Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault nabízí od ledna 2013 pětiletou záruku

Tomáš Kovařík
Diskuze (226)
Dovozce Renaultu poskytuje od 18. ledna na všechny nově zakoupené osobní vozy záruku 5 let, nebo do ujetí 100 000 km.

Renault v roce 2005 nastartoval plán kvality (Plan d´Excellence Renault), který se týkal budoucích modelů i služeb poskytovaných zákazníkům. Cílem bylo dosáhnout špičkové kvality a spolehlivosti u všech nově uváděných automobilů. První dílčí výsledky se dostavily s třetí generací laguny v roce 2007.

Úspěchy v testech renomovaných společností ADAC a JD Power umožnily od 18. ledna 2013 zavést na všechny nové osobní vozy koupené v Česku celkovou záruku 5 let, nebo do ujetí 100 000 km (na přání 150 000/200 000 km), v případě užitkových vozů až do 200 000 kilometrů. Nabídka se vztahuje také na automobily pořízené po prvním lednu, neplatí však na vozy dovezené ze zahraničí.

Tomáš Kovařík
Diskuze (226)
22. 1. 2013 12:15
Re: Nekvalitní francouz
1,6 74kw je megane generation, vyrabany v turecku. Je to auto, ktore rovnako vyzera, ale inac technicky je uplne ine, montuju sa donho ine komponenty, dokonca aj zvaranie je este klasicke a nie laserove.
22. 1. 2013 12:10
Re: *
to iste mozes robit aj s renaultom ;-)
22. 1. 2013 12:05
Re: Nekvalitní francouz
kokos ja uplne nechapem, ako moze niekto obhajovat nieco tak neergonomicke, ako nutnost sahat na radio na stredovom paneli. Nech to ma aj jeden superintuitivny ovladac na tom stredovom paneli, tak stale sa musis na ten stredovy panel pozriet, naciahnut ruku a chytit ho. Co je ovela horsie aj na bezpecnost, cas a aj na ergonomiu, ako poslepiacky natiahnut prst a stlacit tlacitko pod volantom.
Ale polovica CZ/SK naroda odchovaneho na filckach a fabiach si bude stale trepat to svoje, lebo su uz raz nauceni hlupemu ovladaniu prstami na stedovej konzole, tak to je pre nich proste to najlepsie a vsetko ine je zle zle a zle.
22. 1. 2013 11:58
Re: Nekvalitní francouz
v com su daleko pred konkurenciou?
Ma taky VW/japonci technologiu pre nizke trenie?
Ma motor splnajuci euro6?
Ma nizkoteplotny EGR?
Ma start/stop cez alternator?
Ma zlvadnuty bezklucovy vstup na urovni renaultu?

Ono sa nikdy neda jednoznacne tvrdit, ze niekto je pred niekym, a uz vobec pre laika, ktory chce vyjadrit sympatie k znacke cez argumenty. .
22. 1. 2013 11:40
Re: Pozitívna vec ...
ono ani tak nejde o rozsah elektroniky ako o filozofiu.
v 90tych rokoch neboli pocitace na vysokej urovni(teda pre bezne ekonomikcy rentabilne pouzitie v autombiloch). Napriek tomu boli auta nabite elektronikou a boli spolahlivejsie. Vtedy ale elektronika nespolupracovala v takej miere ako dnes, boli to v podstate iba jednoucelove systemy. Napr renault safrane 98 mal v podstate vsetko, co mali auta strednej triedy v roku 2005. Akurat to spolu nespolupracovalo a bolo to spolahlivejsie - neslo o revoluciu(pre renault), ktora nastala o 3 roky neskor.
Boom(a to velky) nastal v nultych rokoch, kedy sa s rovnakou vervou zacala vyvijat aj elektronika v autach. Tento vyvoj bol rapidny, pretoze nez nieco dokoncili s vyvojom, tak uz boli na trhu nove modrenejsie komponenty aj s dvojnasobnym vykonom.
Automobilky nezacali davat do aut elektroniku iba z nejakej cirej mody, ale ako nutnost.
A tak ma dnes jedno auto desiatky riadiacich jednotiek, ktore su spojene s multiplexnymi sietami, ktore dostavaju indicie zo snad stoviek senzorov. A tak ono je sice dnes samozrejme ze ked auto zacne prudko brzdit, tak sa rozblikaju aj smerovky, ale bez sieti by toto bolo mozne iba komplikovane. A takto su uz dnes stovky funkcii riadene cez siete a kazda blbost ma vlastnu riadiacu jednotku. Keby to tak nebolo, tak by auto pre kazdu funkciu muselo byt pokablovane a nielenze by sa zvysila cena, ale aj hmotnost.
Kedysi vystrelil airbag bezohladu na to, ci bol sofer priputany, alebo nie. Dnes uz vdaka sietam a pocitacom nie.
Rovnako napr. ked si nezapnem pas, tak sa zabplokuje elektrinicka rucna brzda.
A milion dalsich prikladov.
Co som ale chcel povedat je to, ze nulte roky povazujem za ciernu dobu automobilizmu(ale potrebnu), kedze sa vyvojari aut nestihali ucit nove technologie a nieto este aj vyvijat soft na to.
Do toho prisiel aj common rail, ktory je ako taky zavisly na senzoroch a pocitaci, ale aj kvalite materialov, co nezvladala hlavne firma delphi(renault a ford boli naj odberatelmi).
Dnes uz boom vo vyvoji elektroniky prestal, vyvoj sa zvolnil(aj ked sa to nezda) a je predpoklad, na ovela spolahlivejsie auta, ako tomu bolo v nultych rokoch.