Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche představuje závodní program pro historická auta

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Nezávodí se jen s novými auty, ale i s těmi staršími. Porsche představilo závodní program pro majitele klasiky.

Automobilka z Zuffenhausenu spouští program na podporu soukromých majitelů svých závodních klasiků. Nabízí už spoustu dílů na své starší modely pro běžný provoz, teď se dočkají tedy i ti, kteří mají v garážích cenné speciály. Pokud se někomu povede dát při závodech na okruzích ránu, může si objednat patřičné díly. Nabídka platí zatím pro Německo a USA.

Porsche také zabezpečí instalaci moderních bezpečnostních prvků do svých čtyřkolových historických kousků. Možná namítnete, že tím utrpí jejich autenticita. Ale nezapomínejme na to, že třeba i ve velkých rallye musíte dobového homologovaného veterána znásilnit ochrannou klecí, předpisy její instalaci dnes vyžadují, byť v době aktivní kariéry vozu uvnitř být nemusela. U prototypů pro vytrvalostní závody nejde ani tak o ochranné rámy, ale třeba bezpečnostní pásy jsou dnes na jiné úrovni, než tomu bylo v dobách skupiny C před třiceti lety. Tyto odchylky od pravosti se povolují... V případě okruhových strojů hodně záleží na tom, kdo s nimi jezdil, pak jejich ceny rostou raketovým způsobem.

Při významných okruhových závodech Porsche zároveň poskytne traťovou i technickou pomoc a poradenství. Kompletní služby zahrnují uložení klasika v centrech Porsche Experience, jedno takové se chystá otevřít příští rok v létě za Velkou louží, v Los Angeles. Tyto exempláře pak samo přepraví na závody, pokud se jich bude majitel chtít účastnit. Za určitě nemalý poplatek se ovšem prakticky nemusí o nic starat.

V souvislosti s tím přivezlo Porsche do kalifornského Monterey slavnou 917K v kultovních modrooranžových barvách Gulfu. Ty paradoxně používal privátní tým Johna Wyera, nikoli ten tovární. Placka se startovním číslem 21 je poměrně slavná, nevyhrála sice Le Mans, ani v ní neseděl Steve McQueen, ale Pedro Rodriguez s Jackiem Oliverem triumfovali v sezóně 1971 v 1000 km Spa, ještě na staré 14,1 km dlouhé trati. Starší z rychlých mexických bratří se z něj těšil pouhé dva měsíce, než zahynul při závodě Interserie na německém Norisringu, po kolizi s jiným pilotem začalo jeho Ferrari 512M hořet.

917 byla před třemi lety vytažena z továrního muzea, převezena přes oceán a zrestaurována u Porsche Motorsport North America v kalifornské Santa Aně. Je plně funkční, s autentickou podobou pomohl firemní archiv, bývalí zaměstnanci i očití svědkové. O víkendu 25.-27. září ji mohli vidět návštěvníci Rennsport Reunion v Laguna Seca. Ano, své závodní porsche si klidně můžete nechat kompletně zrenovovat u samotného výrobce, který jej případně předá externímu specialistovi. Připraveno je i sídlo Motorsportu přímo v německém Weissachu, kde také funguje závodní vývoj.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)