Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio 2004 – další diesel a silnější dvoulitr

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Ještě než spatří světlo světa zcela nové Clio, dostává současná generace poslední facelift a nové motory. Maloobjemový diesel 1.5 dCi se začíná prodávat ve verzi 74 kW a sportovní Clia teď mohou mít přepracovaný motor 2.0 16V (131,5 kW).

Radikální změny od posledního faceliftu Clia nečekejte. Jde o nepatrnou úpravu vzhledu přední části, který se tak přibližuje některými tvary většími Méganu. Některé verze dostávají nový nárazník se širokým vstupním otvorem. Hodnotně působící interiér současného Clia je dále vylepšen novými vzory potahů, které více odliší jednotlivé verze. Již od výbavy Authentique je možno za příplatek objednat 15palcová kola, verze Dynamique má standardně kůží obšitý volant, sportovní sedadla, nový nárazník a vzadu spoiler. Vrcholná výbava Initiale má v interiéru použity prvky s imitací třešňového dřeva, sedadla jsou čalouněna kůží a alcantarou.

Motor 1.5 dCi (74 kW)

Nová varianta malého dieselu bude jistě štikou v „naftovém rybníce“. Motor brzy doplní v Cliu první dvě verze (48 kW a 60 kW) a jistě se s ním setkáme také ve větších Renaultech (Mégane, Scénic). Tento agregát umožní Cliu zrychlovat z klidu na 100 km/h za 10,6 s a automobil s pohotovostní hmotností rovných 1000 kg s ním jede nejvíce 185 km/h.

Zvýšení výkonu ze 60 na 74 kW bylo provedeno změnami na sacím potrubí, vstřikování common-rail a především instalací turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek. Nízký moment setrvačnosti malého turbodmychadla napomáhá snadnějšímu roztočení a tak již při 1900 ot./min dosahuje motor maximální točivý moment 190 Nm a 90% této hodnoty je připraveno zasáhnout od 1500 ot./min. Nejvyšší plnící tlak je 1,25 bar.

Vstřikovací tlak v systému common-rail byl zvýšen ze 1400 bar (u verze 60 kW) až na 1600 bar.

Stokoňový diesel se bude dodávat s novou 5stupňovou manuální převodovkou vybavenou mechanismem řazení lanovody. Clio je nyní méně hlučné nejen díky nové převodovce, ale také díky aplikaci dalších izolačních materiálů u čelního skla a v podlaze.

Motor 2.0 16V

Clia se již mnoho let vyrábějí také ve sportovních provedeních. Dvoulitrové Clio Renault Sport 2.0 16V dostává v roce 2004 vylepšený podvozek i motor. Čtyřválec zesílil (nyní 131,5 kW při 6500 ot./min) a sprint z 0 na 100 km/h mu trvá jen 7,1 s, nejvíce jede 222 km/h. Sportovnímu naladění odpovídá maximum točivého momentu 200 Nm položené do oblasti 5250 ot/min, což je i tak o 150 ot./min níže než u starší verze. Motor je poprvé u Renaultu vybaven kovovým katalyzátorem, který při kompaktnějších rozměrech poskytuje stejnou činnou plochu, ale nižší odpor proudění výfukových plynů.

Podvozek Clia Renault Sport 2.0 16V prošel detailními změnami. Nové je nastavení geometrie, automobil má větší rozvor (+13 mm) a rozchod (vpředu +12 mm, vzadu +16 mm), silnější stabilizátor (průměr 24 mm místo původních 22 mm) a o 10% tužší odpružení. Vše je završeno širšími standardními pneumatikami 205/45 R16 Michelin Exalto, které vyvinul Renault Sport spolu s Michelinem.

Ondřej Láník
Diskuze (3)