Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Zoe e-sport: Ostrý elektrický hatchback s geny formule E

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 3. 2017 • 20:58
25
6
Zobrazit náhledy (25)
renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch
Renault v Ženevě ukazuje, že i elektromobil může být zatraceně výkonný a rychlý. Jako základ si vybral překvapivě malý Zoe.

Renault se pro formuli E spojil se slavným týmem DAMS sídlícím v Le Mans, partnerství už trvá tři roky. Právě proto nová studie Zoe e-sport dostala jeho takříkajíc válečné barvy. Francouzská automobilka se pokusila vytvořit něco mezi produkčním autem a závoďákem na základě malého pětidveřového hatchbacku, i když šampionát pro taková vozidla na rozdíl od elektrických monopostů ještě neexistuje. Malého „čmeláka“ na kolech však připomíná jen na první pohled.

Karoserie je totiž celá z uhlíkových vláken, což znamená snížení hmotnosti na 1400 kg. Plných 450 kg připadá na baterie. Nezapomínejme pořád na to, že nejde o konvenční „supermini“ s výbušným motorem. Dvě elektrické jednotky v útrobách dávají celkový výkon 338 kW (460 koní). Točivý moment 640 N.m (tedy 320 N.m) je k dispozici prakticky od startu, konstrukční výhodu elektromotorů v tomto ohledu známe. Agregáty se dostanou na 4300 otáček.

Čtete dobře, pořádné svaly! Čeká nás doba trochu jiných hot-hatchů, než jsme byli doposud zvyklí? Zoe, logicky s pohonem všech kol, totiž dokáže zrychlit z klidu na stovku za 3,2 s a na maximálních 210 km/h se dostane za ani ne 10 s. Hotová kapesní raketa, přitom pomalu může konkurovat supersportům. Elektromobily mají „top speed“ elektronicky omezenou, ale ta vrozená akcelerace!

Jeden agregát je uložený v přídi, druhý v zádi. Baterie Z. E. 40 s vysokou hustotou a kapacitou (dle označení) 40 kWh vydrží na jedno nabití až 402 km, Renault ale používá propočty stále dle metodiky NEDC. To znamená reálných zhruba 300 km v létě a dvě stovky v zimě. Sériová verze dostala stejnou. S konvenčními auty ještě akční rádius není srovnatelný, ale už někam dojedete a nemusíte mít strach.

Exteriér pokrývá saténová modř, žlutá jsou vnější zpětná zrcátka a části nárazníků. Nárazníky samotné, stejně jako vstupy vzduchu včetně masivních bočních a zadního křídla byly vyrobeny z karbonu. Auto vypadá hodně ostře. Dvacetipalcová kola jsou částečně černá a částečně chromovaná. Rozšířený rozchod, dvojité lichoběžníky, větší brzdy a ve čtyřech úrovních nastavitelné tlumiče od Öhlinsu, toť stručná charakteristika šasi.

Nahlédněme i do takřka závodního kokpitu s displejem místo palubní desky a hliníkovými ovladači. Střední část dostala opět modrou barvu. Sedačky od Recara jsou potaženy černým umělým semišem, stejně jako plochý volant. A opatřeny závodními pásy. Tenhle elektromobil je určen hlavně na okruhové hrátky. Podvozek totiž zpevnila ochranná klec a kevlarové panely, přesně podle standardů FIA. Pilot může nastavovat různé jízdní režimy, převodovku i distribuci energie. Zadní místa chybějí, nikdo je nepotřebuje.

Na pištivý zvuk závodních elektrických formulí jsme si ještě nestačili zvyknout, dokáže přebít i hluk od pneumatik. Se sériovou výrobou Zoe e-sport nepočítejme, Renault pouze ukazuje, čeho je v současnosti schopen. Ano, osobně mi voní benzin, ale tohle může být přinejmenším velmi zajímavé svezení...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

výfuky ?
| 9. 3. 2017
a kde nechali imitácie poriadnych výfukov? to auto je nanič...
Čím dál více vedle
| 9. 3. 2017
a proc by to dojizdeni do prace neumeli stejne nebolepe nez konvencni stroje? co to placas za blbosti, ty snad do prace dojizdis stovky kylometru?
Čím dál více vedle
| 9. 3. 2017
Na to čistě a levně máš základní ZOE. Navíc u Renaultu běží projekt elektro lowendu.
Avatar - CHerokee
Čím dál více vedle
| 8. 3. 2017
Protože to běžné ježdění do práce stále neumí lépe než konvenční stroje. Tak aspoň vystrkují růžy s tím, že umí jet kousek rychle.
Myslím že nás Renault trochu šidí
| 8. 3. 2017
Pokud mají motory max. otáčky 4300 ot./min a moment 2x320 Nm tak se na těch celkových 338 kW nedostanou ani náhodou. Kupecké počty :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku