Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane na E85 v Evropě

Kamil Kýr
Diskuze (11)
Francouzská automobilka Renault uvádí na evropský trh model Mégane s pohonem na E85. Ekologická a ekonomická alternativa bude určena pro verze hatchback i kombi GrandTour s motorem o objemu 1,6 l. Rozdíl v ceně oproti konvenčnímu pohonu je asi 200 Euro.

Francouzská automobilka Renault uvádí na evropský trh model Mégane s pohonem na E85. Ekologická a ekonomická alternativa bude určena pro verze hatchback i kombi GrandTour s motorem o objemu 1,6 l. Rozdíl v ceně oproti konvenčnímu pohonu je téměř zanedbatelný.

Už na přelomu června a července tohoto roku by se měli dočkat evropští zákazníci vůbec prvního vozu na starém kontinentě, jehož agregát je plně kompatibilní s etanolem. Francouzská automobilka zvolila pro tento účel zavedený a oblíbený model Mégane. Pohon 85% etanolem je aplikován na jednotku s označením 1.6 16V produkující jak v benzinové verzi, tak i alternativní na E85 shodně výkon 80 kW.

Renault využil svých zkušeností s vozy Clio a Mégane s pohonem FlexFuel na bioetanol E100. Tyto vozy byly vyvinuty a od roku 2004 produkovány v Brazílii. Právě tam se také vyvíjela verze na E85 určená pro evropský trh.

Konvenční benzinový motor o objemu 1,6 l a s 16 ventily musel být podroben specifickým úpravám, aby se byl schopen automaticky adaptovat na daný druh paliva. Hlavní úpravy spočívají v palivové nádrži, systému vícebodového vstřikování a ve spalovacích prostorech.

Pohonná jednotka dosahuje na E85 jen nepatrně horších jízdních výkonů. Tyto a další charakteristiky jsou patrné z tabulky uvedené níže.

Renault je velkým zastáncem biopaliv, neboť jsou poměrně jednoduše obnovitelným a ekonomicky efektivním zdrojem energie s možností lépe kontrolovat emise CO2. Zřejmě právě proto je Renault jedním z mála automobilových konstruktérů, kteří nabízejí evropskému zákazníkovi oba dva typy biopaliv – tedy nejen E85, ale i biodiesel (B30).

Renault Mégane se bude v Evropě prodávat ve verzích hatchback a GrandTour. Velkou výhodou má být minimální rozdíl (asi 200 euro) v ceně oproti benzinovým motorům. Situaci na českém trhu prověřujeme.

Renault Megane 1.6 16V E85
ModelMégane 5DMégane GrandTour
Motor1.6 16V E851.6 16V E85
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/164/16
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/575080/5750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/3750155/3750
Max. rychlost [km/h]187/186*185/184*
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,2/11,5*11,6/11,9*
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,7/7,2*9,8/7,3*
Produkce CO2 [g/km]158/170*159/172*

*E85/benzin

Kamil Kýr
Diskuze (11)
Avatar - Ghostyx
23. 6. 2007 21:03
Re: Je to jen trapna reklama
:yes: :yes: :yes: