Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Techniku těchto ikon má v sobě i první generace X5 (E53), a to včetně slavných osmiválců M62 - což jsou v poměru výkonu, pružnosti, spotřeby a spolehlivosti jedny z nejlepších velkých motorů, jaké kdy kdo udělal. Spotřeba verzí 4.4i/210 kW a 4.6is však v žádném případě nebude při klidné jízdě kolem deseti litrů, jak tvrdívají majitelé zmíněných nízkých sedanů. Vysoký vůz se širokými koly a pohonem obou náprav (do roku 2003 navíc ve velmi neúsporném provedení s mezinápravovým diferenciálem) bere spíš patnáct, při městském popojíždění klidně i víc. Na druhou stranu byste nečekali, jak bude u 4.4i s těžkým vozem cvičit. Dokud mu pořádně těsní "vanosy" (nastavovače vačkových hřídelí) a stíhají časování vrátit do pozice pro nízké otáčky, reaguje M62 na plyn jak na výstřel z pistole - zapískají i všechna čtyři kola.
První X5 v sobě má i jednotlivé designové prvky ceněných nižších modelů - uvnitř to bylo v roce 2006 poslední hezké BMW před prapodivně instrumentálními interiéry řad E60, E65 a E73. Přesto ani vůz s poctivými 34.576 km za 399.999 Kč nevzbudil v bazaru žádný velký rozruch. Mít tolik najeto sedmička E38, volala by na ní půlka Evropy a stát by mohla klidně dvojnásobek.
V modelu X5 lidé stále potenciálního veterána nevidí. Mají jej spojený spíš s různými pochybnými existencemi, kdysi s opravdovými mafiány, později s těmi, co si na ně hrají. Technicky přitom jde o velmi zajímavý stroj: Jako jediný z tehdejších BMW například dokázal i pro osmiválce nabídnout přesnější hřebenové řízení (540i, M5 a všechny E38 měly šnekové). Jízdní stabilita vozu je dodnes bezpříkladná a přesné vedení stopy velmi kontrastuje se značnou hmotností. VW Touareg či Mercedes-Benz ML prvních dvou generací jsou proti BMW parníky bez špetky požitku z jízdy.