Během námořní konference Assises de la Mer oznámila společnost Renault podpis tříletého partnerství s firmou Neoline, jehož cílem je rozvíjení udržitelné námořní dopravy, využívané k přepravě téměř 60 % dílů a vozidel po moři.
Projekt je v souladu s environmentální strategií společnosti Renault v oblasti životního prostředí s cílem snížit uhlíkovou stopu o 25 % v letech 2010 až 2022. Za cíl si také dala snížit uhlíkovou stopu o 6 % oproti roku 2016 i v rámci dodavatelských řetězců.
Do roku 2020 je plánována stavba dvou nákladních lodí, k jejichž pohonu mají sloužit především plachty. Cílem projektu je snížení závislosti na fosilních palivech a nižší produkce skleníkových plynů na oceánských trásách mezi Saint-Nazaire, východním pobřežím Spojených států a Saint-Pierre & Miquelon.
Jean-Philippe Hermine, viceprezident pro strategické plánování životního prostředí u společnosti Renault, uvedl v souvislosti s novým projektem námořní dopravy, že cílem automobilky je snížit dopad každého vozidla na životní prostředí během celého jeho životního cyklu a to od přepravy dílů přes jeho dodání vozu a jeho provoz až po likvidaci na konci životnosti.
Každá z dvojice nových nákladních plachetnic, jejichž spuštění na vodu je plánováno kolem roku 2020, má mít celkovou délku 136 metrů. V případě pozitivních výsledků celého projektu mají tato plavidla kolem roku 2030 doplnit ještě větší nákladní plachetnice s pomocnými motory, jejichž celková délka má být 210 metrů.