Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodal pět původních Toyot MR2, aby si mohl koupit zánovní Mazdu MX-5

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 13. 12. 2018
26
Zobrazit náhledy (26)
Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2 Toyota MR2
Vskutku velmi neobvyklý obchod se odehrál u zástupce Toyoty v americkém státě Missouri. Muž zde prodal sbírku pěti původních modelů MR2. Prý aby si mohl koupit Mazdu MX-5.

Mít dnes doma původní Toyotu MR2 interně označenou AW11, navíc v zachovalém stavu, je snem mnoha automobilových nadšenců. V Čechách lze toto auto pořídit v akceptovatelném stavu za částku lehce převyšující 100.000 korun.

Jenže jistý Američan měl těchto úžasných Toyot ve svém vlastnictví hned pět. Jednalo se o bývalého zaměstnance dealerství Toyoty již v důchodovém věku a cílem sbírky bylo, aby každý z pěti vozů pocházel z jiného roku výroby. Vzhledem k tomu, že původní MR2 se v USA nabízela v letech 1985 až 1989, vytčený cíl se podařilo s pěti auty splnit.

Svoji sbírku MR2 Američan nabídl dealerovi Coad Toyota sídlící v Cape Girardeau ve státě Missouri. Když se Ben Brotheron, vedoucí prodeje u Coad Toyota zeptal, proč auta prodává, dostalo se mu šokující odpovědi. Za peníze utržené prodejem pěti MR2 si jejich dřívější majitel chtěl koupit současnou Mazdu MX-5, tedy sérii ND. Nikoliv však úplně novou, ale mírně ojetou z roku 2016 s najetými 10.000 mílemi (16.000 km).

Vyměnit pět klasických aut, která dnes již jen rostou na ceně, za vůz, který je sice ideově podobný a jednou bude také vyhledávanou klasikou (o tom nepochybujeme), ale jehož cena každý rok klesá, se zdá jako velmi neuvážený krok. Bohužel nevíme, co k tomu onoho Američana v seniorském věku vedlo. Možná touha vyzkoušet si něco nového. Nebo také rezignace na péči a údržbu, kterou každé takto staré auto vyžaduje v mnohem větší míře než to nové.

Do dvou dnů se prodaly! S jedinou výjimkou.

Jak už jsme předeslali, vykoupené MR2 zastupovaly všechny roky prodeje tohoto modelu v USA. Nejstarší auto oděné ve žlutém kabátě bylo vyrobeno v roce 1985. Do současnosti vůz najel přes 207.000 mil (přes 300.000 km). Auto jezdilo na neoriginálních kolech a původně bylo stříbrné. Z vykoupených vozů bylo údajně toto jediné, které se nedrželo originálu.

Červená MR2 je z roku 1986 a jednalo se o verzi s pevnou střechou (tedy bez odnímatelných střešních panelů). Dosud auto najelo asi 140.000 mil (224.000 km). Dle dostupných informací se jednalo o nejoblíbenější MR2 původního majitele.

Rok 1987 reprezentovala bílá MR2 vybavená samočinnou převodovkou. V kabině se nacházel originální tříramenný sportovní volant a dosud auto najelo 80.500 mil (128.800 km).

Velmi zajímavá byla rovněž bílá MR2 z roku 1988. Opět se samočinnou převodovkou, ovšem ve vzácné kombinaci s motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem. Tato verze pohonu nebyla v Evropě nikdy oficiálně nabízena. Vůz jezdil na kolech evokujících svým vzhledem „kolečko pro vytáčení čísla na starých telefonech“. Najeto mělo pouhých 78.500 mil (125.600 km).

Jediná MR2 ve verzi targa a tedy s odnímatelnými střešními panely pocházela z posledního roku 1989. S šedo-modrým lakem karoserie a manuální převodovkou se jednalo o nejméně „jetou“ MR2 popisované sbírky. Dodnes stihla ujet pouhých 28.000 mil (44.800 km).

Že byl o vykoupené MR2 enormní zájem, dokazuje informace, že pouhé dva dny od zveřejnění inzerátu se prodala všechna auta s výjimkou žlutého, tedy nejstaršího, nejvíce ojetého a ne zcela originálního exempláře.

Foto: Ben Brotherton

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku