Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Austral má české ceny, základní mild-hybrid startuje od 770.000 Kč

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Nástupce Renaultu Kadjar je dostupný s dvojicí mild-hybridních motorizací, dvěma převodovkami a ve čtyřech výbavových stupních.

České zastoupení automobilky Renault dnes zveřejnilo oficiální ceník nového corssoveru Austral, který v nabídce značky nahrazuje model Kadjar. Novinka je dostupná ve čtyřech výbavových stupních, s dvojicí mild-hybridních motorizacích a na výběr je mezi manuální šestistupňovou převodovkou a CVT automatem.

Začněme od motorů, označených jako mild hybrid 140 a mild hybrid 160 auto. V obou případech se jedná o přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním, objemem 1333 cm3 a mild-hybridní asistencí. Hmotnost vozu s mild hybridem 140 se má pohybovat v rozmezí 1448 – 1565 kg, u výkonnější motorizace se bavíme o provozní hmotnosti 1539 – 1621 kg.

Video se připravuje ...

Slabší motorizace, dostupná pouze se základní výbavou Techno, nabízí nejvyšší výkon 103 kW (140 k), 260 Nm točivého momentu a spojena je s šestistupňovým manuálem. Vyšší stupně výbavy jsou dostupné pouze v kombinaci s motorizací mild hybrid 160, která nabízí nejvyšší výkon 116 kW (158 k), 270 Nm točivého momentu a spojena je výhradně s automatickou převodovkou CVT.

Slabší motorizace slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 10,7 sekundy, výkonnější mild-hybrid 160 by měl být o sekundu rychlejší. Maximální rychlost je však v obou případech omezena na 175 km/h. Spotřeba slabšího motoru by se měla pohybovat okolo 6,1 až 6,5 l/100 km, silnější motorizace s CVT by si měla říci o 6,2 až 6,5 l/100 km.

Základní výbavový stupeň Techno, startující s motorizací mild hybrid 140 od částky 770.000 Kč, nabízí v základu světlomety Adaptive LED vision, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, hands-free kartu, dvouzónovou klimatizaci, posuvnou zadní lavici (až o 16 cm), multimediální systém openR link s 12“ displejem, 12,3 palcový přístrojový štít, 19“ litá kola a bílý nemetalický lak.

Nástavbou je výbava Techno Esprit Alpine, dostupná již s motorizací mild hybrid 160, startující od částky 875.000 Kč. K základu přináší přední nárazník s šedou F1 lištou, 20“ litá kola Daytona, černé ozdobné dekory karoserie, označení esprit Alpine na předním blatníku, čalounění v kombinaci látka carbon/Alcantara s modrým prošíváním, volant potažený kůží Nappa/Alcantarou v barvě francouzské trikolóry, hliníkové pedály, černé střešní ližiny a metalický lak černá etoilé.

Výbava Iconic, opět dostupná s motorizací 160, startuje od částky 925.000 Kč a standardní výbavu oproti verzi Techno rozšiřuje o: adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu, 360° kamerový systém, Easy Park Assist, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaný volant a přední sedadla, elektricky ovládané víko kufru, chromované střešní lišty, 20“ litá kola Effie nebo metalický lak černá etoilé.

Na vrcholu nabídky pak stojí výbava Iconic Esprit Alpine, dostupná za cenu od 955.000 Kč. Výbavu Iconic přitom rozšiřuje například o Active Drive Assist, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, přední nárazník s šedou F1 lištou, černé dekory karoserie, označení esprit Alpine, volant potažený kůží Nappa / Alcantarou s prošíváním v barvě francouzské trikolory, hliníkové pedály, černé střešní lišty a 20“ litá kola Daytona.

Jak jsme u vozů značky Renault zvyklí, také model Austral lze v závislosti na výbavě dovybavit pakety jako Look, Winter, Safety, Winter Premium nebo Advanced Driving Assist, které přináší například vyhřívání sedadel a čelního skla, bezpečnostní systémy, panoramatické střešní okno, různé dekory nebo systémy asistovaného řízení.

Z jednotlivých příplatkových prvků pak můžeme zmínit 9,3“ head-up display, rezervní kolo, matrix LED světlomety, panoramatické střešní okno nebo multimediální systém s audiosystémem Harman Kardon.

Renault Austral - české ceny
Provedení  Mild hybrid 140 Mild hybrid 160 auto
Objem motoru [cm3] 1.333 1.333
Počet válců/ventilů 4/16 4/16
Převodovka 6MT CVT
Max. výkon [kW (k)/ot/min] 103 (140)/4.500 - 5.750 116 (158)/5.250 - 5.500
Max. točivý moment [Nm/ot/min] 260/1.750 - 3.500 270/1.800-3.750
Max. rychlost [km/h] 175 175
Zrychlení 0 - 100 km/h [s] 10,7 9,7
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,1–6,5 6,2–6,5
Emise CO2 [g/km] 138–147 140–147
Objem nádrže [l] 55 55
Objem zavazadlového prostoru  [dm3] 487–575 487–575
Provozní hmotnost [kg] 1.448–1.565 1.539–1-621
Cena Techno  [Kč] 770 000  -
Cena Techno Esprit Alpine [Kč]  - 875 000
Cena Iconic  [Kč]  - 925 000
Cena Iconic Esprit Alpine [Kč]  - 955 000
Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

10. 11. 2022 23:56
Re: Auto od automobilky, která....
Nikoliv, ještě pořád je k mání poměrně dost nehybridních aut - naštěstí! :-) :yes A 4Control je velmi kontroverzní zařízení, které řadu potenciálních zákazníků spolehlivě odradí. Vyzkoušel jsem si ho a při ostřejší jízdě to bylo vysloveně řidičsky nepříjemné - člověk nikdy nevěděl, jak se to auto v další zatáčce zachová... :-O : Ve svém autě bych to nechtěl mít ani zadarmo! :-O :-O :-O :no:
10. 11. 2022 23:01
Re: Auto od automobilky, která....
Hej, lebo multilink a 4Control je určite ošidzovanie podvozka. A bez mild-hybridu si už čoskoro nič nekúpiš, takže smolu nemá Renault, ale skôr ty.
10. 11. 2022 22:58
Re: Pekné ale ...
S tým mizerným manuálom s polkilometrovými dráhami som už mal bohužiaľ česť a podľa mňa to nechceš. Inak sa nový Kaškaj celkom podaril. :yes:
10. 11. 2022 22:54
Re: Já tomu Renaultu asi nerozumím...
Strašná krivda, že francúzskym rodinným SUV sa v Nemecku nepreveziem 200 km/h.
10. 11. 2022 20:56
Nevím, zvenku budiž
ale ty digitální nesmysly se mi nelíbí, stejně jako milion tlačítek na volantu, toho abych se bál pomalu dotknout. Ve finále za ranec peněz dostanu vozítko s maximálkou 175 km/h a zrychlením jako třeba Suzuki SX4. Raději budu opečovávat svého Japonce.