Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault nabízí ve Francii denně hodinu „tankování“ zdarma

Michal Fokt
Diskuze (42)
Zajímavou podporu prodeje a reklamu si dělá Renault v domovské Francii na svá elektrická auta. Jejich majitelům totiž nabízí ve svých dealerstvích hodinu nabíjení zdarma.

Elektromobily se zatím stále prodávají bídně a je vcelku jedno, jestli mluvíme o USA, Japonsku nebo Evropě. Jejich prodeje si pochvaluje snad jen Nissan a i v jeho případě je to patrně spíše marketingová záležitost. Faktem ovšem je, že aliance Renault-Nissan si vzala "elektrifikaci" silnic za svou (aby také ne, při slibované podpoře EU i USA) a snaží se jí zpropagovat, jak to jen jde.

Renault od 30. září spouští ve Francii promo kampaň, v jejímž rámci nabízí majitelům elektrických vozů hodinu dobíjení zdarma ve 372 dealerstvích. Jen hodinu, říkáte si? Neberte to na lehkou váhu. Je sice všeobecně známo, že k plnému dobití se sítě potřebují EV ideálně celou noc, zmínění prodejci Renaultu jsou ovšem vybaveni 22kW rychlonabíječkami, které za hodinu zvládnou akumulátory dobít z 80 %. A to už je určitě dobrý důvod k prodejci zajet na kávu a croissant.

Těchto 372 prodejců disponuje celkem 875 rychlonabíječkami, které jsou možná trochu překvapivě k dispozici všem majitelům elektromobilů, bez ohledu na to, zda jde o Renault, případně Nissan. Podmínkou ovšem je, že mají kompatibilní tříkonektorovou přípojku.

A smysl téhle legrácky? Renault jejím prostřednictvím demonstruje, že lze odteď s EV vyrazit i na delší trasy. V rámci propagační jízdy od dealera k dealerovi vyrazily dva Renaulty Zoe z Paříže na 477 km dlouhou cestu do La Rochelle na pobřeží Atlantiku s dobíjecími zastávkami ve městech Chartres, Chinon a Les Herbiers. Renault se navíc ve spolupráci s dalšími subjekty, jako je třeba síť hypermarketů E. Leclerc, snaží rozšířit dobíjecí infrastrukturu i na další lokality.

Možnost zdarma dobíjet auto ve veřejných stanicích existuje i v Česku, ovšem vzhledem k minimálnímu množství elektromobilů na našich silnicích je to výhoda spíše hypotetická.

Michal Fokt
Diskuze (42)
Avatar - Emel
25. 9. 2013 11:40
Re: pro zajímavost....
Blah, to jsou drobné...
25. 9. 2013 08:28
Re: definovani
bohužel jsem cekal podobny ohlas spise od autora "clanku" ja s tebou souhlasim ve vetsine co jsi napsal

třeba s Teslou nesouhlasim, uspech Tesly vpodstate znamena uspech elektromobilu, a ještě prani automobilek jsou jedna věc, a předpoklady v delsim horizontu druha, nejaky manazer muze mit prani jakekoliv, ale tady je potřeba spis koukat na predpovedi vicero lidi a v delsim casovem horizontu, kde se třeba tvrdi ze do roku 2020 bude v modernejsim svete zastoupeni hybridu a elektromobilu okolo 20%, cos nijak nedosazitelne není, a je jen na samotnych automobilkách kolik z toho cisla prosebe dokážou ukoristit :-)
24. 9. 2013 21:23
Re: A kdo to zaplatí????
Definuj pokrivenie systému...
Ako vidím, radšej sa vymýšľa prečo a ako nie a ukazuje prstom inam, namiesto hľadania riešení, ako áno.
24. 9. 2013 21:22
Re: Opravdu velmi výhodná nabídka


Do mesta fakt radšej tú elektriku. Pod nosom nesmrdí a je podstatne tichšia. Elektrárne smrdia tiež, ale je zaujímavé, že o smrad a bordel z rafinériek a distribúcie palív nespomína nikto. Plus elektrina neprodukuje ďalšie exhaláty, ale benzín a naftu musíš spáliť a bez smrádku to nie je. Výhody sú, až na dojazd, na strane elektriny. Ale v meste dojazd riešiť nemusíš, podstatná väčšina vodičov viac za deň aj tak nespraví.
24. 9. 2013 20:22
Re: pro zajímavost....
650 mega neni az tak moc ani v nasem rozpoctu a francouzi ho budou mit o dost vetsi predpokladam. U nas se ty miliony utrati za mnohem vetsi blbosti.