Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průměrnému čínskému majiteli vozu Škoda je 35 let a má první auto

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Průměrnému zákazníkovi v Číně, který si koupí vůz Škoda, je 35 let, pořizuje si své první auto a má rád moderní věci. Líbí se mu i designové odlišnosti a vyžaduje více chromovaných doplňků.

Škoda loni v Číně vyrobila asi 230.000 vozů, za prvních devět měsíců letošního roku se již dostala na číslo 200.000. Podle Bohdana Wojnara, člena představenstva Škoda Auto, by se do roku 2018 měla produkce zvýšit na půl milionu exemplářů.

"Samozřejmě těch půl milionu je cíl ambiciózní, ale myslím si, že žádná světová automobilka nemůže stát stranou a těch 500.000 vozů v roce 2018 je pro nás nezbytností," poznamenal Wojnar.

Aby toho Škoda Auto dosáhla, bude podle Wojnara muset dále zlepšovat obchodní síť v čínských městech mezi třemi až sedmi miliony obyvatel. "Samozřejmě to je i o tom, abychom přesvědčili čínské zákazníky, kteří nejsou úplně stejní a totožní s těmi evropskými, ať už to je věk nebo vnímání designu," řekl. Zatímco v Česku a v Evropě lidé vnímají dlouhou historii škodovácké továrny, v Číně musejí výrobky odpovídat především modernímu životnímu stylu.

Typický čínský zákazník je podle Wojnara mladší než evropský zákazník. Je mu kolem 35 let, má rád moderní věci, sleduje trendy, zajímá se o elektroniku a má stále více individuální nároky. Kupuje si často své první auto a se Škodovkou dosud neměl žádnou zkušenost. Cílem firmy je přesvědčit je a získat jejich loajalitu ke značce.

Škoda Yeti – Srovnání rozměrů
ModelŠkoda Yeti pro EvropuŠkoda Yeti pro Čínu
Délka [mm]4.2234.275
Šířka [mm]1.7931.793
Výška [mm]1.6911.682
Rozvor [mm]2.5782.638

Číňané také mají trochu jiný vkus než evropští zákazníci. Škodovka se jim podle Wojnara snaží vyjít vstříc lehkými designovými úpravami.

Příkladem může být Yeti alias Ye Di, který se v Číně vyrábí od začátku roku. Oproti evropské verzi je o 52 mm delší (4275 mm) a zdobí ho více chromování. Technologicky jsou ale všechny škodovácké vozy nabízené na čínském trhu stejné a vycházejí z dílny mladoboleslavských konstruktérů. Wojnar ale zároveň připustil, že by do budoucna nevylučoval vývoj nového vozu určeného ryze pro čínský trh.

Škoda Auto do Číny vysílá i své české zaměstnance, v současné době jich tam pracuje kolem 50. "Obsazují pozice, které jsou důležité pro značku," poznamenal Wojnar s tím, že v zemi obvykle zůstávají nejméně tři roky, někteří i déle.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
1. 11. 2014 16:14
Prezentace
Škodě přeji úspěchy a doufám , že se v Číně prezentuje lépe, než těmi fotomontážemi, které jsou v článku a podobnými. Zejména ten druhý "snímek" je opravdu směšný.
1. 11. 2014 15:51
proste takovej prumer
prumernosti. IQ kolem stovky.a neni nic spatneho na tom zacinat na skodovce. vetsina z nas na ni zacinala. smutne ovsem je na ni koncit. to je na povazenou.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 11. 2014 13:14
Re: The China driver´s way!
Už xx krát jsi psal, že diskuse se mnou je bezpředmětná, tak to dodržuj a neobtěžuj hlupáčku :-O , já to dodržuji 100%.
1. 11. 2014 13:04
Re: The China driver´s way!
JOO děláme si srandu ze škodovky co nedělá elektromobily a stále nás otravuje BENZOPYRENEM !!! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
HNUTÍ ZA LIKVIDACI ZAPRODANÝ ŠÁDE !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
1. 11. 2014 13:03
Re: KOREJEC ZAČÍNÁ VW V EVROPĚ PĚKNĚ ZATÁPĚT !!
jj
KIA a Hyundai bere VW domácí půdu přimo pod nohama [odkaz] TO JE DOBŘE !! :-) KDYŽ VW STÁLE NEDĚLÁ POŘÁDNÝ ELEKTROMOBILY [odkaz] A ODDALUJE JAK JEN TO DE [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
ELEKTRICKÝ KOREJEC JE NÁŠ CHRÁNĚNEC
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]