Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra radikálního Chevroletu Corvette C8 potvrzena. Supersport s motorem uprostřed se ukáže v létě

David Bureš
Diskuze (16)

Slavnou Corvettu v nadcházející generaci čeká radikální změna, její motor se přesune za zády posádky. Už víme, kdy se představí světu.

Chevrolet Corvette má v automobilové historii nezastupitelnou roli, patří mezi nejznámější americké sporťáky. Přestože má legendární status, výrobce se ho v nadcházející, už osmé generaci rozhodl radikálně proměnit. Ze sporťáku s motorem vpředu se stane superauto s motorem uprostřed.

To už nějakou dobu tušíme, protože prototypy auta byly několikrát zachyceny. Nyní však výrobce premiéru takového vozu oficiálně potvrdil. Nový Chevrolet Corvette C8 se světu oficiálně představí v létě, konkrétně 18. července, jak potvrzuje nápis na oficiálních fotografiích prototypu novinky.

Video se připravuje ...

Automobilka oficiálně zveřejnila několik fotografií nové Corvette, skrývá se ale pod vrstvou kamufláže, a tak z jejích tvarů kromě nové koncepce a agresivně pojaté přídě nic moc nevyčteme. Firma každopádně tvrdí, že novinka bude souhrnem každé předchozí generace, avšak bude vyčnívat jako nový standard výkonnosti.

Ohledně techniky v útrobách výrobce zatím oficiálně mlčí, očekává se však nasazení uprostřed uloženého vidlicového osmiválce o objemu 6,2 litru. Poskytne asi 373 kW a bude pohánět zadní kola, prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky z dílny firmy Tremec. Následovat budou silnější verze, vrchol údajně nabídne až 746 kW, a to díky dvojitému přeplňování. Corvette C8 se tak bude chtít vyrovnat i italským supersportům.

Zajímavostí je přitom fakt, že podle zákulisních zpráv se Corvette C8 bude minimálně nějakou dobu prodávat po boku stávající Corvette C7. Stávající model s motorem vpředu má být modernizován a sloužit jako levnější alternativa k novince. Ani ta však nemá být nějak drahá, očekává se, že bude levnější než supersporty od Ferrari nebo Lamborghini. I proto údajně nepoužije nějaký exotický základ v podobě karbonového monokoku, ale spíše hliníkovou konstrukci nesoucí karbonové panely karoserie.

Na novou Corvettu se tak hodně těšíme, jen si říkáme, zda změna koncepce není svatokrádež. Vždyť je to něco podobného, jako kdyby Porsche 911 dostalo motor vpředu. Nebo máte jiný názor? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem.

David Bureš
Diskuze (16)

Doporučujeme

13. 4. 2019 09:37
Re: Výhoda
V Evrope dostanes vic nez 6ti litrovej motor napriklad u Lamba a Ferrari. Toliko k tomu, ze si o tom muzem nechat zdat.
13. 4. 2019 06:04
Re: Výhoda
458 před 10-ti lety nebyla vyjímečná? Oproti čemu?
12. 4. 2019 18:29
Re: Výhoda
ako fyzicky priamo komponenty nie, ale nieco velmi podobne ako bola 458 spider, alebo 488 teraz. Teda cabrio/coupe system velmi podobny prave Ferrari, pretoze rovnake ulozenie motora a ti isti ludia za konstrukciou. Inak aj 458 nebolo technicky nic vynimocne. Skor sa platilo za meno, teda nie je dovod si mysliet, ze Corvette ponukne horsie technologie, materialy. Corvette bola vzdy nositelom pokrokovych konstrukcii, teda v USA urcite a nezabudajme, ze Lambo, ci Ferrari v minulosti tiez nebolo nic specialne. Dokonca este na technike sme mali vykres naboja zadneho kolesa z Testarossy a velmi jednoduche. Corvette by mala ale ponuknut brutalny vykon v najvykonnejsej verzii.
Avatar - speedfred
12. 4. 2019 18:10
Re: Výhoda
Takto zamaskovanú Vette som videl minulý rok na pri NRingu a vypadala aj keď maskovaná báječne.
Avatar - Emel
12. 4. 2019 16:28
Re: Corvette
Co jsem se díval (2015+), tak pod 1,5M s daní to moc nejde... ale jasně, může bejt vždycky dobrá nabídka.