Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připravují v Mnichově SUV řady i? Nikoliv, zaznělo oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Řada BMW i by se měla v budoucnu rozrůstat. Módní vlna SUV ji však podle představitelů automobilky nepostihne.

BMW začalo sériově vyrábět malý elektrický hatchback i3, už jej dokonce prodává a nedávno se s ním svezla i naše redakce. České ceny začínají na částce 900.000 Kč. Kupé i8 je na spadnutí, produkční hybridní supersport přijde během příštího roku – a i3 se kombinace spalovací a elektrické jednotky dočká též. Automobilka má také zaregistrovány dopředu ochranné známky na celou řadu od i1 po i9. Svádí to ke spekulacím, jak budou vypadat další modely. Skutečně se totiž na dalších členech „ekologického“ portfolia pracuje.

Zprávy, kde se mluvilo o SUV, se v nedávné minulosti v médiích objevily. Mluvilo se o i5, který získá podobu sedanu, případně crossoveru. Představitelé výrobce je ale dementují. Projektový manažer divize BMW i Roland Kowalski řekl při zahájení prodeje i3 v Nizozemí: „Je možné, že využijeme pro tuto řadu všechna čísla, ale nyní máme pouze i3 a i8. Uvažujeme o dalších možnostech, ale máme ještě čas je přivést na trh. Na SUV však nemyslíme, prioritou jsou malá auta do velkoměst. Nikdo, konkrétně přes 90 % zákazníků nepotřebuje ve městě pohon všech kol. Trend SUV je pouze věcí prostoru uvnitř. A my si myslíme, že v i3 je místa dost.“

Podle Kowalskiho jej nabídne malý hatchback stejně jako trojková řada, přitom rozvor jeho náprav je srovnatelný se sérií 1. Výrobní program se jistě v budoucnu rozšíří, mezi i3 a i8 zeje příliš velká segmentová propast, vždyť první jmenovaný nemá na délku ani čtyři metry. Ale viceprezident BMW i pro funkční integraci a jízdní dynamiku Jos van As tvrdí, že to tak bylo zamýšleno. „Kdybychom začali s i1 a chtěli ještě menší model, jaké by nesl jméno? Snad ne i0,5?“ položil řečnickou otázku, pochopitelně s mírnou nadsázkou a pokračoval: „Myslím, že je dobré si nechat další prostor, chceme-li vyvinout něco jiného. A my to skutečně vyvíjíme.“

Van As dále podotkl: „Se samostatnou značkou BMW i jsme učinili záměrný krok v jednom směru, svět se přece pohybuje směrem ke snižování emisí, sužují jej problémy s dostupností benzinu a tak dále...“ O i8 se zodpovědný muž vyjádřil následovně: „Elektrické auto do města postavili i jiní, ale my jsme značkou, která také vyrábí sportovní vozy. Proto to byl dobrý nápad. My chceme dát lidem v blízké budoucnosti něco, co představuje právě takové auto. Je jeho moderní interpretací a my jsme společnost, která si zakládá na zážitcích a potěšení z jízdy. Máme spoustu zákazníků, kteří zbožňují venkovské silnice a závodní okruhy. BMW i8 je naší velmi dobrou odpovědí.“

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Emel
6. 11. 2013 10:29
Re: design
Tohle není z pohledu BMW mainstream, ale stylovka...
5. 11. 2013 20:38
Re: design
Tomu designu taky nerozumím. Připadá mi, jakoby se BMW nakazilo od (některých) francouzských výrobců (alespoň v minulosti se tak projevovali) -> být zajímavý/odlišný za každou cenu.
Avatar - narona
5. 11. 2013 18:13
Re: design
mohl
Avatar - narona
5. 11. 2013 18:12
design
Teda ošklivější auto neznám, no možná Wikov 35 doutník by s tímhle soupeřit >:D