Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ram 3500 HD High Output: Ideální tahoun

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Ram Truck pro letošní rok připravil nové provedení pick-upu 3500 HD. Nově HD utáhne výrazně těžší přívěs než standardní model.

Ram Trucks je od roku 2009 samostatná značka koncernu Chrysler, která vznikla z označení pick-upů Dodge Ram. V současnosti tato divize nabízí mimo jiné pick-upy Ram 1500, 2500, 3500, Chassis Cab (3500, 4500, 5500) a Dakota.

Podle tiskových materiálů byly na modelové řadě 3500 HD (Heavy Duty) provedeny změny, jejichž cílem je nabídnout zákazníkům ten nejlepší pick-up k tahání přívěsů ve své kategorii.

Automobilka uvádí, že podle průzkumu je pro 79 % majitelů pick-upů řady HD nejdůležitější schopnost táhnout těžký přívěs. Na druhém místě tohoto průzkumu je spolehlivost a výkon pohonné jednotky, což je nedůležitější pro 73 % zákazníků.

Standardní Ram 3500 HD je poháněn řadovým šestiválcovým turbodieselem Cummins o objemu 6,7 litru s výkonem 258 kW (350 k) při 3000 min-1 a točivým momentem 881 Nm při 1600 min-1. S motorem s těmito výkony spolupracuje šestistupňová automatická převodovka. Zájemci o šestistupňovou manuální převodovku musí počítat s točivým momentem sníženým na 827 Nm při zachování otáček motoru.

Kromě těchto standardních verzí letos Ram Truck nabízí i provedení s paketem Max Tow, které má uspokojit zájemce o velký pick-up schopný táhnout těžké přívěsy. Tato verze má díky novému nastavení řídící jednotky o 23 % vyšší točivý moment a nabízí 1085 Nm dostupných od 1200 do 2800 min-1. Zároveň je k dispozici i vyšší výkon 287 kW (390 k), kterého je dosahováno při stejných otáčkách jako maximálního točivého momentu.

Výkonnější verze turbodieselu je nabízena pouze ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou. Kromě nového nastavení řídící jednotky má turbodiesel upraveno uložení klikové hřídele, které má zajistit snížení vibrací a hluku. Součástí paketu Max Tow jsou i nové brzdy, jejichž kotouče mají průměr 14,17 palců vpředu a 14,09 palců vzadu. Pro podmínky vyššího zatížení je upravena i zadní náprava a je použit stálý převod 4,10 namísto 3,73.

Díky všem provedeným změnám utáhne nenaložený Ram 3500 HD High Output přívěs o hmotnosti až 10.296,5 kg. GCWR (Gross Combined Weight Rating; celková kombinovaná povolená hmotnost), což je hodnota specifikovaná výrobcem jako maximální dovolená hmotnost naloženého vozu spolu s přívěsem se zvyšuje z 11.113 kg na 13.607,8 kg.

Prodej pick-upu Ram 3500 HD High Output s paketem Max Tow bude zahájen v druhém čtvrtletí letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - m.z.
17. 11. 2021 23:08
Re: Prodej v ČR
:D jedná se o nadčasový příspěvek
Avatar - Vencos
31. 3. 2011 21:55
Re: Prodej v ČR
Těžko říct, co bude za 21 tisíc let...
Avatar - Vencos
31. 3. 2011 21:48
Re: Nákladák nebo pickup?
Tak ono je to docela vidět na popularitě Sprinteru v US, možná je to i nejprodávanější dodávka. Fiat tam pomaličku chystá dodávkový iveka.

BTW,ale to jistě všichni víte, se dá na korbu pořídit právě ehm "točna jako na tahači" a pak z toho ten tahač v podstatě je

Avatar - gld
31. 3. 2011 12:16
Re: Nákladák nebo pickup?
Tak záleží, čo prevážaš...ramka potiahne ťažší náklad, ale v dodávke odvezieš objemnejší náklad
Avatar - Barrichello
31. 3. 2011 10:26
Re: Náklaďák
Však jo, tohle je pracovní stroj, ne kára na vejlety a jízdu do tesca.