Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První Škody půjdou kvůli emisnímu skandálu do servisů od března

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 4. 12. 2015 • 19:45
30
Úpravy koncernových dieselů ve vozech Škoda kvůli emisnímu skandálu začnou pro vozy s motorem o objemu 2,0 litru pravděpodobně od března, pro objem 1,6 litru a 1,2 litru od června respektive od září příštího roku.

Vyplývá to z neoficiálních informací ministerstva dopravy. Harmonogram servisních akcí podle mluvčího Škody Jozefa Baláže ještě nebyl oficiálně oznámený, a proto jej nechtěl komentovat. Ministr dopravy Dan Ťok dnes navštívil vývojové centrum Škody Auto v Mladé Boleslavi. Po návštěvě jeho mluvčí Jakub Stadler uvedl, že povinnost servisních akcí bude ministr řešit ve Velké Británii v polovině prosince.

Zářijová aféra s obcházením homologačního měření emisí u některých dieselových motorů v koncernu Volkswagen se dotkla 1,2 milionu vozů Škoda, z toho 106.000 jich jezdí v Česku. Řídící jednotka vozu s motorem EA 189 plnícím Euro 5 je schopná rozpoznat homologační měření emisí a přejít do ekologického režimu. V současnosti již Škoda tyto vozy v Evropě nevyrábí.

"Ministr dopravy Dan Ťok si během dnešního dopoledne prohlédl pracoviště vývoje motorů, emisní laboratoř a výrobní provozy společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi. V rámci návštěvy mu bylo rovněž představené připravované technické řešení úpravy motorů EA189 ve vozech Škoda," uvedl Baláž.

Podle Ťoka by servisní akce neměly majitele dotčených aut zatěžovat. "Otázku povinnosti kontrol budu řešit v polovině prosince v Británii u homologační autority VCA, která povoluje provoz Škodovek pro Evropu. Budeme respektovat jednotný evropský postup, nicméně trvám na tom, že servisní akce nemají majitele dotčených aut zatěžovat," uvedl Ťok.

VCA je nezávislá certifikační agentura Velké Británie, která dlouhodobě zajišťuje homologaci vozů Škoda do provozu. Ministr bude u VCA zjišťovat, zda je dotčené vozidlo i bez servisního zásahu způsobilé k provozu.

U naftových dvoulitrů, kterých Škoda prodala nejvíc, bude stačit nahrání nové verze softwaru řídící jednotky. U další části s motorem 1,6 bude úprava, vedle přehrání softwaru, spočívat v menším technickém zásahu, kterým má být korekce měřiče množství nasávaného vzduchu. V případě motoru 1,2 koncern VW technické řešení teprve vyvíjí. Nahrání softwaru podle Stadlera trvá sedm minut, korekce měřiče je hotová za 2,5 minuty.

Související články

Témata
7. 12. 2015 15:00
Re: Do pozornosti redakcie
No to propadly o víc než 50%, ale jestli to sleduješ, tak z těch minim kolem 94 EUR za akcii se poměrně rychle derou zpátky nahoru. Aktuálně jsou na 130. Vypadá to, že akcionáři už považujou kauzu za vyšumělou, když se nebojí nakupovat akcie VW ;-)
5. 12. 2015 09:05
Re: Do pozornosti redakcie
Vdaka ale podla mojich skusennosti s touto znackou ju pravdepodobne nebude potrebovat . Este raz dakujem.
Avatar - Ada je zase tady
4. 12. 2015 23:09
Re: Do pozornosti redakcie
Upřímnou soustrast. :-)
Avatar - eXp10it
4. 12. 2015 22:36
Re: Do pozornosti redakcie
No tak pokud ti přijde propad ceny akcii o 50% jako vysumeni... :-!
Avatar - eXp10it
4. 12. 2015 22:26
Re: Koukám Ťok opět vedle...
Byl si dlouho pryč. PR oddělení VW už na auto.cz prezentovalo ze inženýři ve škodovce vyvinuli pro VW nějaké udelatko co se strčí do sání a díky pokroku ve vývoji a tomu udělatku na tom budeš ještě lip jak před tím. Doslova tady na auto.cz podsouvali ze se ti dokonce vyplatí jet s tím do servisu.
Články odjinud