Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Palubní deska verze Martini edition. Sedadla jsou čalouněná alcantarou. Vybavení přístrojové desky je příkladné.
Nezávisle zavěšená zadní kola. Obdobné řešení měla Alfa Romeo 147/156/GT a dnes Fiat 500 X.
I osmiventilová verze dvoulitru je v přídi doslova napěchovaná. A je skloněná vpřed.
Přední náprava delty je velmi zajímavé konstrukce. Spodní rameno je dvoudílné. V závislosti na verzích se liší uchycení stabilizátoru, průměry silentbloků i čepů.
77 Fotogalerie

Rady před koupí: Ikonická ano, příliš drahá také

Dnes skomírající italská značka Lancia obohatila automobilový svět o celou řadu novinek. Na ty si však už dnes vzpomene málokdo. Naproti tomu Lancii Deltu coby historicky nejúspěšnější auto automobilových soutěží si vybaví skoro všichni. A za silniční verze někdejší rallyeové ikony se dnes platí majlant.

Lancia Delta má ze sezon 1987 až 1992 v soutěžích celkem šest titulů mistra světa. Jde o úspěch jednoho modelu, který už pravděpodobně nebude překonán. I vzhledem k tomu, stejně jako z pohledu historie invenčního potenciálu značky, je ironií osudu, že Lancia dnes doslova živoří. V době první delty však měl výrobce skvěle našlápnuto. Původní auto z roku 1979 bylo o šest let výrazně modernizováno, a jakkoliv už první série nabízela zajímavou sportovní verzi GT 1600, ta pravá sláva dorazila až v rámci druhé série, takzvané nuova Delta.

Podvozkové rošády

Zmíněné GT 1600 mělo pouze pohon předních kol a nevyužívalo přeplňovaný motor jako pozdější ostré verze. A v kabině se nacházela raná hranatá palubní deska. V historii rychlých nebo, chcete-li, ostrých delt má však své místo. GT 1600 totiž dostalo zcela jinak řešenou přední nápravu než dosavadní motorizace. Tu následně v různých vývojových stadiích převzaly silnější a slavnější varianty.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!