Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna: Stylistické změny a rozšíření systému 4Control

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Designéři Renaultu Laguna pro rok 2011 přepudrovali vrásky, technici transplantovali řízení všech kol do více verzí.

Facelift není nijak radikální, zepředu jej poznáme podle nového nárazníku, větších a odlišně umístěných mlhovek a mřížky chladiče, u sedanu se mírně změnila též grafika koncových světel. Součástí modernizace jsou také kvalitnější materiály uvnitř, výdechy ventilace jsou chromované. Špičková verze Initiale má sedadla čalouněná béžovou kůží.

Největší novinkou v oblasti motorů je agregát 1,6 dCi s filtrem pevných částic, který nahrazuje starší devatenáctistovku. Pro Lagunu jsou určeny verze 110 a 150, tedy s výkony 81 a 110 kW. Slabší z nich se chlubí kombinovanou spotřebou nafty 4,7 l/100 km.

Systém řízení všech kol byl až dosud k dispozici pouze pro provedení GT se zážehovým turbomotorem o výkonu 151 kW (205 k) a pro nejsilnější turbodiesel dCi 180. Nyní se jeho nabídka rozšiřuje také na přeplňované vznětové dCi s výkony 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k). Poslední je výhradně spřažen se samočinnou převodovkou, stejně jako dvoulitrový přeplňovaný benzinový motor. Paletu doplňuje pohonná jednotka stejného objemu, která místo tradičního fosilního paliva spaluje bioethanol E85 a 4Control k ní nelze objednat.

Příplatkovou výbavu rozšířila satelitní navigace Carminat TomTom Live za 490 eur (necelých 12 tisíc Kč). Ta kromě tradičního software (itinerář, pokročilé zobrazení křižovatek a jízdních pruhů, aktualizace map) nabízí i on-line služby. Z nich jmenujme HD Traffic, informační servis o aktuálním provozu, předpověď počasí, nebo vyhledávání na webu pomocí Google.

Hudební fajnšmekry potěší omezená série Bose Edition. Ta je vybavena špičkovým audiem věhlasného amerického výrobce s deseti reproduktory včetně čtyř výškových a jednoho basového, digitálním zesilovačem a šestikanálovým ekvalizérem.

Prodej inovované Laguny se v Evropě rozběhne od listopadu. Facelift se nedotkl kupé, které ovšem z nabídky nemizí, naopak. Dokonce je v nabídce v limitované edici Monaco GP, opět s řízením všech kol.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
3. 10. 2010 22:28
Re: Vypadá to, že se Laguna dostane pod 400.000,-
zdroj žádný, jen odhaduju, vypadá stejně blbě jako před faceliftem, neumím si představit, že za to někdo dá 400.000,- které vydělal
Avatar - Glaukos
3. 10. 2010 18:19
Re: 1.6dCi
S tou C3 jsem se přepsal, mám na mysli samozřejmě C5 a u Fusionu jasně píšu americká verze, jestli nevíš jak vypadá, tak [odkaz]
Avatar - dr.biker
3. 10. 2010 17:37
Re: 1.6dCi
To je sice hezký, ale C3 a Fusion nepatří do střední třídy, ale do B segmentu. BMW, Lexus a Volvo jsou sice pěkná auta, ale cenově dost trochu jinde. A porovnávat nějakou Kiu nebo Chevrolet s elegantní Lagunou také nemá smysl. Tak asi tak. Laguna zraje jako víno.
3. 10. 2010 14:38
Re: Vypadá to, že se Laguna dostane pod 400.000,-
Zdroj?
3. 10. 2010 14:37
U mě špatný.
Krása, elegance a kouzlo stávající generace Laguny jsou tímto faceliftem zadupány do obyčejnosti, přední a zadní partie se vzájemně zcizují a z designově výjimečného evropského vozu se stává další průměrák. Co do designové kvality posunul tento facelift Lagunu z výsostného postavení budícího kontroverzi někam do designového podprůměru střední třídy po bok Insignie a Avensis. Alespoň, že technika zůstává v horní polovině evropské střední a řiditelná zadní náprava spolu s velmi vkusným a kvalitním interiérem a špičkovými dieselovými motory tak zůstuvají posledními důvody, proč o koupi tohoto Renaultu vůbec uvažovat.