Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp elektrického Lucid Air dokázal, že zvládne přes 644 km na nabití

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Automobilka sice premiéru nového modelu odložila, přesto nepřestává upozorňovat na jeho přednosti.

Elektrický sedan Lucid Air měl být původně představen ještě letos, kvůli světové pandemii koronaviru se však automobilka rozhodla jeho premiéru přesunout až na příští rok. Aby však neztratila pozornost zájemců ani médií, zveřejnila alespoň video, na kterém se prototyp vydává na pořádnou dálkovou cestu.

Ta vedla ze San Francisca do Los Angeles, což znamená zdolání vzdálenosti okolo 400 mil. Elektrický sedan přitom cestu absolvoval bez jediné zastávky u nabíječky, což znamená působivý dojezd přes 644 kilometrů na jediné nabití. V Los Angeles byl vůz připojen na nabíječku, posádka se šla vyspat a ráno odstartovala na další cca 400 mil dlouhou cestu domů.

Připravovaná novinka tak dokazuje, že slibovaná čísla rozhodně nejsou vycucaná z prstu. Dojezd přes 640 kilometrů je přitom skutečně působivý, neboť průměr v současnosti nabízených elektromobilů se pohybuje spíš okolo hranice +/- 400 kilometrů na jedno nabití.

Současně se ale sluší zmínit, že Lucid Air není úplný unikát. Dojezd okolo 391 mil (cca 629 km) slibuje i Tesla Model S Long Range Plus. Dojezd přes 400 mil (+644 km) by pak měla nabídnout i nedávno představená platforma pro elektromobily GM, která by mohla být osazena obří 200 kWh baterií.

Lucid Air by však neměl být ani žádný loudal. Podle dosud zveřejněných informací by měl zvládat akceleraci z 0 na 96 km/h okolo 2,5 sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat nad hranicí 320 km/h.

Konkrétní detaily, jako je velikost baterií nebo čas dobíjení, prozatím automobilka nezmínila. Základní model by však měl startovat okolo 60.000 dolarů (cca 1,5 mil korun) a prodej by měl být realizován prostřednictvím několika studií vlastněných přímo automobilkou. V podstatě by tak mělo jít o stejný prodejní model, jaký aplikuje Tesla.

Ondřej Mára
Diskuze (19)

Doporučujeme

6. 4. 2020 16:52
Re: Hmm, nic moc...
Které že evropské vozy se spalovacími motory "se kupí ve skladech"? :D
P.S. Já nerozporuju, že systém elektrického pohonu Tesly je mezi současnými elektrovehykly nejlepší, ale za to kvalita zpracování Muskových přibližovadel je otřesná a hlavně jejich výroba je těžce ztrátová. Nebýt miliardových dotací od různých donátorů, už dávno by Tesla zkrachovala! ;-)
Avatar - .StenLi.
6. 4. 2020 11:27
Re: Hmm, nic moc...
Ty mas teda riadny cirkus v pojmoch :D Pises "nezpochybnitelný fakt" a pritom myslis "absolutne vymysleny nezmysel ktory nesedi s jasnymi jednoduchymi faktami". Ked je nieco v top 3ke preajov, len hlupak moze povedat ze to ludia nechcu :D Takze chod si nastudovat fakty ktore su pre tvoje vymysly velmi neprijemne aby si nemusel pisat slovicka ktore su uplnym nezmyslom :D ty elektrohujer. Ak je nieco beznadejne vypredane, tak jedine co urcuje predaje je vyroba, na rozdiel od ICE ktore sa kopia na skladoch a zatvaraju sa fabriky kde sa vyrabali.
6. 4. 2020 08:48
Re: Hmm, nic moc...
Těch 95 % byl samozřejmě jen střízlivý odhad, klidně se za to dosaď výraz "naprostá většina". Je opravdu směšné, jak se elektrohujeři zoufale snaží chytat každého slovíčka, když jim někdo sděluje nepříjemná fakta... :-[] :-[] :-[]
6. 4. 2020 08:47
Re: Hmm, nic moc...
Ano, uznávám, spletl jsem se. Ale o to označení přece v podstatě ani tak nejde. Důležité je to, že dnes už žádná automobilka nemůže praktikovat emisní podvody, protože měření už neprobíhá jen na válcové zkušebně, ale i na silnici. A takové zkoušky už žádný podvodný softwair nezvládne. :-)
Avatar - .StenLi.
5. 4. 2020 21:57
Re: Hmm, nic moc...
Tych 95% si si vymyslel, ako vzdy. Preto bol Model 3 tretim najlesie predavanym autom v EU za December? 🤣 Musis si toho vela dostudovat kym tu budes moct vytahovat cisla z rukava 🙂