Kdy se Tesla poučí? Prohlídka nového crossoveru Model Y odhalila řadu pochybení
Tesla nedávno zahájila dodávky nového elektromobilu Model Y, první majitelé si však začínají stěžovat na známé problémy.
Model Y je považován za jeden z nejdůležitějších modelů v historii kalifornské automobilky. Měl by totiž navázat na úspěchy dostupného elektrického sedanu model 3 a díky současné popularitě crossoverů by měl přitáhnout ještě větší počet zákazníků. Výnosy z každého prodaného kusu by přitom měly být ve srovnání s trojkou ještě vyšší.
Základem elektrického crossoveru se totiž stala platforma elektrického modelu 3, díky čemuž Tesla ušetřila na vývoji a mohla se zaměřit na optimalizaci techniky i softwaru. I díky tomu bude model Y využívat nejkratší kabelové svazky a díky optimalizaci by měl nabídnout dokonce i lepší dojezd.
Jenže působivý pokrok Tesly na poli techniky kazí jeden drobný detail: pochybná kvalita zpracování. Ta je přitom pro Teslu už doslova synonymem a jeden by tak čekal, že si na ní dá automobilka při spuštění dodávek nového (a důležitého) modelu pozor. Jenže opak je pravdou.
Jak ukazuje video, které se objevilo na YouTube kanálu Chicago Auto Pros, model Y má řadu problémů s lakováním, spasováním karosářských dílů i kvalitou kompletace interiéru.
Na laku zánovního vozu tak můžeme vidět mikroskopické škrábance, prach a stopy po odstraňování vad na laku již v automobilce. Většina vad by měla být snadno odstranitelná, ovšem jedny dveře bude nutné znovu přelakovat. Horší spasování jednotlivých karosářských asi nemá smysl příliš komentovat, naštěstí už to ale není tak zlé, jako na prvních kusech modelu 3.
V interiéru si průvodce videem okamžitě všiml otisků rukou na stropnici, což je spíše známka neprofesionality některého ze zaměstnanců automobilky. Výrobní pochybení ale můžeme vidět na jednom ze stínítek, kde chybí lepidlo a pod látkou se tak vytvořily bubliny.
V přední části také můžeme vidět špatně doléhající stropní světlo, které celkem kazí dojem. K dalším vadám pak můžeme přičíst ještě poškrábané plasty na C sloupku, které navíc špatně lícují. Jedna polovina zadních sedaček se navíc nesklápí, za což může poškození jednoho z ovládacích táhel.
Nedostatky u prvních vyrobených vozidel sice nebývají zas tak překvapivé, většina automobilek si ale dává velký pozor, aby se podobné kusy nedostaly k zákazníkům. Tesla má však s pochybnou kvalitou na začátku výroby už (bohužel) bohaté zkušenosti. Můžeme ale doufat, že současné přerušení výroby, způsobené pandemií koronaviru, využije k odstranění nedostatků.