Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prasklé čelní sklo na McLarenu F1? Výměna stojí víc než nová octavia

Marek Bednář
Diskuze (3)

Komu se rozbije čelní sklo McLarenu F1, musí se připravit na výměnu v ceně zhruba tři čtvrtě milionu korun. Vzhledem k sumám, za kterou se tato auta prodávají, to jsou ovšem drobné.

Při servisu youngtimerů a veteránů člověk nezřídka narazí na těžko řešitelný problém – nedostupnost nějakého dílu prostě proto, že auto je už velmi staré, nikdo díly nevyrábí a skladové zásoby došly. V případě čelního skla McLarenu F1, legendárního hypersportu 90. let minulého století, může na první pohled být problém jinde – v ceně výměny.

Web Motor1 zjistil, jak drahé je vyměnit čelní sklo této britské ikony. Pohledem běžného smrtelníka naprosto extrémně – celkem 33 tisíc dolarů, tedy asi 744 tisíc korun. Větší část z toho tvoří sklo samotné – 25 tisíc dolarů, tedy 564 tisíc korun. Zbytek je cena za práci.

Video se připravuje ...

Takovou sumu za servis běžný člověk těžko dá – snad jen v případě, že by se jeho normální auto fatálně porouchalo a on ho „opravil“ koupí nového. Taková Škoda Octavia se do 744 tisíc vejde i v prostředním výbavovém stupni se vznětovým motorem.

Podíváme-li se na to optikou majitele McLarenu F1, tři čtvrtě milionu korun zas tolik neznamená. Považte – ceny F1 se dnes v aukcích či u firem specializujících se na prodej světové špičky mezi automobily pohybují nad 20 miliony dolarů, tj. 451 miliony korun. Kromě toho by majitel jistě nenechal takový klenot bez prvotřídního pojištění.

A co ta dostupnost dílů, když F1 vzniklo v pouhých 106 kusech? Podle nejmenovaného zdroje webu Motor1 je ještě pár čelních skel v Británii skladem a divize McLaren Special Operations plánuje nechat vyrobit několik dalších. To má být v plánu také pro hliníkové palivové nádrže a hořčíková kola, takže se z existujících F1 nejspíš jen tak nestanou nepoužitelné dekorace garáží.

Marek Bednář
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
21. 11. 2023 10:03
Môj
dream car od čias keď boli prezentované prvé fotky.
Auto ktoré s s relatívne "jednoduchou" technikou (atmo/manuál) držalo v tých časoch a povedzme si že aj teraz sú to pomerne vysoké rýchlostné rekordy. Žiadna zbytočná elektronika a len minimum váhy a vcelku malé auto oproti dnešným superšportom.
Klobúk dolu a palec hore.
21. 11. 2023 08:12
Re: Zajímalo by mě, jak takové limitky či minisérie
zakazkova vyroba dilu? proc by se zakladala cela fabrika?
firem ktere umej vyrobit zakazkova autoskla je po celem svete spousta, staci si jen vybrat, neni vesmes problem vyrobit zakazkove i celou kopii McLarenu F1, jen jaksi nikdo nechce platit za kopii kdys vi ze za mene penez muze mozna ziskat original, i na tu kopii je totiz treba souhlasu McLarenu, a ten si ji necha zaplatit tak aby se ta kopie nevyplatila
20. 11. 2023 17:21
Zajímalo by mě, jak takové limitky či minisérie
řeší dostupnost náhradních dílů vůbec. Chápu, že když se někdo umí narodit, tak peníze v řádech desítek mega za nepotřebný krám řešit nemusí. Ale když ten díl prostě vůbec není? Je to nějak ošetřeno smluvně, nebo se v případě potřeby kupuje či zakládá celá fabrika?