Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Master dostal stop-start systém

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Největší užitkový model značky Renault a zároveň nejmenší typ v nabídce Renault Trucks se v letošním roce dočkal zavedení systému stop-start, jehož cílem je snížení spotřeby paliva.

Třetí generace Renaultu Master je na trhu od roku 2010 a stejně jako druhá generace je nabízena i pod značkami Nissan a Opel. Podobně jako sesterské Movano německé značky je i Master v letošním roce nabízen se systémem stop-start.

Novinka ve výbavě velkého užitkového modelu je k dispozici u Renaultu za 7500 Kč pro verze s motorem 2,3 dCi o výkonu 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), manuální převodovkou a pohonem předních kol. Renault Trucks ji pro Master nabídne od června a kromě výše zmíněných verzí ji bude dodávat i pro vozy se skříňovou nástavbou s jednoduchými koly a zadním náhonem, s motory o výkonu 92 kW (125 k) a s manuálně ovládanými převodovkami.

Uvedení systému stop-start do nabídky příplatkové výbavy je další příspěvkem ve snaze o dosažení co nejnižší spotřeby paliva u aktuálního Masteru. V loňském roce se tento model dočkal v rámci modernizace několika úprav, přinášejících snížení spotřeby paliva v průměru o 0,6 litru nafty na 100 km, zatímco emise CO2 jsou podle verze nižší až o 16 g/km.

Při použití systému stop-start má dojít k dalšímu snížení spotřeby paliva o 0,4 litru nafty na 100 km a emise CO2 mohou klesnout o dalších 10 g/km. Renualt uvádí jako příklad Master L2H2 s motorem o výkonu 92 kW (125 k), který má s automatickým vypínáním motoru spotřebu paliva 7,4 litru na 100 km a emise CO2 195 g/km.

Podle materiálů Renault Trucks umožňuje systém stop-start dosáhnout až 5% úspory paliva, snižuje objem emisí skleníkových plynů a přispívá k nižší úrovni produkovaného hluku.

Systém při zastavení vozidla (na červenou, na značku stop či při zařazení na neutrál apod.) převede motor do pohotovostního režimu. Na změnu režimu chodu motoru upozorní řidiče kontrolka na přístrojové desce. Rádio a navigační systémy při vypnutém motorů nadále normálně fungují.

Po sešlápnutí spojky nebo zařazení první rychlosti se motor bez nutnosti dalšího úkonu ze strany řidiče téměř okamžitě rozběhne.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - 1975ak
17. 4. 2013 12:14
S S
Mám SS ve Fiorinu a někdy nevím zda není lepší aby 5 vteřin běžel motor, než aby se vypínal na tak krátkou dobu. Tlačítko na vypnutí funkčnosti SS tam mám, ale musí se aktivovat po každém startu.
Avatar - wladyk
17. 4. 2013 11:04
Poslední odstavec
Je to prapodivně napsané. Z textu "při sešlápnutí spojky NEBO zařazení rychlosti" vyplývá, že pokud zařadím při stojícím motoru bez spojky, motor naskočí. V tom případě se dá ihned do pohybu. To by ovšem bylo nemilé. Řekl bych, že dovětek (nebo zařazení rychlosti) v článku je nesmysl.