Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha chce po otevření tunelu Blanka omezit provoz na obou březích Vltavy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Praha 1 bude chtít po zprovoznění tunelu Blanka omezit tranzitní dopravu na Staroměstském břehu a na Malé Straně. Usnesli se na tom zastupitelé městské části.

Zastupitelé se ale neshodli, kdy mají být opatření udělána - opozice chtěla v den spuštění Blanky, vládnoucí koalice až po určité době. Do září má vedení radnice připravit studii změn v dopravě. Blanka by měla být otevřena letos v září, za stavbu Prahu zaplatila asi 37 miliard.

"Průjezd centrem je stále velmi vysoký. A i když byly do dopravních staveb v minulosti investovány desítky miliard, tak ke zklidnění nikdy nedošlo," řekla Kateřina Klasnová, která materiál zastupitelům předložila.

Zastupitelé po téměř hodinové debatě usnesení uvedené v materiálu nakonec mírně pozměnili - původně v něm bylo, že chce Praha 1 zavést změny v den otevření Blanky. Předložený dokument totiž kritizovali zástupci vládnoucí koalice.

Například místostarosta Richard Bureš uvedl, že materiál pouze reflektuje to, co radnice již činí. Podle starosty Oldřicha Lomeckého pak nelze změny udělat přímo v den otevření, neboť po zprovoznění se čísla o průjezdech začnou měnit a my musíme zjistit ta nová, aby se dala udělat dopravní opatření.

Projíždějící automobily snižují podle Klasnové potenciál ekonomických aktivit v ulicích a zhoršují životní podmínky. Omezení průjezdu prý nezhorší dostupnost centra pro obyvatele, kteří nebydlí na Praze 1, a naopak zlepší provoz MHD.

Podle Bureše počítá radnice se studií takzvané cílové dopravy. V ní bude, kolik, kdy a jaká na území městské části vjíždí například nákladní auta. Zastupitelé mu pak dali za úkol, aby do září Praha 1 měla studii navrhující úpravy v rámci dopravy po zprovoznění tunelu Blanka.

V minulém volebním období se na magistrátu objevil dokument, ve kterém byla uvedena některá návazná opatření - například vznik přechodů, uzavírka Smetanova nábřeží nebo zklidnění magistrály. Materiál ale nikdy nebyl na úrovni města oficiálně přijat a změny se podle něho nezačaly připravovat.

Tunel Blanka je součástí Městského okruhu a spojuje Malovanku s Pelc-Tyrolkou. Stavba asi šestikilometrového tunelu vyšla Prahu dosud na asi 37 miliard korun a zatím poslední termín otevření určili dodavatelé stavby na letošní září.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - positivemind
25. 6. 2015 22:38
Kravina
To je strasna kravina. Auta jedouci z karlina uz budou muset jen po magistrale a to bude pro Prahu zabijak. Vjezd do blanky je od nabrezi hooooodne daleko
Avatar - JohnyRnR
25. 6. 2015 17:34
Blanka je málo
Praha by po otevření tunelu Blanka měla především začít s dostavbou Městského okruhu a radiál a AŽ PAK teprve něco omezovat. Zklidnění centra fandím, ale nejdřív je potřeba zprovoznit hlavní tahy, aby se do něj při cestě na opačný konec města vůbec nemuselo zajíždět.
Avatar - Pekelná Micinka
25. 6. 2015 17:19
Re: ???
Poslední tezi bych rozšířil na území hl. m. Praha. Protože obecně považuji chování se k Praze ze strany lidí za ni zoodpovědných a rozhodujících za tristní. A kdyby to byla "jen" doprava, bylo by to ještě fajn.
Avatar - Kolouš
25. 6. 2015 15:40
???
Situace na Malé Straně v Karmelitske je opravdu někdy šílená. Stojící auta na kolejích, nehybne tramvaje s nas*anymi tramvajaky... Vo tom zadna. Ale co to má sakra společného s Blankou? Jako že se otevřením Blanky zklidní situace v Karmelitske? Nebo se situace v Karmelitske uklidní tím, že se zavře a bude se muset jezdit přes smichov-tunel-u vorliku? Anebo co má s tím co dělat zacpana magistrála? Proboha žije někdo z tech lidi co předkládá cokoliv na změnu v centru?