Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prezident Hondy Takanobu Ito složil funkci kvůli skandálu s airbagy

Jan Mička
Diskuze (10)
Problém s airbagy externího dodavatele donutil prezidenta Hondy vzdát se své pozice. Z pozice odstupuje po šesti letech.

Prezident a výkonný ředitel společnosti Honda Motor Company Takanobu Ito vedl společnost šest let, přičemž za jeho funkčního období nastalo několik důležitých změn. V posledních třech letech například snižoval náklady na výrobu vozidel a snažil se do procesů zapojit více moderních technologií. Dost starostí s výrobou a ziskem navíc nadělaly přírodní katastrofy v Japonsku či Thajsku. Jak už to ale bývá, většina dobrého jde do ústraní ve chvíli, kdy se objeví problém globálního charakteru.

Řeč je o tolik probíraném problému automobilek s airbagy od společnosti Takata, kvůli kterým bylo na začátku letošního roku evidováno pět úmrtí a desítky zranění. Vedle Hondy se musela s podobnou situací vyrovnávat také Mazda, Nissan, BMW, Ford, Nissan, Chrysler a Pontiac, což vyústilo ve svolávací akci několika milionů automobilů po celém světě. Samotnému Itovi však v reputaci možná přitížil i fakt, že automobilka od poloviny roku 2003 do loňského června neoznámila více než 1700 poranění či úmrtí ve svých vozech, což jí „vyneslo“ pokutu 70 milionů dolarů.

Místo odstupujícího Ita zaujme pětapadesátiletý Takahiro Hačigo. Podle informací agentury Reuters povýšením do funkce výkonného ředitele a prezidenta společnosti znamená, že překročí hned několik stupňů ve struktuře firmy. Během posledních zhruba 33 let vystřídal Hačigo různé posty v USA, Číně a dalších zemních.

Jan Mička
Diskuze (10)
Avatar - King
24. 2. 2015 10:35
Nejsem si jistý
Nemyslím, že situace je taková, jak je líčena. Honda, stejně jako Toyota a další značky, opravdu nemohou za to, že Takata dělala (a to možná dokonce vědomě) vadné pyrotechnické nálože a následně odmítala převzít zodpovědnost. V případě Hondy a Ita šlo spíše o pomyslnou poslední kapku, z jeho křesla se stala houpací židle v okamžiku, kdy se v Japonsku objevily opakované problémy u modelů Fit a HR-V byť související většinou s 7DCT, což je skutečně problém interního rázu se zodpovědností v rámci firmy. Také je pravdou, že v posledních letech mírně přibyly svolávací akce v USA, ale to kvůli řádění NHTSA u všech značek.

Na druhou stranu je pravda, že Honda v posledních letech šla hodně po snižování nákladů a hodně tlačila na dodavatele, což mohlo (a nemuselo) mít vliv na celkový nárůst problémů s kvalitou a to jde opět na vrub Ita. Ovšem kdo to po zkušenostech s ekonomickou krizí nedělal?

Současně Honda na klíčových trzích ztratila tržní podíl - v Evropě je na polovině čísel z konce devadesátek, v Japonsku a USA sice roste, ale pomaleji, než největší konkurenti, takže je toho určitě třeba změnit více.

Každopádně to, co se děje teď, Honda vnímá jako špatné, což je pro budoucnost určitě dobré, :-)
23. 2. 2015 18:58
Re: Ale no tak..
Dik. A hlidejte si to, dyk je to zbytecny..
Avatar - Honza Mička
23. 2. 2015 18:15
Re: dnešná novinar-ština
Nebyl to záměr, ale nepozornost, kterou jsem napravil. Fakta to jsou pravdivá, není důvod o nich nepsat.
Avatar - Stewee
23. 2. 2015 18:01
dnešná novinar-ština
Kto bude pisat o prichadzajucich novych modeloch od Hondy, ktorych pride hned niekolko. Ved ludia aj vdaka ukonceniu predaja Accordu v Europe uz rukami zalamuju. Radsej nieco nafukneme a prilozime jej este viac, nech to ludi este viac utvrdi vo zvratenom mysleni o tejto znacke. Smutne, co dokaze jeden novinar napachat svojou (ne)odbornostou, len za cenu citanosti. Som rad, ze sa naslo par diskutujucich, ktori mu na klamlivy lep nesadli. Pozdravujem chlapi :yes:
23. 2. 2015 17:19
Re: Ale no tak..
A nebylo by vhodnejsi napsat 1729 poraneni z toho jeden smrtak, kdyz uz to tady kolegove upresnili mnohem presneji nez vas zdroj. Preci jen 1729 poraneni ci umrti zni uplne jinak ;-)