Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží Zdroj: acz

Martin Vaculík
Diskuze (12)
Klasicky tvarovaná BMW z přelomu tisíciletí jsou dnes v kurzu a jejich ceny už několik let rostou. Konkrétně se to týká trojky E46 330i s manuálem a M-Paketem, pětky E39 540i s manuálním šestikvaltem a sedmičky E38 s osmi a dvanáctiválcovými motory.

Video placeholder
Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží • Zdroj: auto.cz

Techniku těchto ikon má v sobě i první generace X5 (E53), a to včetně slavných osmiválců M62 - což jsou v poměru výkonu, pružnosti, spotřeby a spolehlivosti jedny z nejlepších velkých motorů, jaké kdy kdo udělal. Spotřeba verzí 4.4i/210 kW a 4.6is však v žádném případě nebude při klidné jízdě kolem deseti litrů, jak tvrdívají majitelé zmíněných nízkých sedanů. Vysoký vůz se širokými koly a pohonem obou náprav (do roku 2003 navíc ve velmi neúsporném provedení s mezinápravovým diferenciálem) bere spíš patnáct, při městském popojíždění klidně i víc. Na druhou stranu byste nečekali, jak bude u 4.4i s těžkým vozem cvičit. Dokud mu pořádně těsní "vanosy" (nastavovače vačkových hřídelí) a stíhají časování vrátit do pozice pro nízké otáčky, reaguje M62 na plyn jak na výstřel z pistole - zapískají i všechna čtyři kola.

První X5 v sobě má i jednotlivé designové prvky ceněných nižších modelů - uvnitř to bylo v roce 2006 poslední hezké BMW před prapodivně instrumentálními interiéry řad E60, E65 a E73. Přesto ani vůz s poctivými 34.576 km za 399.999 Kč nevzbudil v bazaru žádný velký rozruch. Mít tolik najeto sedmička E38, volala by na ní půlka Evropy a stát by mohla klidně dvojnásobek.

V modelu X5 lidé stále potenciálního veterána nevidí. Mají jej spojený spíš s různými pochybnými existencemi, kdysi s opravdovými mafiány, později s těmi, co si na ně hrají. Technicky přitom jde o velmi zajímavý stroj: Jako jediný z tehdejších BMW například dokázal i pro osmiválce nabídnout přesnější hřebenové řízení (540i, M5 a všechny E38 měly šnekové). Jízdní stabilita vozu je dodnes bezpříkladná a přesné vedení stopy velmi kontrastuje se značnou hmotností. VW Touareg či Mercedes-Benz ML prvních dvou generací jsou proti BMW parníky bez špetky požitku z jízdy.

Vstoupit do diskuze (12)