW. O 3 km/h se také zlepšila maximální rychlost (290 vs. 293 km/h) i akcelerace z 0 na 100 km/h (4,6 vs. 4,5).

Nové GTS však není zajímavé jen motorem, ale i podvozkem. Ten je totiž oproti standardu o 20 mm nižší a díky výbavě kombinující Porsche Active Suspension Management, Porsche Torque Vectoring a mechanický samosvorný diferenciál by měl nabídnout vynikající vyvážení mezi dynamickým svezením a komfortem pro každodenní použití.

Video se připravuje ...

Po stránce designu došlo k úpravám masky, nechybí černé lízátko vpředu a úpravě se nevyhnula ani spodní část zadního nárazníku. V podbězích jsou pak ukryty 20 palcové disky v odstínu černě saténové, za kterými jsou ukryty vrtané kotouče o průměru 350 mm vpředu a 330 vzadu. V seznamu volitelné výbavy pak samozřejmě nechybí ani karbon-keramické kompozitní brzdové kotouče.

Interiéru dominuje čalounění černou Alcantarou, která se objevuje například na středové části standardních sedadel Sport Seats plus, volantu, středové konzole, voliči převodovky nebo dveřních loketních opěrkách. U modelu Cayman pak Alcantara pokrývá i A-sloupky a čalounění stropnice.

Volitelně lze však do interiéru objednat barevné doplňky v odstínu Carmine Red nebo Chalk, ke kterým patří například bezpečnostní pásy nebo dekorativní prošívání emblému GTS a Porsche na hlavových opěrkách sedadel. Obložení středové konzole pak může být vyrobeno i z karbonu.

Modely GTS 4.0 jsou navíc již v základu vybaveny paketem Sport Chrono, za příplatek lze však interiér vylepšit ještě o prémiové audio-systémy Bose a Burmester nebo interiérový balíček GTS.

Dvojice nových modelů by měla do německých dealerství dorazit koncem března tohoto roku. Cenu však oficiální tisková zpráva bohužel nezmiňuje.

Ondřej Mára
Diskuze (107)

Doporučujeme

Avatar - white label
17. 1. 2020 22:18
Re: Nečakané
Po "zimě" si to mohou prohodit.
Jsem zrovna na bazénu, pojedete sem letos zase?
Avatar - woody-alien
17. 1. 2020 21:41
Re: Nečakané
Nj...ale nevzdal jsem to a spravil si chuť po poledni. A taky jsem si vzpomněl na tu tvoji poučku o čistění zubů. Takže je Swift čistej a snad nebude mít zploštělý gumy. Za leden mám zatím vskutku "brutální" nájezd, zato oranžáda lítá jak blbá.
Avatar - Emel
17. 1. 2020 21:40
Re: Nečakané
Naprosto přesně :-)
Avatar - woody-alien
17. 1. 2020 21:34
Re: Nečakané
Něco mi říká, že sypačů bylo přesně tolik, kolikrát se ozvalo jméno Járy Cimrmana na konferenci Dědicové Komenského. Nemám pravdu ? ;-)
Avatar - Emel
17. 1. 2020 21:27
Re: Nečakané
A jindy zas... někdy kolem vánoc jsem jel ráno do Špindlu, abych tam byl na otvíračku... a v Babáku normálně auta zastavovala na krajnici... čekal jsem, kdy začnou bivakovat. Mírně nad nulou, silnice -1... klasika. A dělal jsem si čárku pokaždý, když jsem potkal sypač. No, co myslíš... :-)
Pak jsem koukal, že u Jičína bylo několik bouraček, včetně policejního auta :-)