Renault se loni propadl do ztráty 3,07 miliardy eur
Celoroční ztráta francouzské skupiny byla hlubší, než finanční trhy očekávaly. Analytici v průměru tipovali 2,59 miliardy. Tržby Renaultu za finanční rok 2009 klesly o 10,8 procenta na 33,71 miliardy eur. Firma loni vykázala operativní ztrátu 955 milionů euro, ale pouze 9 milionů z této ztráty vzniklo ve druhém pololetí.
Podnik dodává, že podmínky na trhu zůstanou těžké i v letošním roce, a zaměří se proto na pozitivní tok hotovosti. Chce toho dosáhnout snižováním nákladů, novými modely aut, kontrolou pracovních nákladů a synergiemi v aliancích s jinými výrobci. Podle odhadů koncernu se letos celkový prodej aut v Evropě sníží o deset procent.
6 nových modelů uvedených na trh v roce 2009 pomohlo automobilce zvýšit tržní podíl na celosvětovém trhu o 0,1 % na 3,7 %. Trh osobních a lehkých užitkových aut se přitom loni zmenšil o 4,5 %. Renault loni vylepšil své postavení na 11 z 15 svých největších trhů.
Renault zasáhla, podobně jako jeho rivaly, těžká krize odvětví. Podnik ve výsledkové zprávě dodal, že se výsledky ve druhé polovině roku lepšily díky tomu, že vlády v několika zemích zavedly dotace na prodej ekologicky čistších aut za podmínky likvidace starších vozů. Některé z těchto programů již ale skončily a ostatní dobíhají, napsala agentura Reuters.