Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje finální podobu elektrické formule. Nasadí piloty F1, má ale překvapivě nízké cíle

Porsche 99X Electric
Porsche 99X Electric
Porsche 99X Electric
Porsche 99X Electric
16 Fotogalerie
Diskuze (0)

V roce 2017 začala stuttgartská automobilka pracovat na vstupu do šampionátu Formule E, ke kterému dojde počínaje sezonou 2019/2020. Takto vypadá její elektrický monopost.

Šampionát elektrických formulí Formule E už zlákal celou řadu velkých automobilek. Na startovním roštu najdeme Audi, Renault či DS, od letošní sezony navíc můžeme počítat s účastí německých velikánů Mercedes-Benz a Porsche. Druzí zmínění teď odhalují svůj monopost s označením 99X. Pokud si ale myslíte, že očekávají okamžitá vítězství, jste na omylu.

„Ve formuli E není žádný tým s tak malými zkušenostmi. Jediné, co chceme, je být konkurenceschopní,“ hovořil o budoucím Carlo Wiggers, šéf týmu s názvem TAG Heuer Porsche Formula E.

Za volant elektrického monopostu přitom neusednou žádní zelenáči, oba závodníci mají zkušenosti s vozy formule 1. Neel Jani působil jako rezervní pilot v týmech Sauber, Toro Rosso i Red Bull Racing. André Lotterer plnil stejnou úlohu pro tým Jaguar v roce 2002, o dlouhých dvanáct let později dokonce dostal příležitost závodit v jedné velké ceně s týmem Caterham.

Všechny týmy formule E jsou povinné používat standardně dodávaný podvozek a akumulátory druhé generace, mají však volnost při vývoji vlastních pohonných jednotek. Porsche říká, že při vývoji jejich pohonu těžili ze zkušeností s hybridními jednotkami pro vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Tak uvidíme, jestli je skromnost slavné automobilky na místě. Šampionát startuje 22. listopadu prvním závodem v Saudské Arábii, pokračuje přes Chile, Mexiko, Hongkong, Čínu, Itálii, Francii, Jižní Koreu, Německo, USA až do závěrečného podniku ve Velké Británii.

Začít diskuzi