Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks řady D Optifuel pro úsporu paliva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nejmenší z nové generace modelových řad nákladních vozidel francouzské značky Renault Trucks se dočkala provedení zaměřeného na hospodárný provoz.

Renault Trucks si pro modely D a D Wide připravil verzi Optifuel, v níž jsou nabízena i vozidla řady T pro dálkovou silniční dopravu. Novinka v modelové řadě D určené především pro distribuční provoz na kratší a městské trasy je vybavena několika systémy, přispívajícími k nižší spotřebě paliva, doplněnými o nabídku specializovaných služeb.

Modely D a D Wide v provedení Optifuel jsou standardně vybaveny automatizovanou manuální převodovkou Optitronic nebo Optidriver a také automatickým vypínáním motoru při zatažené parkovací brzdě.

V závislosti na nástavbě a použití vozidla může být namontován střešní deflektor, zlepšující aerodynamické vlastnosti automobilu. Součástí výbavy pak mohou být i pneumatiky Michelin se sníženým valivým odporem.

Renault Trucks D Wide je vedle režimu eco, manuální automatizované převodovky a integrovaného tempomatu vybaven rovněž funkcí Optiroll. Ta, když to podmínky dovolí, umožňuje maximálně využít setrvačnosti vozidla, a tím přispět k snížení spotřeby paliva.

K trvalému snížení spotřeby paliva však pouze optimálně nastavené vozidlo nestačí. Proto je pro řidiče vozidel s označením Optifuel připraveno školení hospodárné jízdy a software pro sledování a analýzu stylu jízdy řidičů.

Školení hospodárné jízdy, nepostradatelné pro dosažení dlouhodobých úspor při spotřebě paliva, je vedeno instruktory z Renault Trucks a realizováno ve vozidlech zákazníků během jejich každodenního provozu.

Software Optifuel Infomax umožňuje jednotlivě analyzovat více než 70 kritérií spotřeby paliva u vozidla a snadno identifikuje oblasti, ve kterých by řidiči měli zlepšit svůj styl řízení.

Za účelem dalšího snižování spotřeby paliva vozidel a tím zvýšení své rentability si dopravce může na přání aktivovat produkt Optifleet, řešení pro správu vozového parku Renault Trucks.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
6. 11. 2014 18:30
Systémy a kilometry kabeláže
Pak stačí málo a auto je k ničemu :-( Když technologie - tak takhle [odkaz]