Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha schválila proměnu magistrály, upraví parky i ulice

redakce AUTO.CZ
Diskuze (107)
V okolí pražské severojižní magistrály budou upraveny parky a okolní ulice, vzniknou přechody a zlepší se přístup ke státním budovám a institucím.

Vyplývá to z koncepce proměny magistrály mezi Nuselským a Hlávkovým mostem, kterou schválili pražští radní. Institut plánování a rozvoje (IPR) má vypracovat harmonogram jednotlivých úprav. Na koncepci proměny magistrály spolupracoval IPR s dánskou architektonickou kanceláří Gehl Architects.

"Magistrála je dnes především bariérou, která od sebe odděluje jednotlivé části města. Lidé, kteří nejedou autem, se jí snaží vyhnout. To chceme změnit. Prvním krokem k její proměně v městský bulvár by měla být úprava parků, ulic a náměstí, které k ní přiléhají. Vzniknout by také mělo několik nových přechodů pro chodce," uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).

Jakékoliv omezování dopravy na magistrále se zatím nechystá. "V tuto chvíli se řidiči nemusí bát žádných radikálních změn, které by snížily propustnost magistrály. Změny máme rozfázované od okamžitých úprav po změny v řádu desítek let. Teď zkusíme rozběhnout drobná opatření, jako nové přechody nebo navigační systém, a uvidíme, jak se osvědčí," uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč.

Koncepce se zaměřuje na tři oblasti. Tou první je prostředí, kdy mají být například zkultivovány parky a prostory u veřejných budov. V druhé oblasti se architekti zaměřili na lidi. To znamená, že mají být zlepšeny prostory, kde se lidé mohou zdržovat, a to například rozmístěním nových laviček nebo podporou vzniku obchodů. V třetí oblasti, dopravě, by se na magistrále měly objevit kromě aut i další druhy dopravy, ať už bicykly tak MHD. Lépe mají být seřízeny semafory.

Architekt Jan Gehl se proslavil především jako odborník na veřejný prostor. Metropolím po celém světě radí, jak vytvářet lidem příjemná městská prostranství. Jeho služeb využily Londýn, Vídeň, Kodaň, Oslo, Moskva či New York.

Po severojižní magistrále projedou denně desítky tisíc automobilů. Komunikace spojuje Prahu 4 s Prahou 7 a prochází centrem města. Její stavba začala v 70. letech.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (107)
4. 9. 2017 12:27
Zakopat pod zem
Proč tu dálnici nezakopou pod zem? Klidně ve stávajícím vedení magistrály? Ano, bylo by to drahé, ale Praha na to má. A navíc by nebylo nutné při výstavbě v podstatě omezovat dopravu!
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2017 23:31
Re: Páteřní dálnice
Hele mám tě za dost normálního = nekaž si to ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2017 23:29
Re: (A)
A co je podle tebe vlastně ten pragocentrismus? ;-)

Jestli: Přijde nějakej cuzák a pražanum na generace hrubě uškodí = jako timhle = tak sme ve shodě :-)

Ale rozebírat co bylo nebylo před 70-80 lety = prostě Baťova dálnice neni kvůli nacistum a dálnice obecně kvůli komunistum

Když chceš někoho kritizovat = tak toho kdo žije. V 90. letech dobře započatou výstavbu zastavil brňák Šimonovský. Přišel z Brna = zastavil výstavbu zásadní dálnice na Moravě, ovlivnil výstavbu všech dálnic a trvá to dodnes = a odtáh zpát do Brna. FAkt pragocentrismus :yes: >:D

Že v roce 2017 nemáme ani páteřní síť dálnic = že nejsme propojit ani ty tísíce kilometrů dlouhý transkoninentální to je fakt ostuda

Kdybys měl chuť tomu Šimonovskýmu dát přes hubu = sem pro. Fakt si to zaslouží a narozdíl od těch co to pos.ali před 80ti lety = je naživu a za rozsah škod který způsobil = by měl nést mnohem větší důsledky než že musel trasu která kvůli němu neni projít pěšky
Avatar - praděda7
1. 9. 2017 13:55
Re: (A)
Odkaz jen říká, že kde jsou dálnice tam je hustší doprava. Kdyby D1 vedla z Plzně přímo na Benešov, tak by hustota kolem Prahy byla poloviční. Ale protože všechny cesty podle pragocentristů musí vést do Prahy, tak je tam ta hustota jaká je.
Avatar - praděda7
1. 9. 2017 13:50
Re: Páteřní dálnice
Ne. Ale když stát všemi možnými způsoby zvýhodňuje velká města, tak není divu, že se investoři do malých měst netlačí. To je ten problém, který řešil Baťa, ale tvrdě v Praze narazi!