Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje finální podobu elektrické formule. Nasadí piloty F1, má ale překvapivě nízké cíle

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

V roce 2017 začala stuttgartská automobilka pracovat na vstupu do šampionátu Formule E, ke kterému dojde počínaje sezonou 2019/2020. Takto vypadá její elektrický monopost.

Šampionát elektrických formulí Formule E už zlákal celou řadu velkých automobilek. Na startovním roštu najdeme Audi, Renault či DS, od letošní sezony navíc můžeme počítat s účastí německých velikánů Mercedes-Benz a Porsche. Druzí zmínění teď odhalují svůj monopost s označením 99X. Pokud si ale myslíte, že očekávají okamžitá vítězství, jste na omylu.

„Ve formuli E není žádný tým s tak malými zkušenostmi. Jediné, co chceme, je být konkurenceschopní,“ hovořil o budoucím Carlo Wiggers, šéf týmu s názvem TAG Heuer Porsche Formula E.

Za volant elektrického monopostu přitom neusednou žádní zelenáči, oba závodníci mají zkušenosti s vozy formule 1. Neel Jani působil jako rezervní pilot v týmech Sauber, Toro Rosso i Red Bull Racing. André Lotterer plnil stejnou úlohu pro tým Jaguar v roce 2002, o dlouhých dvanáct let později dokonce dostal příležitost závodit v jedné velké ceně s týmem Caterham.

Všechny týmy formule E jsou povinné používat standardně dodávaný podvozek a akumulátory druhé generace, mají však volnost při vývoji vlastních pohonných jednotek. Porsche říká, že při vývoji jejich pohonu těžili ze zkušeností s hybridními jednotkami pro vytrvalostní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Tak uvidíme, jestli je skromnost slavné automobilky na místě. Šampionát startuje 22. listopadu prvním závodem v Saudské Arábii, pokračuje přes Chile, Mexiko, Hongkong, Čínu, Itálii, Francii, Jižní Koreu, Německo, USA až do závěrečného podniku ve Velké Británii.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme