Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover může posloužit i jako pojízdný domov

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Range Rover první generace se za využití starší obytné nástavby proměnil v zajímavý terénní karavan, který je nyní nabízen k prodeji.

Ranger Rover dnes označovaný jako Classic vstoupil na počátku sedmdesátých let na trh s třídveřovou karoserií a až jedenáct let od svého uvedení se dočkal druhého páru dveří. Poměrně rychle se stal středem zájmu různých karosářských firem, v jejichž dílnách vznikla řada pozoruhodných kreací od kabrioletů až po šestikolové luxusní nebo naopak čistě pracovní off-roady.

Vedle specializovaných karosáren se do úprav Range Roveru pouštěli samozřejmě i jednotlivci, jejichž cílem bylo většinou další zlepšení jízdních výkonu v terénu, ale našli se i výjimky, které se postaraly o vznik skutečně jedinečných kreací.

Mezi ty nejzajímavější lze rozhodně zařadit spojení Ranger Roveru vyrobeného v roce 1995 s obytnou nástavbou Sunrader z roku 1976. Tato úprava je nyní na prodej v San Marcos a je nabízena prostřednictvím webuCraigslist za 27.000 amerických dolarů (zhruba 680.000 Kč).

Obytná nástavba Sunrader, která je většinou používána ve spojení s pick-upy severoamerických a japonských značek, je usazena na Ranger Roveru, z nějž byla směrem od B sloupku dozadu odstraněna střecha i boční okna a další sloupky karoserie.

Původní interiér Range Roveru pak byl zachován jen v prostoru předních sedadel, zatímco za nimi je již plně obytný prostor. V něm nechybí plně vybavená kuchyně s tekoucí teplou vodou a plynovým sporákem nebo sprchový kout. Ve výbavě je i televize s přehrávačem DVD a vnitřní LED osvětlení. Elektrickou energii pro provoz obytné nástavby vozidlo získává mimo jiné i ze solárních panelů umístěných na střeše.

Vedle přestavby karoserie se Range Rover se 4,2-litrovým osmiválcem pod kapotou dočkal i úprav podvozku a jeho světlá výška byla zvýšena o 102 mm. Z blatníků pak vystupují 35-palcové pneumatiky. Při výletech do terénů má přijít vhod i v přídi ukrytý naviják.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)