Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provozní zisk automobilky Volvo Cars klesl v prvním čtvrtletí o 28 procent

ČTK
Diskuze (4)

Provozní zisk švédského výrobce osobních aut Volvo v prvním čtvrtletí klesl o 28 procent na šest miliard švédských korun (SEK; 14,3 miliardy Kč). Jedním z důvodů je růst nákladů a nižší zisk ze společných podniků.

Nedostatek čipů také omezil výrobu na konci prvního čtvrtletí, uvedla firma v tiskové zprávě.

Výsledky však překonaly odhady analytiků, kteří v anketě společnosti Refinitiv čekali provozní zisk v průměru 4,13 miliardy SEK. Tržby vzrostly o osm procent na 74,3 miliardy SEK (177,2 miliardy Kč) a rovněž překonaly očekávání.

Video se připravuje ...

Firma v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 148.300 vozidel, což je o 20 procent méně než před rokem. Podnik však dodal, že poptávka po jeho vozech zůstává vysoká a že problémy s čipy se postupně zlepšují. Celosvětový nedostatek čipů donutil výrobce aut po celém světě snížit výrobu, navzdory silné poptávce.

Volvo, stejně jako další firmy, bojuje s růstem nákladů na suroviny, energie a dopravu, ke kterému přispěla válka na Ukrajině a koronavirová omezení v Asii. Společnost dodala, že vyšší náklady měly v prvním čtvrtletí omezený dopad, ale částečně ovlivní druhé čtvrtletí a plně se projeví ve druhé polovině roku.

Automobilka v únoru pozastavila veškerý prodej, servis a výrobu v Rusku. Země se loni na tržbách skupiny podílela zhruba třemi procenty, uvedla agentura Reuters.

Společnost Volvo Cars, jejímž většinovým vlastníkem je čínská firma Geely Holding, koncem loňského října uvedla své akcie na stockholmskou burzu. Společnost Geely automobilku Volvo Cars koupila v roce 2010 od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Ford převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se nyní soustředí na výrobu nákladních aut.

ČTK
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
30. 4. 2022 18:14
Re: ...
elektrika by mi u Volva zas tolik nevadila, pokud by to nedělali tak blbě. Přestavby spalováků na elektro je nesmysl. Z toho nikdy dobrý EV nebude.
Volvo má i problém s tím, že jen prodává auta. Zapomněli, že k EV jsou zapotřebí i služby - nabíjecí. Nejsou to auta kolem komína, ale lidi s tím chtějí cestovat i po Evropě. A levně, ne dráž jak s benzínem. Takže by měli poskytovat nějaké výhodné tarify pro nabíjecí stanice. Sice promují "Plugsurfing", ale výhodný tarif je jen na první rok od koupě auta. Výsměch.
Každopádně tím, jak ignorují služby, tak budou přicházet o prachy. Prachy, co jim budou chybět do vývoje.
Jsem taky hodně zvědav na nové modely, které již budou navrhovány na tu Vmax 180. Menší brzdy, ramena, lehčí karoserie ... uvidíme, jak bezpečná ta auta budou. Třeba XC40 v US docela propadla - po změně metodiky.

Vadí mi i to, že Volvo neumožňuje přílišnou individualizaci. Proč nemůžu mít auto ve světle modré metle s béžovým interierem? Proč není na výběr více barev?
A pak tu máme servis - extrémně předražený.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2022 12:53
Re: ...
Toyota to ma taky, jen to nezduvodnuje bezpečností.
A nějak ji ten zisk neklesá.
Avatar - Midlosek
29. 4. 2022 10:34
Re: ...
V první větě je vše podstatné a ten pokles se dal samozřejmě předpokládat. Není nad uvědomělý management. :-[]