Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Sandero Stepway Concept: Atraktivní designérské cvičení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Na autosalonu v Sao Paulu se představuje koncept na základě sériového Renaultu Sandero.

Renault Sandero je na jihoamerickém trhu stále velmi úspěšný model. K jeho popularitě přispívají i koncepty odvozené od sériových modelů. Prvním byl Sand’Up představený v roce 2008 na autosalonu v Sao Paulu. Tehdy se jednalo o designérské cvičení a návštěvníky na stánku Renaultu vítala studie s jedním párem prosklených dveří, odnímatelnou střechou a interiérem pro čtyři cestující.

Nyní Renault na svém stánku vystavuje koncept Sandero Stepway, který se od stejnojmenného sériového modelu liší především přepracovaným designem exteriéru.

Na první pohled zaujme zcela nově navržená příď. Na voze je kromě nového nárazníku i nová maska chladiče a kapota motoru. Vrcholem přepracování předních partií jsou modře zabarvené světlomety.

Na bocích konceptu jsou nově tvarované nástavce prahů. Záď Sandera dostala nově tvarovaný nárazník a nové jsou i svítilny. K úpravám exteriéru patří i použití menších ližin na střeše a nový design litých kol.

Všechny změny provedené na vzhledu Sandera Stepway podtrhuje kombinace černého a hnědého laku s květinovými motivy na bocích, zádi a střeše. Tyto dvě barvy doplňují části nárazníků, prahy, ližiny a litá kola v šedé barvě.

Pod kapotou konceptu je stejně jako v případě sériového modelu motor 1,6 16V Hi-Flex. S výkonem 82 kW (112 k) se jedná o nejsilnější bioetanolovou pohonnou jednotku Renaultu na brazilském trhu.

Prozatím není zcela jisté, jestli je Renault Sandero Stepway pouhým designérským cvičením, které má přilákat návštěvníky autosalonu na stánek francouzské značky. V médiích se totiž objevují spekulace o možnosti, že tento koncept naznačuje podobu faceliftu modelu Sandero. Pokud by tomu tak bylo, pak se rozhodně u sériového modelu nedočkáme modře zabarvených světlometů a mlhovek, ale můžeme počítat minimálně s novou kapotou a maskou chladiče, kterou doplní méně dramatický nárazník.

Jihoamerické dvojče Dacie Sandero mělo premiéru v září roku 2007, zatímco evropský model se představil až v březnu 2008 na autosalonu v Ženevě. Provedení Stepway mělo ještě větší náskok. Pod značkou Renault se představilo v Brazílii na konci srpna 2008, zatímco Dacia měla premiéru až v květnu 2009 v Barcelóně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
2. 11. 2010 21:00
Re: Jak málo stačí
No ono těch Sander jezdí pořád víc, třeba se toho nějaká tuningová firma chytne. Viděl jsem Sandero vedle Fabie a popravdě vypadalo jako o třídu vyšší auto - je takové opticky mohutné, něco jako I30. Uvnitř samozřejmě socka, ale to zvenku vidět není. A ve verzi Stepway je to ještě lepší. Je to sice Renault, ale záruku na 5 let má a po dobrých zkušenostech strejdy s MCV bych do Dacie už i šel.
Avatar - pelikoš
1. 11. 2010 20:34
Re: ta
komu se to nelíbí...náhodou,palec nahoru :yes:
31. 10. 2010 22:14
Re: Jak málo stačí
jj, ty zadni svetla jsou uzasny... skoda ze nejsou a asi ani nikdy nebudou k mani na seriovku :'-( a jeste si takto "pohrat" s interierem a sel bych do nej ;-)
31. 10. 2010 21:54
Jak málo stačí
Jak málo stačí k tomu, aby se superlaciná plechovka proměnila v draze se tvářící SUV. Třeba grafika zadních světel je skvělá, nové plasty by šlo prodávat jako nějaký SUV paket. Jen si myslím že toto by Renault Dacii nedovolil vyrábět, levné Sandero by potom vypadalo líp než evropské Renaulty.
Avatar - saldy
31. 10. 2010 18:10
ta
barevná kombinace tomu moc neprospívá, spíše ještě více podporuje dojem, že to je slepené z několika aut.