Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Grandtour: Na českém trhu od 369.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (64)
Mégane Grandtour je minimálně o 30 tisíc dražší než základní pětidveřový hatchback, od střední výbavy Intens činí rozdíl dokonce 35.000 Kč

Praktický Mégane si u nás zachoval název Grandtour, který se jinak liší dle trhů. Připomeňme, že do délky měří 4626 mm, je 1814 mm široký a 1449 mm vysoký. Důležitý je také objem zavazadelníku, v základním uspořádání lze dovnitř naložit dle normy VDA 521 l, po sklopení zadních sedadel pak až 1504 l. Grandtour těží z rozvoru prodlouženého o 43 mm na 2712 mm.

Paletu zážehových čtyřválců tvoří 1.6 SCe/84 kW, který je jako jediný nepřeplňovaný, 1.2 Energy TCe ve variantách 74 a 97 kW a neostřejší šestnáctistovka (151 kW) s turbem pro model GT.

Dvouventilové diesely dCi 1,46 l mají 66, respektive 81 kW, čtyřventily 1,6 l pak 96 a v případě GT i 120 kW. Všechny už známe.

Grandtour je minimálně o 30 tisíc dražší než základní pětidveřový hatchback, od střední výbavy Intens činí rozdíl dokonce 35.000 Kč. Ceník začíná na necelých 370 tisících za provedení Life s atmosférickou šestnáctistovkou. Základní výbava nabídne dnes již povinné bezpečnostní asistenty (ABS, ESC, kontrolu tlaku v pneumatikách plus rozjezd do kopce), čelní, boční a hlavové airbagy, tempomat, šestnáctipalcová ocelová kola, denní diody, elektrický posilovač, palubní počítač, manuální klimatizaci, dálkové centrální zamykání, dvouose seřiditelný volant, elektrická přední okna i vyhřívaná zrcátka a MP3 rádio s Bluetooth a USB zdířkou. Za nejslabší dCi v této výbavě dáte o 60 tisíc korun více než za SCe.

Stupeň Zen (+20.000 Kč) přidává dvouzónovou samočinnou klimatizaci, střešní podélníky, přední mlhovky, kožený volant, elektrické ovládání i zadních oken a nastavitelnou sedačku řidiče. Je nejdostupnější výbavou pro motory TCe 100, 130 a dCi 110. O dalších 40 tisíc dražší Intens obsahuje už v základu i multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a audiem Arkanys, šestnáctipalcová litá kola, zadní parkovací senzory, dešťový i světelný, hands-free kartu, sklopnou sedačku spolujezdce, multifunkční barevný displej mezi přístroji, chromované kliky dveří a částečně koženkové čalounění.

Renault Mégane Grandtour – zážehové motory – technické údaje a ceny
MotorSCe 115Energy TCe 100Energy TCe 130Energy TCe 205
Převodovka/pohon5M/přední6M/přední6M (7DS)/přední7DS/přední
Zdvihový objem [cm3]1598119811981618
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]84/550074/450097/5500151/6000
Točivý moment [N.m/min]156/4000175/1500205/2000280/2400
Maximální rychlost [km/h]187179197230
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,912,611,0 (11,7)7,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,35,45,3 (5,4)6,0
Pohotovostní hmotnost [kg]130213661368 (1399)1467
Cena Life [Kč]369.900---
Cena Zen [Kč]389.900407.900424.900-
Cena Intens [Kč]429.900447.900464.900-
Cena Bose [Kč]--514.900-
Cena GT [Kč]---624.900

Výbava Bose má navíc automatický parkovací asistent se zadní kamerou, sledování mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, samočinná dálková světla, poloautomatickou parkovací brzdu, chromovanou koncovku výfuku, sedmnáctipalcová kola, samozatmavovací zrcátko, přední sedadla s masážní funkcí a špičkový Bose Surround Sound s navigací TomTom, podle kterého nese svůj název.

Motor 1.2 TCe 130 lze mít i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která stojí padesát tisíc, „šestikvalt“ EDC v případě turbodieselu 1,6 dCi 130 vyjde o deset tisíc levněji. GT se pojí pouze s nejvýkonnějším benzinovým a vznětovým čtyřválcem a neexistuje s manuálem, EDC ovšem disponují v jejím případě pádly a rychlým podřazováním. Jako jediná má také režim R.S. Drive, tvrdší podvozek a natáčení zadních kol 4Control. Kromě vnějších odlišností (nárazníky, difuzor) dostala dále sportovní sedadla a volant, launch control a R-Link s větší 8,7palcovou obrazovkou. Jako jediná disponuje rezervou, tři tisíce navíc se jinak určitě vyplatí.

Za metalízu se vždy připlácí minimálně 15 tisíc, kupříkladu vyhřívané přední sedačky stojí počínaje Zen 5.000 a kůže dalších 26 tisíc. Elektrické panoramatické střešní okno přijde na 25 tisíc korun (jen pro Bose a GT). Pochopitelně nechybí spousta balíčků, které se dají přikoupit k jednotlivým výbavám. Prvních nyní objednaných vozů se zákazníci dočkají v říjnu.

Renault Mégane Grandtour – vznětové motory – technické údaje a ceny
MotorEnergy dCi 90Energy dCi 110Energy dCi 130Energy dCi 165
Převodovka/pohon6M/přední6M (6DS)/přední6M/přední6DS/přední
Zdvihový objem [cm3]1461146115981598
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min]66/400081/400096/4000120/6000
Točivý moment [N.m/min]220/1750260 (250)/1750320/1750380/1750
Maximální rychlost [km/h]174187198214
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,111,6 (12,7)10,68,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3,73,74,04,7
Pohotovostní hmotnost [kg]14001400 (1392)14691500
Cena Life [Kč]429.900---
Cena Zen [Kč]449.900474.900--
Cena Intens [Kč]-514.900544.900-
Cena Bose [Kč]-564.900594.900-
Cena GT [Kč]---684.900

Aleš Dragoun
Diskuze (64)
5. 7. 2016 10:28
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
no chtělo by to vidět statistiky prodejů dle těhle motorizací. Aby to nebylo jen udržování nabídky "pro nabídku", když už ty motory mají....
5. 7. 2016 01:24
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
A co z toho má Opel u Astry (dvě verze 1.4 + 1,6, i s manuálem), Ford u Focuse (dvě verze 1,5 s manuálem), VW u Golfu 2x 1.4 TSI, 1.8 TSI (vše i s manuálme), Leon 2x 1.4 TSI s man. atd., atd.? 'To si fakt myslíš, že by tyto kombíky nabízeli s těmito motory, kdyby o ně nebyl zájem?!
P.S. Horší nabídku benzinových motorů v segmentu C než Renault u Méganu má už jen Peugeot u 308 - ten nabízí jen tu dvanáctistovku a ještě navíc tříválec! :'-( :no:
Avatar - Emel
4. 7. 2016 21:24
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Cokoli bůh činí, dobře činí? No, jak myslíš...
Avatar - Blue Sun
4. 7. 2016 20:29
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Dobře, ale znovu se ptám, proč? Pro tři, čtyři procenta zájemců? A pro skupinku tabulkových honimírů, kteří si auto stejně nekoupí jako nové? Co z toho Renault bude mít, kromě zbytečných nákladů navíc. :-)
4. 7. 2016 19:14
Re: pro redakci
Jo - moc velká na poměry moc nabubřelá a proti vkusu běžného uživatele ;-)