Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

Ondřej Láník Ondřej Láník 15. 1. 2003 • 23:11
6
15
Zobrazit náhledy (6)
Renault Laguna
Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi.

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi. Dosud nejvýznamnější bylo pro Lagunu ocenění v nezávislém hodnocení pasivní bezpečnosti Euro NCAP, ve kterém jako první automobil vůbec, získala 5 hvězd a dodnes je součástí pouze úzkého kruhu takto vyznamenaných vozidel.

Od počátku roku 2003 byla rozšířena nabídka motorů o přeplňovaný agregát 2.0T 16V, dodávaný ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor, který již pohání větší modely Avantime a Vel Satis, má v Laguně stejný výkon 120 kW (165 k) při 5000 ot./min, ale vyšší točivý moment 270 Nm při 3250 ot./min oproti původním 250 Nm. Klidný běh motoru je výsledkem pečlivého vyvážení a doplnění konstrukce o dvouhmotový setrvačník. Maximální rychlost hatchbacku je 218 km/h a 1 km s pevným startem zvládne za 29,4 s. V kombinovaném cyklu spotřebuje Laguna 2.0T jen 8,2 l/100 km.

Ke konci roku 2003 přijde na trh ještě automatická pětistupňová převodovka Proactive.

Dvoulitrový turbomotor bude dodáván ve vozidlech, jejichž zvláštní výbava má za základ úroveň “Dynamique”, obohacenou o 17palcová kola Luxor, modrou barvu Storm Blue, xenonové světlomety, zadní spoiler pro hatchback a možnost zakoupení navigačního systému Carminat. Druhá generace sytému Carminat umožní během roku 2003 navigaci i s ohledem na aktuální dopravní situaci v projížděném území.

Laguna II s motorem 2.2 dCi bude od roku 2003 k dispozici s automatickou převodovkou Proactive.

Tento motor využívá poslední generaci vstřikování common-rail, disponuje 16 ventily, vyvažovacími hřídeli a dvouhmotovým setrvačníkem. Ve spojení s automatem jede Laguna nejvýše 208 km/h a spotřebuje průměrně 7,6 l na 100 km.

Nové jsou hodnotnější materiály použité na čalounění interiéru a sedadel. Důležitější však je sériová montáž poslední generace ESP do všech Lagun. ESP v sobě zahrnuje i kontrolu nedotáčivosti, která může nastat při vyhýbacím manévru. V té chvíli je snížen dodávaný točivý moment motoru a přibrzďováním jednoho nebo více kol, je Laguna „natočena“ do původně zamýšleného směru. Je-li systém v činnosti, jsou aktivována brzdová světla, aby tak informovala řidiče ostatních automobilů na možné náhlé zpomalení. ESP zahrnuje také protiprokluzový systém ASR, usnadňující rozjezd.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku