Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA hledá náhradu za Fiat

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 30. 1. 2012 • 19:04
72
7
Zobrazit náhledy (72)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Koncern PSA hledá nového partnera pro vývoj a výrobu lehkých užitkových vozidel. Ten by měl nastoupit na místo odstupujícího Fiatu.

Podle serveru Automotive News Europe (ANE) hledá koncern PSA Peugeot-Citroën náhradu za Fiat, s nímž skončí v roce 2017 spolupráce ve francouzské továrně Sevel Nord. Zde probíhá výroba technicky příbuzných lehkých užitkových modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Fiat Scudo.

PSA na jaře loňského roku konec společné výroby vysvětlovala rozdílnou prodejní strategií obou partnerů. Francouzský koncern tehdy rovněž uvedl, že chce v továrně Sevel Nord nedaleko města Valenciennes investovat 220 milionů euro a vyrábět zde dvouspojkové převodovky s plánovanou roční kapacitou 400 tisíc kusů.

Nyní se ale objevují informace, že koncern PSA hledá partnera, s nímž by se podělil o náklady na vývoj a výrobu nové generace modelů Peugeotu Expert a Citroën Jumpy.

Podle serveru Automotive News Europe (ANE) řekl přímo generální ředitel společnosti Philippe Varin, že PSA hledá řešení pro budoucnost svých lehkých užitkových modelů a že je náročné se v tomto segmentu pouštět do vlastního vývoje a proto je potřeba najít správného partnera. Možné kandidáty na místo Fiatu ovšem Philippe Varin odmít komentovat.

Sesterské dodávky Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo se v továrně Sevel Nord vyrábí v rámci projektu Scudo od roku 1995, jejich druhá generace je na trhu od roku 2007.

PSA a Fiat společně vyrábějí ještě v továrně Sevel Sud v italském městě Atessa, kde jsou montovány užitkové vozy Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. PSA uvedlo, že na této montážní lince bude společná výroba pokračovat minimálně do roku 2019. O budoucí spolupráci zatím rozhodnuto nebylo.

Výroba další sesterské trojice – Fiatu Fiorino, Citroënu Nemo a Peugeotu Bipper – v turecké továrně Bursa má pokračovat beze změn. I proto, že PSA a Fiatu s tamější výrobou pomáhá turecká automobilka Tofas.

Spolupráce mezi francouzským koncernem a italskou automobilkou postupně končí již od předloňského roku, kdy byl ohlášen konec výroby technicky spjatých MPV. První velkoprostorové vozy – Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroën Evasion a Peugeot 806 – vyjely ze Sevel Nord v roce 1994.

V roce 2002 nastoupila druhá generace těchto MPV, přičemž tři z vozů byly přejmenovány – ze Zety se stala Phedra, z Evasionu C8 a z 806 Peugeot 807.

V loňském roce Fiat nahradil Ulysse modelem Freemont, odvozeným z Dodge Journey. Nástupcem Phedry se stal přeznačkovaný Chrysler Voyager. Z původních čtyřčat tak letos na trhu zůstávají pouze Citroën C8 a Peugeot 807.

Témata
1. 2. 2012 13:26
Re: adieu / ciao
Jestli někdo tvrdí, že Fiat má nejlepší dodávky, tak je buď sadista nebo si dělá srandu. Rád mu svou dodávku Fiat prodám za výhodnou cenu.

- Nasraný vlastník dodávky Fiat
30. 1. 2012 23:07
Re: adieu / ciao
jestě bych doplnil i iveco daily :-)
Avatar - Fe
30. 1. 2012 22:45
Re: adieu / ciao
Fiat Proffesional MÁ najlepšie dodávky. Od Ducata až po Fiorino!
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2012 19:48
Re: adieu / ciao
Fiat má starou belu a ty bys nás mohl zbavit svých dementních příspěvků.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2012 17:22
Re: adieu / ciao
Ať to daj dohromady s Micinou. Těm se model navíc může hodit.
Články odjinud