Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche v pololetí 2009: 75 tisíc prodaných aut za posledních 12 měsíců, nejžádanější je Cayenne

Diskuze (2)
Porsche zveřejnilo předběžné výsledky za obchodní rok 2008/2009, který skončil 31. července. Počet prodaných aut klesl o 24 % na 75.200 kusů, příjmy za stejnou dobu klesly o 12 %.

Za posledních 12 měsíců prodala automobilka Porsche 75 tisíc aut (meziročně -24 %), za ně inkasovala 6,6 miliardy Euro (-12 %). Nový prezident Porsche Michael Macht ale očekává v kalendářním roce 2010 obrat. Zbytek roku 2009 by měl ještě nést dozvuky krize, než převáží účinek uvedení nových modelů.

Na frankfurtském autosalonu měla evropskou premiéru nová, v pořadí pátá, modelová řada Panamera. K tomu automobilka letos přidává facelift 911 Turbo, modernizovanou 911 GT3 RS, novou edici 911 Sport Classic a na jaře uvedený facelift modelů Boxster a Cayman.

Z jednotlivých modelů je nejžádanější Cayenne, který za 12 měsíců zakoupilo zhruba 34.300 zákazníků (-25 %). Tradiční řada 911 se prodala v 27.100 kusech, pokles zájmu o sportovní model není tak velký jako u SUV – meziročně ztratil 14 %. Boxster a Cayman se potýkají se 40% propadem prodejů, dohromady našly 13.100 zákazníků.

Výroba ve sledovaném období klesla o 27 % na 76.700 ks. Na 911 připadá 27.800 ks, Boxster/Cayman 14.400 ks, lipská továrna vyrobila zhruba 32.600 Cayennů a 1.900 ks nové Panamery. Počet zaměstnanců díky rozšíření výroby v Lipsku vzrostl o 450 na 12.652.

Dva nejdůležitější trhy tvoří téměř polovinu odbytu Porsche – v USA se za rok prodalo 22.700 ks (-23 %) a v Německu 12.300 ks (-9 %).

Diskuze (2)
Avatar - KANKUNEN
29. 9. 2009 07:05
Re: Komerční úspěch Cayennu...
Vůbec nevím s čím by se nedalo souhlasit. Značka je důležitější než samotný stroj. Pan doktor od vedle si "určitě" vybral BMW pro nejlepší jízdní vlastnosti, protože objet auto na ulici mu zjevně dělá problém.
Avatar - white label
28. 9. 2009 23:07
Komerční úspěch Cayennu...
...je nejspíš hlavně v tom, že spousta lidí chce mít něco (před ním) "nesplnitelného"..., tedy (relativně praktické) SUV a PORSCHE "v jednom"..., dostávají však spíš "jen" SUV se "značkou" PORSCHE..., než auto, jehož "slovo" PORSCHE obecně symbolizuje...
Cayenne je tak pro PORSCHE (paradoxně) určitým "prokletím", ale zároveň vlastně i "spasením" v jedné podobě...

P.S. Jako obvykle nečekám, že se mnou budou "všichni" souhlasit...
a nemyslím tím teď pouze jejich majitele...