Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy – setkání s Peugeotem 1007 v Paříži

Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
66 Fotogalerie
Diskuze (3)
První dojmy z osobního setkání jsme si udělali první červencový den v Paříži, kam nás automobilka pozvala na statickou prezentaci. Tisícsedmičku jsme si prohlédli a osahali si interiér. Můžeme proto už nyní konstatovat, že vypadá lépe než na fotkách...

První dojmy z osobního setkání jsme si udělali první červencový den v Paříži, kam nás automobilka pozvala na statickou prezentaci. Tisícsedmičku jsme si prohlédli a osahali si interiér. Můžeme proto už nyní konstatovat, že vypadá ve skutečnosti daleko lépe než na fotkách - 1007 není fotogenické auto, v reálu však disponuje dostatkem prostředků, jak odvést pozornost od nepříliš ladných základních tvarů krátké a vysoké karoserie. Miniauto září pozitivními emocemi a zlepšuje pozorovateli náladu.

Elektrické posuvné dveře používají stejný princip, jako u velké 807, ovšem subjektivně se hýbou s větší lehkostí, než u velkého MPV. Lze je také nově zastavit v kterékoliv mezipoloze a na klíčku jsou jejich ovládače rozmístěny přehledněji, než dříve. Do obou bočních dveří se také zasouvají el. ovládaná boční okna a „otevřenost“ karoserie doplňuje rozlehlé střešní okno. Nelíbilo se nám zrcátko umístěné na sloupku, které po otevření dveří trčí do prostoru, kterým se pohybují nastupující/vystupující osoby a hrozí ušpiněním, případně bolestivým kontaktem s tělesnou schránkou. Jinak zvýšený posez spolu s velkou šířkou dveřního otvoru (920 mm) zajišťuje pohodlné na-/vystupování.

Interiér nezapře příbuznost s ostatními produkty koncernu PSA, volant a výdechy ventilace již známe z Citroenu C3. Uvnitř jsme se cítili útulně a sedačky jsme shledali dostatečně rozměrnými. Výborný je výhled z vozu na všechny strany a pozitivně jsme vnímali i ergonomii a ovládací síly. Nevelká šířka a prostorově náročné dveře způsobily jistou stísněnost v příčném směru, ve všech ostatních je místa bohatý dostatek. Vůz je přímo prošpikovaný nápaditými odkládacími prostory. Za výborný nápad a skvělý prodejní argument považujeme výměnné sady různobarevných interiérových dílů. Lemy výdechů ventilace, prostředky potahů sedadel a dveří a rohožky do přihrádek pod čelním sklem je možné během řádově minut snadno zaměnit za jinak barevné, podle momentální nálady či vkusu. Startovní počet barev je 12, spolu s 11 odstíny karoserie lze vytvořit mnoho barevných kombinací. Jedním z hlavních pozitiv je samozřejmě i variabilita, všechny 4 sedačky lze nezávisle posouvat, naklápět, kromě řidičovy i skládat do roviny, zadní velmi snadno vyjmout a spolujezdcovu využít jako pohotovostní psací stolek.

Zaujala nás komplexní bezpečnostní výbava – 7 airbagů vč. kolenního, ESP, ASR, EVA (brzdový asistent), EBD a bezpečnostní odpojovač el. ovládání dveří – to vše zdobí standardní specifikaci. Pro 1.4 HDI je jedinou volbou pětistupňová převodovka, v případě ortodoxní dvouventilové 1.4i nahraditelná robotizovanou skříní 2 tronic, která bude nedílnou součástí agregátu s nejsilnější pohonnou jednotkou 1.6i 16V. Tato pětirychlostní skříň vznikla evolucí převodovky SensoDrive, již známé z některých Citroenů. Předpokládaná prodejní cena je mezi 13.000 a 14.000 €, tzn. u nás bude pravděpodobně začínat cca kolem 400 tisíc. Na „cenově velmi citlivém“ českém trhu je to hodně, ale uvidíme jaké ceny dovozce nakonec stanoví a jak se k tomu postaví zákazníci…

Hodně podrobností je vidět na fotografiích a kresbách pod článkem.

Technický popis tohoto vozu najdete v tomto článku.

Vstoupit do diskuze (3)