Příští Peugeot 208 nabídne zcela novou techniku a čistě elektrický pohon
Současný Peugeot 208 se letos vyrábí už šestým rokem. Jeho nástupce se dočkáme už v příštím roce.
Nástupce modelu 207 přinesl v roce 2012 celou řadu novinek. Poprvé od dob slavné 205 byl malý Peugeot menší než model, který nahrazoval.
K tomu auto dostalo jako historicky první Peugeot koncept kabiny i-cockpit, tedy řešení s malým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem, který i přes úspěch na trhu vyvolává stále rozporuplné reakce. Aby novinek nebylo málo, pod kapotou se objevila nová řada tříválcových motorů EB, obchodně nazývaná zprvu VTi, později i v souvislosti s příchodem přeplňované verze PureTech.
Od začátku na elektriku
S druhou generací 208 počítá Peugeot už v příštím roce. Tvarově se nová 208 přiblíží stávající 308. Na délku sice auto nebude měřit více než čtyři metry, očekává se ale zkrácení předního převisu karoserie, takže jako celek bude vůz působit dynamičtěji. Současně se prodlouží rozvor náprav, což uvítáte hlavně v kabině, přesněji ve druhé řadě sedadel.
Z hlediska detailů, které jsou již patrné na maskovaném testovacím autě, stojí za zmínku přední světlomety s vertikálně řešenými segmenty. Samozřejmostí bude technologie LED. Dostupné informace také uvádějí, že v příštím vydání již nebude třídveřová karoserie. Tedy stejně jako u stávající 308. Ta je v současné 208 vyhrazena verzi GTi.
Auto vyjede na zcela nové podlahové plošině, kterou PSA označuje CMP (Common Modular Platform) - od začátku je vyvíjena také pro zástavbu elektrického pohonu. Na rozdíl od stávající architektury PF1 má být CMP pro elektromobily vyřešeno mnohem lépe, zejména s ohledem na hmotnost baterek ve vztahu k malým autům.
Pouze elektrická verze by však byla samozřejmě málo, takže kupující nové 208 bude mít na výběr také stávající řadu tříválcových zážehových přeplňovaných motorů PureTech. Zatím ale není jasné, zda novinka nabídne také vznětové motory. Jejich absence by vzhledem k současnému brojení proti turbodieselům nebyla až tak velkým překvapením.
Naproti tomu se očekává, že bude i nadále nabízen vrcholný sportovní model GTi, jehož motor snad nabídne maximální výkon přesahující 200 koní (147 kW). Zda jím bude agregát 1.6 PureTech (dříve pojmenované THP), nebo půjde o nějakou extrémně vyladěnou verzi tříválce, není jisté.
A co plug-in hybrid?
Elektrická 208 tedy bude. Naproti tomu plug-in hybrid má být vyhrazen pro větší modely značky. Plug-in hybrid dorazí v 3008 údajně v příštím roce. Že PSA myslí „elektricky“, dokazuje plán představit do roku 2021 až jedenáct nových modelů, v jejichž pohonu najdete mimo jiné vždy elektromotor.