Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (5)
Renaultův malý sedan, prodávaný na chudších trzích pod jménem Thalia, Symbol nebo Clio Classic, se dočkal další modelové péče.

Thalia 2007

V zemích střední Evropy, Rusku, Řecku, Turecku, v jihoamerických nebo středoamerických státech se mohou zákazníci těšit na nový přední nárazník s novou maskou a integrovanými mlhovkami. Vzadu přibylo logo na víku zavazadlového prostrou, nově tvarovaný je také zadní nárazník. Jako národní standard budou vybrané trhy mít k dispozici lakované ochranné lišty kolem vozu, kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu a kliky dveří v barvě vozu. Nové tvary jsou k dispozici také pro čtrnáctipalcová kola z lehkých slitin nebo kryty kol. V nabídce jsou čtyři nové metalické laky.

Uvnitř byla pozornost zaměřena na zlepšení subjektivně vnímaného pocitu kvality. K dispozici budou za příplatek mj. kůží obšitý věnec volantu a hlavice řadící páky. Výplně dveří a přístrojová deska vychází z modernějšího provedení převzatého z interiérů Clia II. Přístroje před řidičem mají novou grafiku a bílý podklad.

Thalia je vyráběna s řadou motorů, ale na jednotlivé trhy jsou vždy dodávány jen vybrané verze, mj. vzhledem k úrovni emisní předpisů, platných v dané zemi. Motorová paleta se skládá ze zážehových motorů 1,2 16V (55 kW), 1,4 (55 kW) a 1,4 16V (72 kW), vznětové motory jsou zastoupeny jedinou kubaturou 1.5 dCi, ale hned třemi výkony 48 kW, 50 kW a 60 kW. Turbodiesel je nově nabízen i se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Twingo Concept

Jednoduše střižený vozík se chlubí čistými, vyváženými tvary a krásnými detaily - přesně tak, jak to umí Renault s malými vozy. Rozměry 3,6 x 1,7 x 1,4 m jsou na dnešní dobu skutečně mini, přesto nové Twingo překonává svého předchůdce na šířku i délku. Na malé ploše je využit doslova každý čtvereční centimetr, přesto celek nepůsobí ošizeně či sraženě. Potenciál přeplňované dvanáctistovky, která posílá svých 73 kW a 145 Nm přes šestistupňovou převodovku na přední kola, prozrazují kromě krásných sedmnáctipalcových kol také spoilery kolem celého vozu včetně střešního a polozávodní nárazníky. Designéři si vyhráli i se světlomety, z nichž přední mlhovky sestávají z LED-diod. V nabídce motorizací bude výše zmíněného turba k dispozici i známá řada motorů 1.2 (44 kW), 1.2 16V (55 kW) a poprvé také turbodiesel 1.5 dCI (51 kW).

Interiér vyznává podobnou filozofii, jako staré Twingo. Čtyřmístný interiér, ve studii ozdobený anatomickými sportovními sedačkami, nabízí prostor, obrovské množství odkládacích prostor a uprostřed umístěnou kapličku s klasickými kruhovými přístroji (ty ale zřejmě zůstanou jen konceptu). Multimediální centrum komunikuje s posádkou prostřednictvím výklopného displeje a ostatní provozní údaje zobrazuje jednotka, umístěná na sloupku řízení.

Koleos

Lehké SUV by se mělo dostat na trh v první polovině roku 2008. Koncept dostal název Koleos a půjde o vůz s pohonem všech kol, který by měl nabídnout kombinaci sportovních vlastností, velký vnitřní prostor a komfort. Na designu spolupracoval Renault s designerským centrem Renault Samsung Motors v Jižní Koreji. Pro koncept zvolili šedomodrou barvu, LED svítilny vpředu i vzadu a 19“ kola. Světlá výška vozu činí 200 mm a podvozek je částečně zakrytován hliníkovými ochrannými deskami. Na délku měří Koleos 4.520, na šířku 1 890 a na výšku 1 700 mm.

Vnitřek je vyveden ve dvou barevných odstínech a je konstruován pro 4 osoby (4 samostatná sedadla čalouněná béžovou kůží). Střed palubní desky je vyhrazen navigačnímu systému, multimediálním aplikacím a specifickým informacím (atmosférický tlak, kompas, nadmořská výška, sklon). Uvnitř je dostatek světla díky panoramatické prosklené střeše.

Koleos stojí na zcela novém podvozku, vytvořeném v alianci s Nissanem. Vybaven je ABS, EBA, ESP a také HDC (kontrolované sjíždění svahu) a HSA (asistent rozjezdu do kopce).

Pod kapotou se nachází šestnáctiventilový čtyřválec 2.0 dCi common rail s piezoelektrickými vstřikovači a variabilní geometrií turbodmychadla. Motor dává výkon 130 kW a je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Plní Euro IV, mj. díky bezúdržbovému částicovému filtru.

Koncept Koleos představil Renault už v roce 2000 na autosalonu v Ženevě a model od té doby prodělal zajímavé změny.

Nepta

Luxusní počiny Renaultu v posledních deseti letech nedopadly úspěšně. Avantime ani Vel Satis na trzích neuspěly, ale Renault se nevzdává. Nejnovější studie pro pařížský autosalon ukazuje další možnou cestu...

Moderní interpretace klasického čtyřmístného kabrioletu se jmenuje Nepta. Pontonová karoserie dlouhá 4995, široká 1956 a vysoká 1332 mm stojí na rozvoru 2845 mm. Hlavní designérskou myšlenkou je ztvárnění křídlových bočních dveří, dlouhých neuvěřitelných 3760 mm. Místo dvou párů je k dispozici pár jediný, s každým křídlem se přitom otevírá také část kapoty a část vzadu za prostorem pro cestující. Otevírání mají na starost elektromotory.

Doutníkovitá karoserie ukrývá vpředu podélně uložený přeplňovaný šestiválec 3,5 l o výkonu 309 kW. Točivý moment dosahuje díky přeplňování 560 Nm při 3000 ot./min a pohání zadní kola o mamutím rozměru 23 palců. Automobil podle výrobce umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,9 s díky sedmistupňové automatické převodovce s řazením na volantu.

U konceptu byly aplikovány nejnovější technologie světelné techniky a pneumatikářského průmyslu. O první zmíněnou komponentu se postarala firma Valeo s novými multifunkčními LED světlomety a o druhou firma Michelin s pneumatikou s nesymetrickým, takřka organicky tvarovaným dezénem, který má vedle dobré ovladatelnosti lépe odpovídat i aerodynamickým požadavkům.

Světlý interiér kombinuje luxusní modernu i retroprvky na přístrojovém štítu. Každý z cestujících si může individuálně nastavit vyhovující klimatické podmínky na svém místě, za první i druhou řadou sedadel je skleněný deflektor, omezující proudění ve voze za jízdy. Zadní strana předních sedadel obsahuje LCD monitory palubního zábavního systému. Sedadla jsou pevně zabudovaná, řidič má možnost všestranně nastavit sloupek volantu a polohu pedálů.


Ladislav Čermák
Diskuze (5)