Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chce luxusní značku jakou má Nissan v Infiniti

Aleš Dragoun
Diskuze (117)
Renault možná bude mít luxusní značku. Nechce s ní pochopitelně konkurovat aliančnímu Infiniti, ale spíše Citroënu. Alespoň prozatím.

V současnosti druhý muž Renaultu, provozní ředitel Carlos Tavares se nechal slyšet, že: „Renault možná představí svou luxusnější řadu Initiale Paris ve dvou fázích.“ Tou první bude „prémiovější“ vzhled modelů vycházejících ze sériové produkce. Ano, automobilka s diamantem ve znaku chce konkurovat hlavně dvojitému šípu, který má svou DS (Different Spirit).

Další fáze bude znamenat vytvoření specifických a konkrétních modelů Initiale Paris coby řad samostatné značky. Renault se tady vidí v japonském partnerovi, respektive jeho luxusnější divizi. „Plánujeme začít s něčím, co bude podobné sérii DS od Citroënu. Eventuálně by se ze základu mohla v budoucnu stát samostatná značka, jako je tomu v případě Infiniti u Nissanu,“ řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe. Pomiňme fakt, že některé modely Infiniti se v Japonsku prodávají i s logem mateřského výrobce.

Infiniti začínalo v roce 1989 ve Spojených státech ale zrovna tak, jen s luxusnějšími Nissany, u kterých byl vyměněn emblém, změněno označení a doplněna výbava. Automobilka ze Země vycházejícího slunce se ovšem snažila zavést i služby odpovídající tehdy budované prestiži. „Nissan potřeboval skoro pětadvacet let, aby dostal Infiniti tam, kde je dnes. Projekt Initiale Paris není něčím, co by mělo být dokončené a konkurenceschopné během dvou let,“ vysvětlil Tavares.

Renault použil název Initiale poprvé pro koncept luxusního hatchbacku vystavený v roce 1995 na IAA. Později se toto jméno objevilo jako označení nejvyšší výbavy. Ještě prestižnější Initiale Paris následovala později, například ve třetí generaci Laguny. Francouzi se ale k tématu pětidveřového auta hýřícího komfortem vrátili sériovým modelem Vel Satis, připomeňme, že původní studie z roku 1998 měla jen jeden pár bočních dveří.

„Obývák na kolečkách“ s vyšší karoserií byl namířen proti německé konkurenci ve vyšší střední třídě. Neuspěl. Ač Renault očekával odbyt 50 tisíc kusů ročně, nakonec jich vzniklo v období 2001-2009 jen 62 tisíc. I na českých silnicích jsou velmi vzácným úkazem a jejich majitelé se mezi sebou zdraví.

Aleš Dragoun
Diskuze (117)
26. 7. 2012 21:22
Re: Luxusny Renanult? Nieee!
teda Klaudie, to koukám - ty a máš zdravý názor na jinak nedotknutelný Renault? Gratuluji ;-)

Btw souhlasím s tebou, lépe řečeno s celýn příspěvkem :yes:
26. 7. 2012 17:41
Re: Luxusny Renanult? Nieee!
Zas ľudia otvorte oči a netrepte nezmysly. Latitude je z núdze cnosť, žiadna predzvesť prémie. Že je Renault schopný robiť prémiové modely, dokazujú iné vozy. Akurátne si tu niekto nevidí na špičku vlastného nosa, nie ešte o kúsok ďalej... 8-s
Avatar - Johny.Rico
26. 7. 2012 14:00
Re: není třeba se rozčilovat
:-) :-) :-)
26. 7. 2012 10:41
Re: Luxusny Renanult? Nieee!
hm. Ale pokud chteji utocit na D3, tak se drahemu vyvoji neubrani.
Patrne. Nvm, co ma v zasobe Infiniti a jak dalece je to ohnutelne pro potreby Renaultu. A co lze ocekavat od spoluprace s MB.
Mozna to nejak slataji do kupy. ze by do tretice vseho dobreho ? 8-s
26. 7. 2012 09:30
Re: ved rendlik uz ma
Myslím, že ten už se léta nevyrábí (a jestli jo, neprodává se u nás). Xedos je jinak moc hezké auto :yes: