Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R26.R: odlehčování je v módě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 7. 2008 • 10:23
23
29
Zobrazit náhledy (23)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Na British International Motor Show v Londýně se dnes představil nejrychlejší sériový Renault Mégane s označením R26.R, který se zároveň stal současným držitelem rekordu pro produkční vozy s pohonem předních kol na Nürburgringu.

Renault Mégane R26.R se na první pohled příliš neliší od modelu R26, ale oproti této verzi, která může při troše dobré vůle sloužit i jako rodinný automobil, představuje skutečně radikální stroj. Pod kapotou tohoto extrémního hatchbacku je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1998 cm³. Tato pohonná jednotka poskytuje výkon 169 kW (230 k) při 5500 ot./min. a točivý moment 310 Nm při 3000 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu.

Výkony pohonné jednotky jsou totožné jako u modelu R26, což znamená, že hlavní změny proběhly na zcela jiných místech. Nejpodstatnější změnou oproti staršímu ostrému Méganu je podstatné snížení hmotnosti. Inženýrům Renaultu se podařilo uspořit 123 kg, tak že třídveřový hatchback zbavili všeho co je pro rychlou jízdu nepodstatné. Mégane opustilo zadní sedadlo, airbag spolujezdce, boční airbagy, stěrač a ostřikování zadního okna, vstřikovače hlavních světlometů, mlhová světla a část odhlučňovacích materiálů. Na snížení hmotnosti se podílí také karbonová kapota motoru, polykarbonátová zadní boční okna a zadní okno, karbonová sedadla s hliníkovým rámem a šestibodovými pásy, titanové výfukové potrubí a odlehčená karoserie s montážními body pro ochrannou klec v interiéru.

Mégane R26.R má vedle značné úspory hmotnosti také nové nastavení podvozku a přepracovaný brzdový systém, který vpředu využívá kotouče Brembo o průměru 312 mm s čtyřpístkovými brzdiči.

Výsledkem všech úprav je 1230 kg těžký třídveřový hatchback, který dosahuje maximální rychlosti 237 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 s a průměrné spotřeby v kombinovaném cyklu 8,5 l na 100 km. Renault Mégane R26.R se díky svým schopnostem stal současným držitelem rekordu pro produkční vozy s pohonem předních kol na Nürburgringu s časem 8 minut 17 sekund.

Skutečně radikální výrobek francouzské automobilky vznikne pouze v 450 kusové sérii, jejíž prodej bude spuštěn v říjnu letošního roku.

Témata
Avatar - T613
24. 7. 2008 19:39
Re: Twingo, Clio, Megane
:-!
24. 7. 2008 19:29
Re: Twingo, Clio, Megane
Dalsi s Tatrou :yes:
Avatar - T613
24. 7. 2008 18:40
Re: Twingo, Clio, Megane
klid jo! :-!
24. 7. 2008 18:36
Re: Twingo, Clio, Megane
Asi jsem jeste maly blb a malo toho beru kdyz me auto snu neni Tatra 613 >:D >:D >:D >:D
24. 7. 2008 18:32
Re: Twingo, Clio, Megane
Ale bude existovat >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku