Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rekordní prodej Škody zajistili kupující v Číně a východní Evropě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Loňský rekordní prodej zajistili automobilce Škoda Auto především zákazníci z východní Evropy a Číny. Škodovka loni prodala celkem 674.530 vozů, což je oproti roku 2007 nárůst o 7,1 procenta a nový rekord firmy. Sedmiprocentní nárůst byl očekávaný.

Původně si však automobilka pro rok 2008 vytyčila jako cíl 700.000 prodaných aut. Tento cíl se jí splnil nepodařilo, především kvůli světové hospodářské krizi.

"Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme," uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

Nejprodávanější autem byla opět Octavia. Celkem se prodalo 344.857 vozů Octavia a Octavia Tour, což je o 11,3 procenta více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561, což je nárůst o 5,9 procenta. Nejvyšší procentuální nárůst zaznamenala u modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 procenta více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Nového majitele si našlo 57.467 vozů modelové řady Roomster.

Prodej mladoboleslavských aut vzrostl loni především v Číně, 59.284 vozů je o 117 procent více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů koupili zákazníci v Indii, což je nárůst o 31,9 procenta.

Ve východní Evropě stouply meziročně prodeje o 30,1 procenta na 123.630 vozů. Hlavní podíl na tom má ruský trh, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 Škodovek, což proti roku 2007 nárůst 84,2 procenta.

Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo pro značku Škoda Německo. Automobilka zde zvýšila tržní podíl za rok 2008 na 3,9 procenta, a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 procenta. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali 121.277 vozů, meziročně o dvě procenta více.

Největší českou automobilku ve druhém pololetí dramaticky postihla celosvětová recese automobilového průmyslu. Kvůli snižování skladových zásob naplánovala firma několik odstávek výroby. Ta zatím nejdelší, více než třítýdenní, skončila v pondělí večer, nevyrábělo se také například celý poslední říjnový týden. V prvním pololetí letošního roku bude navíc Škodovka vyrábět jen čtyři dny v týdnu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
14. 1. 2009 18:50
Re: Kdepak máme notorické pochybovače?
Můj příspěvěk narážel na něco jiného, než srovnání s konkurencí. Jinak máš samozřejmě pravdu. ;-)
14. 1. 2009 17:40
Re: Kdepak máme notorické pochybovače?
Myslíš Jossalito,že Škodovka rostla jako jediná automobilka?Rostli i jiní.Hyundai o 6,9% to je sice proti 7,1% Škodovky méně,v reálných číslech (počtech vozů) daleko více.Takže loni nebyl zas tak špatný rok,tedy jako celek,letos může být podstatně hůř. :-!
Avatar - Special-line
14. 1. 2009 16:03
Čína
Já si myslím že Škdovka mohla být v Číně stabilně usídlená už dávno. ještě teď jezdí po Číně spousta Favoritů. V letech po uvedení Octavie byl o ně veliký zájem a Škoda se tak stala dokonce importérem číslo 1. potom ovšem došlo ke zvednutí cla na dovážená auta a poptávka byla ta tam.
14. 1. 2009 13:56
Re: Kdepak máme notorické pochybovače?
Škodovka je, chce a má být masovka - to je filozofií značky. ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2009 12:47
Re: Kdepak máme notorické pochybovače?
ANO - škodovka určitě ještě poroste, "masový" vkus dovede dobře a VELMi dobře definovat a do něj se "trefovat" .. a TENTOKRÁT to NEbyla nějaká "ironie" či "urážka" - TAK to prostě "vidím/cítím" (ale jak jsem tady někde "vedle" napsala, já bych např. raději místo octavia combi tdi (což je asi celkem "nosný" produkt) zvolila např. subaru forester 2.0 D ... :yes: