Porsche slaví stotisící model Cayenne
SUV Cayenne pomohlo německé automobilce Porsche na nohy, vždyť prodeje cayennu tvoří více než 50 procent z celkového objemu. Přestože Porsche předvídalo modelu úspěch, takový zájem očekával málokdo (na počátku se počítalo s podstatně nižšími prodejními čísly), a tak není divu, že výrobní halu v Lipsku rozzářily při oslavě výroby stotisícího vozu Porsche Cayenne úsměvy zaměstnanců i vedení.
Šéf produkce a logistiky Michael Macht poděkoval čtyřem stovkám zaměstnanců za to, že vyrábí v Německu skvělé automobily (cayenne má však společný základ s VW Touareg), které jsou konkurenceschopné nejen kvalitou, ale i cenou a připomněl, že na počátku produkce nikdo v úspěch obrovského Porsche nevěřil. Vedení automobilky původně počítalo s prodejem 25 000 cayennů ročně, ve finančním roce 2003/2004 ale dosáhlo čísla 40 000 a letos chce tyto výsledky zopakovat.
Klíčovým trhem je tradičně USA, kam směřuje asi 40 procent produkce, díky cayennu se však podařilo zvýšit prodeje v Rusku, Blízkém Východě a Jižní Americe. Také v České republice se SUV od Porsche uchytilo a pomohlo zvýšit celkové prodeje značky.