Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault se loni propadl do ztráty 3,07 miliardy eur

redakce AUTO.CZ
Diskuze (90)
Francouzskému automobilovému koncernu Renault loni vznikla čistá ztráta 3,07 miliardy eur (přes 80 miliard Kč). K výsledku ale přispěl japonský partner Nissan a podíly společností Volvo a AvtoVAZ. Předloni měl Renault zisk 599 milionů eur.

Celoroční ztráta francouzské skupiny byla hlubší, než finanční trhy očekávaly. Analytici v průměru tipovali 2,59 miliardy. Tržby Renaultu za finanční rok 2009 klesly o 10,8 procenta na 33,71 miliardy eur. Firma loni vykázala operativní ztrátu 955 milionů euro, ale pouze 9 milionů z této ztráty vzniklo ve druhém pololetí.

Podnik dodává, že podmínky na trhu zůstanou těžké i v letošním roce, a zaměří se proto na pozitivní tok hotovosti. Chce toho dosáhnout snižováním nákladů, novými modely aut, kontrolou pracovních nákladů a synergiemi v aliancích s jinými výrobci. Podle odhadů koncernu se letos celkový prodej aut v Evropě sníží o deset procent.

6 nových modelů uvedených na trh v roce 2009 pomohlo automobilce zvýšit tržní podíl na celosvětovém trhu o 0,1 % na 3,7 %. Trh osobních a lehkých užitkových aut se přitom loni zmenšil o 4,5 %. Renault loni vylepšil své postavení na 11 z 15 svých největších trhů.

Renault zasáhla, podobně jako jeho rivaly, těžká krize odvětví. Podnik ve výsledkové zprávě dodal, že se výsledky ve druhé polovině roku lepšily díky tomu, že vlády v několika zemích zavedly dotace na prodej ekologicky čistších aut za podmínky likvidace starších vozů. Některé z těchto programů již ale skončily a ostatní dobíhají, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (90)
Avatar - Ronault.
14. 2. 2010 22:33
Re: Proč zrovna Renault?
Velká pravda se v tomto skrývá. Neříkám, že souhlasím s designovými výstřelky, tam by si prostě Renault měl místo najít, ale to "starý známý" by mělo být pro Renault v této chvíli to stěžejní a nemá. Aspoň u nás určitě ne.
Avatar - white label
14. 2. 2010 22:22
Re: Proč zrovna Renault?
S podstatou toho co píšeš se dlouhodobě ztotožňuji...a neplatí to jen pro "krizová" období...
14. 2. 2010 21:19
Proč zrovna Renault?
Renault se už dlouho snaží profilovat jako výrobce designově odvážných aut. Bohužel zapoměl na to, že jen design neprodává. Co prodává, to je povědomí o značce - jakou má značka pověst mezi lidmi. Toto je důležité hlavně v době krize. Lidé přestávají experimentovat, snaží se najít v nejisté době nějakou jistotu. Hledají něco, o čem se domnívají, že je to kvalitní, nebo to na ně prostě tak působí. A na této frontě už dlouho investuje VW i japonské a dnes už i trochu korejské značky. Vyrábí nekonfliktní, kvalitně se tvářící auta s předpokladem pomalého snižování hodnoty. Sice nejsou dnes už ani zdaleka nějak výrazně kvalitnější než třeba Renault, ale daří se jim tuto auru kolem sebe neustále šířit. Je to vidět třeba z reklamy na nový Golf, kde je myslím přímo napsáno 35 let staré auto a potom nějaká ohromná cifra najetých kilometrů.
A Renault? Každá nová generace dané řady je úplně jiná než předchozí. Jakoby výrobce chtěl říct: předchozí generace se nám vůbec nepovedla, tato nová je ale něco úplně jiného. Ale to je právě špatně. Každá nová generace potom působí jako zcela nový, nevyzkoušený vůz, experiment. Naproti tomu třeba ten Golf se svým postupným vývojem je pro každého "starý známý".
Navíc, s designovými výstřelky začíná mizet i praktičnost. Je to třeba vidět u nového třídveřového Meganu, kde prakticky chybí zadní boční okna, není z něj dobře vidět, hmota nad koly je přehnaná. Ztrácí se elegance. Za této situace je potom dumpingová cena k ničemu, naopak může uškodit - každý si řekne, že při této ceně musel výrobce něco ošidit. Proto si dnes lidé raději připlatí třeba za VW než by potom neustále jezdili do servisu a po pár letech kazící se auto nemohli prodat. Neříkám že je to skutečnost (znám plno aut od koncernu VW která se neuvěřitelně kazí), ale takhle to prostě většina potenciálních zákazníků bere a proto je Renault tam kde je. ;-\
Avatar - Ronault.
13. 2. 2010 21:44
Re: Top GEAR
Mohl bys prosím na tento server nepsat nic o Renaultech, nezastávat se jich atd.? Děláš jim totiž ostudu a to všem francouzským a italským značkám. Děkuji. Za klub umírněných a rozumných fanoušků všech značek děkuji.
Avatar - white label
13. 2. 2010 20:26
Re: Top GEAR
...za to ty jsi to tu za ten týden doslova "osvobodil" a tvá nezaujatoast, nadhled a znalosti budí hluboký respekt všech uživatelů auto.cz... :yes: 8-s >:-[] >:D