Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Radford-Lotus Type 62-2 se chystá na Pikes Peak. Bestii s výkonem přes 700 koní povede Tanner Foust

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)

Moderní sporťák s klasickými tvary si už podmanil srdce řidičů na normálních silnicích, teď si chce vysloužit ostruhy na slavných závodech do vrchu.

Skupina technických expertů ve spolupráci s pilotem Jensonem Buttonem před nedávnem uvedla na trh puristický sporťák, inspirovaný krásným Lotusem Europa Type 62. Radford Type 62-2 má uprostřed uložený 3,5litrový šestiválec s kompresorem, v závislosti na verzi a použitých střevech motoru byl k dostání s výkonem 321 kW, 373 kW nebo až 447 kW. Pro co nejčistší prožitky za volantem auto nemá posilovač řízení, vzadu úřaduje mechanický samosvorný diferenciál a nechybí mu plně nastavitelné ABS i kontrola trakce. O finální nastavení se postaral sám Button.

V plánu je výroba 62 kusů a polovina objednávek znala svého majitele již před rokem a půl – dá se tedy odhadovat, že nyní už může být vyprodáno. Ale i tak Radford chtějí předvést co umí, a to rovnou na zřejmě nejnáročnějším vrchařském klání světa – Pikes Peak. Závodní speciál bude pohánět stejný motor 2GR-FE od Toyoty, jako silniční model, ale zde má 522 kW, tedy více než 700 koní.

Video se připravuje ...

„Se silniční verzí nemá v podstatě nic společného. Sdílí s ním stejný designový étos a některé díly, ale vše ostatní je buď upravenou nebo specifickou verzí toho, co je v běžném modelu,“ řekl magazínu Top Gear jezdec Tanner Foust, který bude speciál řídit na Pikes Peak. Závoďák má například o 230 mm širší čistě kompozitový monokok, unikátní pomocné rámy vpředu i vzadu a jiné zavěšení. Aerodynamická kapotáž se svými křídly a křidélky jej udrží na asfaltu, stejně jako kompletně zakrytovaný podvozek. Dle odhadů zrychlí na 96 km/h za 2,2 sekundy, maximální rychlost je 257 km/h, což je na vrchařskou trať dostačující. Jak si vůz povede zjistíme koncem června.

Autor: Richard Herbich

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)

Doporučujeme