Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kerax ve službách Světového potravinového programu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do pěti zemí východní Afriky zamíří speciální Renault Kerax přestavěný na školící středisko pro mechaniky Světového potravinového programu.

Společnost Renault Trucks přestavěla jedno nákladní vozidlo Kerax 6x6 na speciální školící středisko, které poslouží pro teoretický i praktický výcvik mechaniků zajišťujících provozuschopnost nákladních vozidel využívaných Světovým potravinovým programem ve východní Africe.

Světový potravinový program je agenturou Organizace spojených národů, jejíž hlavní činností je zajišťování potravin pro obyvatele nejchudších částí světa trpící hladomorem. Pro tuto práci jsou samozřejmě využívána v hojné míře nákladní vozidla a více než sto kamionů ve flotile Světového potravinového programu nese značku společnosti Renault Trucks.

Tato vozidla se pohybují ve velmi náročných podmínkách, a proto je potřeba poskytnout kvalitní školení mechanikům Světového potravinového programu, kteří zajišťují jejich provozuschopnost.

Proto byl jeden Kerax 6x6 upraven na mobilní školící středisko. Toto vozidlo dostalo speciální ochranné rámy i výbavu kabiny v podobě anatomických sedadel se čtyřbodovými pásy a satelitním navigačním systémem. Hlavní pozornost byla soustředěna na nástavbu, v níž jsou umístěna speciálně zkonstruovaná instruktážní mechanická zařízení nutná pro výcvik mechaniků.

V listopadu má být zahájen program pěti učebních turnusů vedených v angličtině nebo ve francouzštině a pořádaných v hlavních základnách Světového potravinového programu v subsaharské Africe, kterými jsou Kampala v Ugandě, Juba v Jihosúdanské republice, Goma v Demokratické republice Kongo, Kigali ve Rwandě a v Bujumbuře v Burundi.

Za necelé tři měsíce má Kerax přestavěný na mobilní školící středisko po ose absolvovat trasu dlouhou 5.000 km. Speciální vozidlo se stane dalším zástupcem své modelové řady, projíždějícím napříč Afrikou a částečně naváže na Kerax, který se účastnil akce Cape to Cape v roce 2009.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)