Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rally Dakar 2010 (1. etapa) – Loprais druhý mezi kamióny

Dariusz Szynder Dariusz Szynder 3. 1. 2010 • 23:30
17
První den boje byl úspěšný pro naše závodníky. Bohužel hned od začátku provází letošní Dakar řada komplikací. Kvůli povodním byla zrušena část rychlostní zkoušky, letošní Dakar si také vyžádal první oběť, tentokrát z řad diváků.

Na start první etapy z Buenos Aires do Cordoby se postavilo 151 motocyklů, 25 čtyřkolek, 134 osobních vozů a 52 kamiónů. Kvůli povodním však byla trasa závodu o několik kilometrů zkrácená, ve výsledku tak měřený úsek pro motocykly a čtyřkolky měřil 168 km, zatímco osobní vozy a kamióny musely projet 199kilometrovou rychlostní zkoušku.

Jako první na trasu první etapy vyjeli motocyklisté. Na prvním i druhém checkpointu se zdálo, že startovnímu poli neohroženě vládne Španěl Marc Coma před Francouzem Cyrilem Despres. Za nimi si svou pozici držel Francouz David Casteu, který však nakonec ukázal skvělou formu a cílem prolétl jako první.

Nejlepším Čechem byl v první etapě Martin Macek na motocyklu Yamaha, který na 25. místě ztrácí na prvního Casteu 11 min a 32 sekund. Hned za ním se umístil Slovák Ivan Jakeš z týmu KM Racing. Druhý Slovák ve startovním poli, Štefan Svitkodojel 43. se ztrátou 18 min a 16 sekund. David Pabiška a Dušan Randýsek se umístili na 33. resp. 55. místě. Jan Veselý a Roman Krejčí z Czech Dakar Team si pak dojeli pro 93. a 138. místo v kategorii motocyklů.

Kategorii čtyřkolek vede Argentinec Petronelli před vítězem minulé Rally Dakar Josefem Macháčkem. Martin Plechatý a Oldřich Bražina jsou evidováni na čtvrtém a devátém místě.

V kamiónech se v první etapě nejlépe předvedl Rus Vladimír Chagin na Kamazu, avšak druhý Aleš Loprais na něj zatím ztrácí pouhých 27 sekund. Dařilo se i ostatním Čechům, Martin Macík okupuje po první etapě páté místo, Marek Spáčil je osmý, zatímco jeho týmový kolega Martin Kolomý skončil těsně za ním. Zatím není jasné, co se stalo s Tatrou Tomáše Tomečka, v oficiálních výsledcích totiž vůbec nefiguruje, tým Letka Racing tak reprezentuje pouze Brazilec André de Azevedo, kterému je zatím připisováno sedmé místo.

Mezi osobními vozy vede podle neoficiálnich výsledků Španěl Nani Roma na BMW před svým krajanem Carlosem Sainzem na speciálu Volkswagen a Francouzem Stéphanem Peterhanselem na BMW. Miroslav Zapletal dojel podle předběžných výsledků první etapu na 22. místě, Jiří Janeček by měl figurovat kolem 51. místa, Dušan Kunovský dojel 66. a Peter Mikula se zatím pohybuje na 108. pozici.

První etapa dakarské rally však není pouze ve znamení prvních úspěchů. První den ostrého boje si bohužel vyžádal i svou první oběť. Vůž Desert Warrior posádky Schultis – Leardi narazil do diváků, následkem čeho zahynula osmadvacetiletá dívka, několik dalších osob pak s těžkými zraněními převezl vrtulník do nemocnice.

Zítra čeká na účastníky Dakaru druhá etapa, která vede z Cordoby do La Rioja. Celková délka pro motocykly a čtyřkolky měří 626 km, z čeho rychlostní zkoušku tvoří 294 km, speciálka pro osobní vozy a kamióny dosahuje délky 355 km, celkový úsek pak 687 km.

Témata
Avatar - T613
4. 1. 2010 06:38
Re: Pro chytraka co si rika &613
Nikde jsem neřekl, že Kamaz nemá dobré stroje a piloty..
To že se ti jinak nelíbí krutá realita, že finance hýbou světem je tvůj problém, ne můj. Piloti Kamazu si mohou dovolit dělat chyby poškozující jejich stroje (ne fatalní). Piloti Tater ne. Nic víc, nic míň ;-)
4. 1. 2010 04:06
Pro chytraka co si rika &613
Pokud ti to jeste nedoslo, ze jsi vedle, tak jeste jednou zopakuji. Kamaz proste jede a neni to o penezich. Kolik udelal Kamaz chyb za poslednich 10 let a kolik nasi jezdci? S tvym nazorem, ze Kamaz je tak dobry, protoze je to statni firma a ma spoustu penez jdi ......
3. 1. 2010 17:04
Re: amarok
trochu jsme omezil vysedávání u pc a netu a redukoval jsem různá fora kde jsem ... a nejvíc to odneslo asi truck forum, byť Davidovy stále fandím. Průběžně čas od času to sleduju a koukám, ale už ne tak jako dříve , navíc některé lidi moc nemusím tak to byl taky trochu důvod ... ale auta sleduju stále, byť z toho kam se vývoj ubírá moc nadšen nejsem ...
Avatar - T613
3. 1. 2010 15:10
Re: amarok
krásná slova >:D Jen ten Dakar by mohl být zas a lá Thierry Sabine
3. 1. 2010 14:50
Re: amarok
Ahoj...malo Ta vidiet. (Aj na truck-fore.) ;-)

Mne sa tie Amaroky vcelku pacia. :-) A tieto dakarske viac...vies, lebo su dakarske. A co je dakarske to je dobre >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud