Paříž živě: Renault Mégane – První dojmy
Novinka totiž opravdu je jiná, zrovna dvakrát konzervativní ale opravdu není. Je prostě opět svá, možná přijatelnější pro větší okruh lidí, avšak jak jsme si už v posledních letech u Renaultu zvykli, trendy.
Tvary karoserie už nejsou jako otesané sekerou, ale na dynamickém vzezření dvojice modelů nic neztratila, dá se dokonce říci, že nová generace vypadá ještě ostřeji. Sice už se nedá hovořit o hatchbacku, pětidveřový hatchback je spíš lift, než hatch a tím pádem není úplně od věci nazývat třídveřovou verzi Coupé, jak činí sami Francouzi.
Přídi vozu sedí světla z Laguny lépe než Laguně samotné a po usednutí do interiéru nás napadá zástupce značky ve střední třídě znova.
Palubní deska je totiž dost podobná a k našemu velkému překvapení jsou i materiály prakticky totožné. A to je pochvala „jako bejk", protože u aktuálního provedení Laguny si Renault na plastech dal opravdu záležet.
Na rozdíl od zmíněného vozu segmentu D je však posaz u Méganu hodně nízký a sedadla tužší. Lehké boční vedení hatchbacku střídá u Coupé už opravdu slušné držení opěradel a již od pohledu velký kufr rozhodně neurazí. Pětidveřový Megané má 405 l, Coupé 377 l. Na zadních sedadlech se sedí podobně jako vpředu, průměrně vzrostlý člověk se nemusí příliš omezovat, přesto je v konkurenčním Peugeotu 308 pořád ještě více místa.
Snad jen ten volant má trochu zvláštní tvar a jediná poloha rukou, v níž se dobře drží, je nepříliš vyhovujících 13:50, neboli za deset minut dvě. Řadicí páka je opět nepochopitelně dlouhá a dlouhé jsou i jednotlivé dráhy - jako by mezigeneračně nedošlo k žádnému rozdílu. Stále stejné jsou i gumově působící dorazy jednotlivých rychlostí. Pozitivní alespoň je, že se téměř vytratily vůle v kulise.
Nový Renault Megane na Auto.cz |
Nový Renault Mégane oficiálně: Velká fotogalerie, nové informace |
Paříž živě: Renault Megane Coupé - Nový třídveřový Mégane (video) |